Την ανάγκη να παραμείνει ζωντανή η γραμμή του Πρίνου διότι συνδέει το νησί της Θάσου με την Καβάλα, επισήμανε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος. Επίσης τόνισε ότι ο μεθοριακός σταθμός της Νυμφαίας πρέπει να λειτουργήσει άμα θέλουμε να έχουμε άνοιγμα και επανεκκίνηση της οικονομικής δραστηριότητας.

 

Ακτοπλοϊκή Σύνδεση Καβάλας – Θάσου 

 

«Εξασφαλίστηκε η επιδότηση της γραμμής Πρίνου-Καβάλας. Πιστεύω ότι αυτή η γραμμή πρέπει να παραμείνει ενεργή - ζωντανή διότι συνδέει το νησί της Θάσου με την Καβάλα, παρότι ενδεχομένως κρίνεται οικονομικά ασύμφορη από κάποιες εταιρείες.

 

Σε συνεργασία που είχαμε με το Υπουργείο Ναυτιλίας και τον Υπουργό κ. Γ. Πλακιωτάκη ανακοινώθηκε ότι ξεκινά πάλι η επιδότηση γραμμής, το μήνα Απρίλιο. Αργότερα  θα μπούμε στην τουριστική σεζόν και η κίνηση θα είναι έτσι κι αλλιώς πιο αυξημένη. Πρέπει οπωσδήποτε να στηριχθεί η τουριστική οικονομία στην Καβάλα και τη Θάσο». 

 

Τελωνειακή Σύνδεση Νυμφαίας 

 

«Φέτος πρέπει να ανοίξει η Νυμφαία και να υποδεχτούμε τουρίστες από τα βόρεια σύνορά μας. Θα εργαστούμε γι’ αυτό και θα υποβάλουμε τις προτάσεις μας. Αφού θα έχει προχωρήσει ο εμβολιασμός στο εσωτερικό, άρα η θωράκιση του πληθυσμού, κι αφού πλέον είναι δυνατόν να έχουμε εύκολα τα διάφορα τεστ στα σημεία ελέγχου, πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι.  

 

Η Νυμφαία πρέπει να λειτουργήσει άμα θέλουμε να έχουμε άνοιγμα και επανεκκίνηση της οικονομικής δραστηριότητας, που το καλοκαίρι ως -επί το πλείστον- είναι τουριστική. Φέτος πρέπει να λειτουργήσουν η οικονομία και ο τουρισμός. 

 

Η Κυβέρνηση έκανε πολλά για να στηρίξει οικονομικά τους ανθρώπους που επλήγησαν. Διοχετεύτηκαν πολλά λεφτά στην εγχώρια οικονομία. Δεν καλύφθηκαν όλες οι ανάγκες, αλλά θέλω να πιστεύω ότι καλύφθηκαν αρκετές.

 

Έχουμε το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας το οποίο θα τεθεί σε λειτουργία από το καλοκαίρι. Θα υπάρξουν δηλαδή οικονομικές «ενέσεις» με κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα επέλθει μία ακόμα μεγαλύτερη τόνωση όταν θα πέσουν αυτά τα λεφτά στην αγορά. Πρέπει να λειτουργήσει η οικονομία. Αυτή είναι βασική προϋπόθεση για όλα τα άλλα». 

 

Καθημερινή επαφή με τους 4 δημάρχους Καβάλας 

 

 «Καθήκον μου είναι, ανάμεσα στα άλλα, να έχω την επαφή με τα προβλήματα του τόπου μου. Δεν παραιτούμαι , από το καθήκον αυτό, να είμαι σε επαφή με τα προβλήματα του τόπου μου και το κάνω στο βαθμό που μπορώ να το κάνω. Καθημερινά είμαι σε επαφή και με τους τέσσερις δημάρχους της εκλογικής περιφέρειας Καβάλας.

 

Ενδεικτικά λέω ότι μέσα σε 24 ώρες έχω μιλήσει και με τους τέσσερις, με στόχο να δρομολογήσουμε τη λύση προβλημάτων που ανάγονται στην αρμοδιότητα του καθενός διάφορα προβλήματα δεν είναι και λίγα, σε όλο το φάσμα θέλετε της τοπικής κοινωνίας, Ιδίως σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς με τον “Covid-19”. 

 

 

Ιδιωτικοποίηση λιμανιών Καβάλας -  Αλεξανδρούπολης 

 

«Ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης. Αναφέρομαι και στα δύο λιμάνια διότι οι Αμερικανοί επενδυτές τα βλέπουν συνδυαστικά. Η Αλεξανδρούπολη και η Καβάλα έχουν ένα ιδιαίτερο στρατηγικό ενδιαφέρον για τις Ηνωμένες Πολιτείες. Είμαι σε επαφή με τουλάχιστον με τη μία εταιρεία των επενδυτών η οποία για λόγους τάξης κρίνει σκοπό να με ενημερώνει θεωρώ ότι η διαδικασία αυτή θα τρέξει μέσα στο έτος που διανύουμε, ώστε να ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση και του λιμανιού Καβάλας και νομίζω ότι από κει και πέρα θα υπάρχουν πολλά πολλαπλασιαστικά οφέλη

 

Θα είναι μία μεγάλη επένδυση στην περιοχή, της έχουμε ανάγκη αυτές οι επενδύσεις δεν θα είναι η μόνη θέλω να πιστεύω που θα δρομολογηθεί στην επόμενη διετία, αλλά σε κάθε περίπτωση το να περάσει ένα λιμάνι με εμπορική δραστηριότητα τα οποία ασφαλώς και θα γίνει ακόμα πιο εντατική στα χέρια κάποιων επενδυτών με διεθνές προφίλ και με στρατηγικό ενδιαφέρον για την περιοχή, μόνο ωφέλιμο μπορεί να είναι για την τοπική οικονομία και όχι μόνο». 

 

*Τα αποσπάσματα είναι από τη συνέντευξη του ΥΕΘΑ στο Νίκο Σπιτσέρη και το center.