γράφει ο

Τάσος Αποστολίδης

 

Παρελθόν θα αποτελέσουν από τις 11 Ιανουαρίου 2023 τα σήματα της Wind τα οποία «κατεβαίνουν» στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης της συγχώνευσης της εταιρίας με τη Nova.

 

Ήδη από την περίοδο των εορτών έχουν τοποθετηθεί οι ταμπέλες με το σήμα της Nova σε όλα τα καταστήματα αλλά… από πάνω καλύφθηκαν με προσωρινή χάρτινη εκτύπωση του σήματος της Wind. 

 

Το σήμα θα «ξηλωθεί» ταυτόχρονα σε όλη τη χώρα.

 

Η διαδικασία της συγχώνευσης είχε αρχίσει μέσα στο 2022 και μάλιστα από τις 3/1/2023 έγινε και ενοποίηση των λογιστικών συστημάτων.

 

Οι δύο ιστοσελίδες (wind.gr και nova.gr) εδώ και λίγες μέρες δεν λειτουργούν κανονικά και παραπέμπουν σε μια ενιαία, προσωρινή σελίδα με οδηγίες για τους συνδρομητές των δύο εταιριών, με τις οποίες τους ενημερώνουν πως θα εκδίδονται και πως θα πληρώνονται οι λογαριασμοί κ.α.

 

 

«Δεν κλείνει κανένα κατάστημα»

 

Στην πόλη της Καβάλας λειτουργούν ένα κατάστημα της Wind στην οδό Ομονοίας και ένα κατάστημα της Nova, στον πεζόδρομο της Μεγάλου Αλεξάνδρου (πιο πριν αυτό το κατάστημα λειτουργούσε στην Ερυθρού Σταυρού κάτω από τον Γαλαξία).

 

Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι και τα δύο καταστήματα θα συνεχίσουν να λειτουργούν κανονικά, χωρίς μείωση του προσωπικού τους, με τα νέα σήματα πλέον της Nova.

 

Το ίδιο θα ισχύσει και σε όλα τα άλλα σημεία εμπορικής παρουσίας των δύο εταιριών καθώς στόχος είναι η αύξηση των πωλήσεων και η απόκτηση περισσότερων συνδρομητών.

 

Μέσα στο 2022, έγιναν περικοπές προσωπικού κυρίως σε επίπεδο στελεχών ή και πωλητών εκτός καταστημάτων, με πακέτα «εθελούσιας εξόδου».

 

 

Η είσοδος ενός μεγάλου παίκτη στην αγορά

 

Η συγχώνευση Nova & Wind είναι αποτέλεσμα της εισόδου ενός μεγάλου παίκτη στην ελληνική αγορά.

 

Πρόκειται για την United Group (έδρα Ολλανδία), που ανήκει στην BC Partners (έδρα Λονδίνο), η οποία αρχικά αγόρασε τη Nova / Forthnet το 2019 και στη συνέχεια τη Wind το 2021 (αυτή η εξαγορά ολοκληρώθηκε αρχές του 2022).

 

Η United Group έχει μεγάλη παρουσία στη νοτιοανατολική Ευρώπη με το προϊόν EON TV (σε κάποιες χώρες λανσάρεται με άλλο όνομα) το οποίο αποτελεί ίσως την πιο σύγχρονη ηλεκτρονική τηλεοπτική πλατφόρμα.

 

Η πλατφόρμα έχει μεγάλες ομοιότητες με την αντίστοιχη της Cosmote TV αλλά η EON υπερτερεί σε πολλά σημεία, τόσο λειτουργίας όσο και περιεχομένου.

 

Ο Έλληνας «πίσω» από την πολυεθνική

 

«Κεφάλι» στις εταιρίες που είναι πίσω από τη νέα Nova είναι ένας Έλληνας, ο Νίκος Σταθόπουλος, επικεφαλής της BC Partners και πρόεδρος της United Group.

 

Η εδρεύουσα στην Ολλανδία United Group, αποτελεί τον μεγαλύτερο φορέα τηλεπικοινωνιών και μέσων ενημέρωσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Δραστηριοποιείται σε 8 χώρες (Σερβία, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, Μαυροβούνιο, Σλοβενία, Βόρεια Μακεδονία, Κροατία, Βουλγαρία, Ελλάδα) και διαθέτει πάνω από 11 εκατομμύρια πελάτες και 15.000 υπαλλήλους, με ετήσια έσοδα 2 δισεκατομμυρίων ευρώ.

 

Εκτόπισε τη Vodafone στην 3η θέση

 

Με τη νέα Nova αθροίζονται οι πελάτες σταθερής τηλεφωνίας και τηλεόρασης της παλιάς Nova με τους πελάτες σταθερής, κινητής τηλεφωνίας και τηλεόρασης της παλιάς Wind.

 

Το brand της Nova αποκτά πλέον το κομμάτι της κινητής που δεν διέθετε και η νέα, ενιαία εταιρία διαθέτει πλέον μια πελατειακή βάση των 5 εκατομμυρίων μονάδων που ξεπερνά τα 4,5 εκατομμύρια πελάτες της Vodafone.

 

Έτσι μετά την Cosmote που συνεχίζει στην πρώτη θέση, η Nova ως πάροχος κινητής, σταθερής και τηλεόρασης είναι στη δεύτερη θέση της ελληνικής αγοράς, έχοντας εκτοπίσει τη Vodafone στην τρίτη θέση.

 

Μένει να φανεί αν και πόσο σύντομα θα καταφέρει το νέο σχήμα, το δεύτερο μεγαλύτερο στην αγορά, να καταφέρει να πετύχει τζίρους και κέρδη, αντίστοιχα των ανταγωνιστών του.

 

 

Επιθετική εμπορική πολιτική και ανταγωνισμός

 

Το μόνο σίγουρο είναι ότι πλέον βασίζεται σε έναν πανίσχυρο κεφαλαιακά μέτοχο, όπως η BC Partners, με παρουσία σε πολλές χώρες, άρα και με ευελιξία για επιθετικές κινήσεις τόσο στη διαφήμιση των προϊόντων όσο και στις ανταγωνιστικές τιμές.

 

Ήδη ανακοινώθηκε ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ που θα δημιουργήσει νέους συσχετισμούς στην αγορά.

 

Η νέα εταιρία αναμένεται να προωθήσει τις επόμενες ημέρες ολοκληρωμένα πακέτα που θα συνδυάζουν σταθερή τηλεφωνία, κινητή τηλεφωνία, σύνδεση στο διαδίκτυο και συνδρομητική τηλεόραση, σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.

 

Οι νέοι ιδιοκτήτες δεν επιδιώκουν απλώς να αθροίσουν τα επιμέρους πελατολόγια των δύο εταιριών αλλά θέλουν να δημιουργήσουν τέτοια δυναμική που θα αποσπάσει μερίδια από τους ανταγωνιστές στο χώρο της τηλεφωνίας - τηλεόρασης.

 

Μεταξύ άλλων, θα επιχειρηθεί η πώληση πακέτων κινητής στο πελατολόγιο της παλιάς Nova αλλά και η πώληση πακέτων τηλεόρασης στο πελατολόγιο της παλιάς Wind.

 

 

Όταν η Ελλάδα αποκτούσε κινητή τηλεφωνία 31 χρόνια πριν 

 

Σημειώνεται ότι η νέα εταιρία διατήρησε τον αριθμό φορολογικού μητρώου της WIND αλλά ονομάζεται NOVA αφού για το όνομα της Wind καταβάλλονταν μέχρι πρότινος τέλη στους ιδιοκτήτες της εμπορικής ονομασίας στην Ιταλία.

 

Στα 31 χρόνια κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, το όνομαNova” είναι το 4ο κατά σειρά που αποκτά η πρώτη εταιρία του κλάδου στη χώρα.

 

Είχε κάνει ντεμπούτο το 1992 ως Telestet, φέρνοντας την κινητή τηλεφωνία στην Ελλάδα.

 

Μετονομάστηκε το 2004 σε TIM και το 2007 σε Wind.

 

Είναι η εταιρία τηλεφωνίας με τις περισσότερες αλλαγές ονομασίας αλλά και ιδιοκτητών.

 

Εκτός από πρώτη εταιρία κινητής στην Ελλάδα ήταν και μέχρι πρότινος αυτή που εισήγαγε και τις περισσότερες καινοτομίες.

 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ότι έφερε πρώτη στη χώρα την έννοια της καρτοκινητής τηλεφωνίας, εν έτει 1997, με το ιστορικό πλέον “Bfree” (Be free).

 

Λίγο μετά την Telestet, το 1993, έκανε την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά και η Panafon που λίγα χρόνια αργότερα κατάφερε να εκτοπίσει τον πρωτοπόρο στη 2η θέση. Το 2002 η εταιρία αυτή μετονομάστηκε σε Vodafone.

 

Τρίτη κατά σειρά ιδρύθηκε το 1998 η Cosmote (που δεν άλλαξε ποτέ όνομα) και κατάφερε αρκετά χρόνια αργότερα να κυριαρχήσει στην 1η θέση.

 

Η αλλαγή συσχετισμών μεταξύ των τριών μεγάλων παρόχων επικοινωνίας, με το λανσάρισμα της νέας Nova στη δεύτερη θέση μεταξύ Cosmote και Vodafone, δημιουργεί νέα δεδομένα ανταγωνισμού για το 2023.

 

Υπενθυμίζεται ότι στο portfolio της νέας εταιρίας θα υπάρχουν τα εξής brand names:

 

► Nova (σταθερή και κινητή τηλεφωνία)

► ΕΟΝ (συνδρομητική τηλεόραση)

► F2G (καρτοκινητή τηλεφωνία)

► Q (καρτοκινητή τηλεφωνία)