Τοποθέτηση Δ. Εμμανουηλίδη στην αρμόδια επιτροπή σχετικά με τις μετεγγραφές φοιτητών, την επαγγελματική εκπαίδευση και τη συγχώνευση του ΤΕΙ ΑΜΘ με το ΔΠΘ. Στην τοποθέτησή του ο κ. Εμμανουηλίδης αναφέρει:

 

Κάθε νομοθέτημα που έρχεται προς ψήφιση φέρει επάνω του αυτονόητα ένα κοινωνικό φορτίο. Τα νομοθετήματα που έχουν σχέση με την παιδεία, έχουν ένα μεγαλύτερο ειδικό κοινωνικό βάρος, γιατί καθορίζουν τελικά τη γραμμή πλεύσης μιας χώρας και μιας κοινωνίας.

Το προς ψήφιση νομοσχέδιο βρίσκεται σε πλήρη στοίχιση  με τη ρήση του Θουκυδίδη ότι ‘’κείται  επ΄ ωφέλεια των αδικουμένων’’. Και αυτό γιατί, έκδηλα, αφήνει ένα θετικό κοινωνικό αποτύπωμα. Για να δούμε, κάποιες από τις διατάξεις του.

Μετεγγραφές. Είναι ένα κοινωνικό πρόβλημα, που για δεκαετίες, η κοινωνία το αντιμετώπιζε και οι προηγούμενες μεταπολιτευτικές κυβερνήσεις, περί άλλων ετύρβαζαν. Δεν ήθελαν να αντιληφθούν ότι υπάρχει οικονομική στενότητα στις οικογένειες, σε σημείο, που να κλείνει ο δρόμος της μόρφωσης για τα παιδιά τους. Απαντούμε λοιπόν, με μια πρωτοβουλία, που θεραπεύει, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, αυτή την κοινωνική παθογένεια. Και η προτεινόμενη τροπολογία του κ. Κατσίκη με συμπλήρωση για τις μονογονεϊκές, νομίζω ότι ολοκληρώνει αυτή την ευαίσθητη κοινωνική κατάθεση.

Το σχέδιο νόμου περιέχει επίσης την αναβάθμιση και επέκταση της λειτουργίας των σχολείων των φυλακών. Τι  μπορεί να δείχνει αυτή η πρόθεσή μας, εκτός από την απαιτούμενη κοινωνική ευαισθησία που, για δεκαετίες, οι κυβερνήσεις της μεταπολίτευσης δεν επεδείκνυαν?

Ερχόμαστε στη συνέχεια στο θέμα της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης, που και αυτή με το νομοσχέδιο αναβαθμίζεται. Στο πεδίο αυτό είναι εντελώς εμφανές ότι υπάρχει μια συστηματική και διαχρονική πρόθεση, από την πρώτη στιγμή της ανάληψης της κυβερνητικής ευθύνης, να φωτιστεί και η αθέατη πλευρά του φεγγαριού της εκπαίδευσης. Γιατί για δεκαετίες η επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση ήταν το αποπαίδι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Να περάσουμε τώρα στο θέμα της συγχώνευσης και της ίδρυσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής  που ανταποκρίνεται ουσιαστικά στην αναβάθμιση των ΤΕΙ. Γιατί μόνο έτσι μπορεί τελικά να λειτουργήσει η ανώτατη εκπαίδευση, όταν υπάρχει η δυναμική της άνωσης. Το ότι αναβαθμίζονται τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της ανώτατης εκπαίδευσης, σε σημείο που να αποτελούν μια πρότυπη ακαδημαϊκή οντότητα, είναι ένα εγχείρημα που το έχει ανάγκη και η κοινωνία και ειδικότερα η εκπαιδευτική κοινότητα.

 Με αφορμή, λοιπόν την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, εκείνο που θα ήθελα να τονίσω είναι ότι έχουν δρομολογηθεί συζητήσεις για το μέλλον αντίστοιχων περιφερειακών ιδρυμάτων και τον τρόπο που αυτά θα ανταποκριθούν στις ανάγκες της νέας εποχής. Στην περιφέρεια στην οποία εκλέγομαι έχει ξεκινήσει μια αντίστοιχη συζήτηση, η οποία μάλιστα διεξάγεται σε υψηλό επίπεδο και με την εμπλοκή των τοπικών φορέων.

Όλοι οι φορείς προτείνουν συγχώνευση του ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, το οποίο έχει έδρα την Καβάλα με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Μια τέτοια συνεργασία και συνένωση, κύριοι Υπουργοί, θα έχει εμφανή αναπτυξιακό χαρακτήρα και θα δημιουργήσει μια ενιαία και ισχυρή ακαδημαϊκή μονάδα, η οποία θα δημιουργήσει προστιθέμενη αξία για την περιοχή και τη χώρα. Η συνεργασία και η συνένωση των τεχνολογικών και πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της περιοχής, εκτιμώ ότι θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη. Πιστεύω ότι η προοπτική αυτή θα εξεταστεί σε βάθος από το Υπουργείο και θα ληφθεί η απόφαση εκείνη που σε κάθε περίπτωση, δημιουργεί προϋποθέσεις όχι μόνο ανάπτυξης της τοπικής κοινωνίας, αλλά θα υπηρετήσει ένα αποτελεσματικό σχεδιασμό στο χώρο της εκπαίδευσης. Ευχαριστώ πολύ.