Για τα πεπραγμένα στη διάρκεια της θητείας του ως πρόεδρος στο παράρτημα Ανατολικής Μακεδονίας του ΤΕΕ την περίοδο 2020 – 2023 μίλησε στο KavalaNews ο σημερινός αντιπρόεδρος και εκ νέου υποψήφιος πρόεδρος Απόστολος Παυλίδης.

 

Με αφορμή τις επικείμενες εκλογές στις 19 Μαΐου ο κ. Παυλίδης μίλησε και για το όραμά του για την επόμενη θητεία εφόσον καταφέρει να εκλεγεί.

 

Αναφέρθηκε επίσης και στη διαδικασία των εκλογών καθώς όπως είπε, οι πολίτες δεν γνωρίζουν πως ακριβώς γίνονται και εξήγησε τον τρόπο που το Τεχνικό Επιμελητήριο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την αναπτυξιακή προοπτική ενός τόπου.

 

 

Ο κόσμος δεν γνωρίζει για τις εκλογές του ΤΕΕ ποιους ψηφίζετε και ποιοι εκλέγονται. Θέλετε να μας ξετυλίξετε το κουβάρι των εκλογών των μηχανικών;

 

Σε αυτές τις εκλογές παίρνουν μέρος 5 συνδυασμοί. Στις προηγούμενες συμμετείχαν έξι. Η παράταξη που δεν συμμετέχει αυτή τη φορά είναι η «Ενωτική Αριστερά».

 

Έχουμε τώρα πέντε συνδυασμούς. Είναι η «Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών» στην οποία είμαι επικεφαλής, η «Ορμή» στην οποία επικεφαλής είναι ο Σωτήρης Λαζαρίδης ο νυν πρόεδρος, η παράταξη «Μηχανικοί για τη Δράμα» με επικεφαλής τον Κώστα Παράσχου με ψηφοδέλτιο μόνο στο νομό Δράμας. Επίσης η παράταξη «Πανεπιστημονική» με σταθερή συμμετοχή και μια ανεξάρτητη παράταξη «Ελεύθεροι Επαγγελματίες Μηχανικοί». Αυτές είναι οι παρατάξεις που συμμετέχουν και διεκδικούν την ψήφο των μηχανικών στις εκλογές στις 19 Μαΐου.

 

Στις εκλογές του 2019 η Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών αναδείχθηκε πρώτη δύναμη κι επομένως πήρε την πρωτοβουλία των κινήσεων. Κάναμε λοιπόν την πρότασή μας τότε αφού είχε διαμορφωθεί το αποτέλεσμα στις άλλες δύο παρατάξεις, για να συγκροτήσουμε μια ομάδα διοίκησης δια παραταξιακή. Έγιναν διαβουλεύσεις και προέκυψε συμφωνία με την Ορμή. Έτσι τρία χρόνια στη διοίκηση ήμουν πρόεδρος εγώ και τον υπόλοιπο ενάμιση χρόνο είναι πρόεδρος ο Σωτήρης Λαζαρίδης.

 

Άρα είμαστε διαφορετικοί συνδυασμοί οι οποίοι μετεκλογικά ήρθαν σε συνεργασία προκειμένου να διοικηθεί το τμήμα. Το εκλογικό σύστημα με το οποίο γίνονται οι εκλογές είναι η απλή αναλογική που σημαίνει για να μπορέσεις να συγκροτήσεις διοίκηση πρέπει να συγκεντρώσεις το 50% +1 των εδρών.

 

Επειδή αυτό το ποσοστό δεν είναι καθόλου εύκολο να συγκεντρωθεί γι αυτό ευνοούνται οι συνεργασίες και θεωρώ ότι είναι καλό και σωστό αυτό, πρέπει να μάθουμε να συνεργαζόμαστε. Στο Τεχνικό Επιμελητήριο όλα αυτά τα χρόνια έχουμε δείξει ότι και μπορούμε και το προσπαθούμε παρά τις όποιες διαφωνίες.

 

Σε αυτές τις εκλογές δηλαδή είστε και πάλι αντίπαλες παρατάξεις με τον Σωτήρη Λαζαρίδη;

 

Είμαστε ξεχωριστοί συνδυασμοί, ξεχωριστές ομάδες, είμαστε διαφορετικοί αλλά δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να συνεργαστούμε. Εμείς έχουμε επιλέξει να είμαστε στη μεγάλη ομάδα της Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών η οποία έχει επικεφαλής κεντρικά τον Γιώργο Στασινό και αυτό μας εξασφαλίζει τη διασύνδεση με τα υπόλοιπα τμήματα όλης της Ελλάδας.

 

Έχουμε πολύ στενή συνεργασία, αν είσαι αποκομμένος από αυτή την ομάδα δεν μπορείς να συμμετέχεις σε πολλές αποφάσεις. Μπορείς να εξακολουθείς να λειτουργείς θεσμικά αλλά εδώ έχουμε μια ευελιξία κινήσεων και μια αμεσότητα ακριβώς της συμμετοχής μας σε αυτή την ομάδα.

 

 

Είναι γνωστό το ότι η ΔΚΜ είναι η παράταξη των μηχανικών που πρόσκειται στη ΝΔ. Απευθύνεστε μόνο σε αυτόν τον πολιτικό χώρο;

 

Η παράταξή μας έχει, αν θέλετε, πολιτική αναφορά στη ΝΔ αλλά είναι ανεξάρτητη παράταξη με την έννοια ότι δεν έχουμε κάποια δέσμευση ή υποχρέωση να κινηθούμε αυστηρά μέσα σε κάποιο πλαίσιο.

 

Αυτό μπορούν να το βεβαιώσουν οι μηχανικοί που είναι μέλη στο τμήμα. Όλο το διάστημα που είχαμε εμείς την ευθύνη της διοίκησης δεν έγινε καμία διάκριση σε βάρος κανενός, συμμετείχαν όλοι το ίδιο.

 

Επιπλέον, στο συνδυασμό μας, χωρίς να θέλω να διαχωρίσω τις πολιτικές πεποιθήσεις των υποψηφίων και να κάνω αναφορά ειδικότερη σε αυτές, πρέπει να σας πω ότι συμμετέχουν άνθρωποι οι οποίοι έχουν διαφορετικές πολιτικές αντιλήψεις και δεν ανήκουν στο χώρο της ΝΔ.

 

Το ψηφοδέλτιο αποτελείται από 39 μηχανικούς από Καβάλα, Δράμα και Θάσο. Το κριτήριο με το οποίο συντάχθηκε το ψηφοδέλτιο είναι η επόμενη μέρα, δηλαδή πως μπορέσουμε να είμαστε αποδοτικοί εφόσον οι μηχανικοί μας τιμήσουν με την ψήφο τους, πως θα μπορέσουμε να κάνουμε κάποια πράγματα αποτελεσματικά και γρήγορα.

 

Από την εμπειρία των τριών χρόνων που είχαμε τη διοίκηση από το 2020 έως το 2023 έχουμε βγάλει κάποια συμπεράσματα τα οποία τώρα μπορούμε να κάνουμε καλύτερο σχεδιασμό για την επόμενη τετραετία. Άρα αυτό είναι το κριτήριο και γι’ αυτό το λόγο έχουν επιλεγεί άνθρωποι οι οποίοι δεν είχαν εκτεθεί ξανά.

 

Να πω ότι από τους 39 συναδέλφους, οι 26 είναι πρώτη φορά υποψήφιοι. Δεν σημαίνει ότι είναι νέοι μηχανικοί αλλά δεν είχαν εκτεθεί έως τώρα σε εκλογική διαδικασία. Τα κριτήρια είναι καθαρά τεχνοκρατικά, δεν είναι κριτήρια συμμετοχής οι πολιτικές πεποιθήσεις. Δεν πήγαμε να δούμε ποιοι είναι μέλη της ΝΔ και να συντάξουμε το ψηφοδέλτιο, δεν έγινε έτσι. Δεν αποκλείουμε κανέναν.

 

 

Στις εκλογές της Κυριακής θα στηθεί για πρώτη φορά κάλπη στη Θάσο. Μέχρι τώρα γιατί δεν γινόταν αυτό;

 

Μέχρι τώρα είχαμε εκλογικά τμήματα στην Καβάλα στην έδρα του Τεχνικού Επιμελητηρίου και στη Δράμα. Το διάστημα αυτό που είχαμε τη διοίκηση και ασκούσα την προεδρεία, σε πολλές επισκέψεις στο νησί της Θάσου διαπίστωσα τη δυσκολία των μετακινήσεων που είχαν πολλοί συνάδελφοι. Ήταν κάτι που το πολεμήσαμε για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα.

 

Το συζήτησα με τον πρόεδρο του ΤΕΕ τον Γιώργο Στασινό κι έτσι μπήκε στο σχεδιασμό, εκδόθηκε και το προεδρικό διάταγμα που απαιτείτο και για πρώτη φορά θα έχουμε εκλογικό τμήμα και στο νησί της Θάσου και θα λειτουργήσει στον Λιμένα. Χρειάστηκε σημαντική οργάνωση, να οριστούν εφορευτικές επιτροπές, να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για να πληρωθούν αυτοί που εργαστούν εκεί, να αποσταλεί το υλικό κλπ.

 

Οι απαραίτητες αλλαγές ώστε να στηθεί κάλπη στη Θάσο, περιλήφθηκαν στο Προεδρικό διάταγμα για τις εκλογές του ΤΕΕ. Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι σε περιπτώσεις απομακρυσμένων περιοχών νησιών κλπ όπου έχουμε εγγεγραμμένους περισσότερους από 50 μηχανικούς, ουσιαστικά σαν να αναφέρεται στο νησί της Θάσου, σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να δημιουργηθεί εκλογικό τμήμα. Περιγράψαμε δηλαδή μια κατάσταση που αφορά τη Θάσο αλλά ίσως και άλλες περιοχές.

 

Στη Θάσο σήμερα οι εγγεγραμμένοι μηχανικοί φαίνεται να είναι 58, είναι πολλοί περισσότεροι αυτοί που δραστηριοποιούνται στο νησί. Αυτοί είναι οι εγγεγραμμένοι. Όμως να αναφέρουμε ότι στο νησί της Θάσου μπορούν να ψηφίσουν και άλλοι μηχανικοί που μπορεί να είναι από την Καβάλα, αλλά βρίσκονται στη Θάσο για δουλειά. Οι εκλογικοί κατάλογοι είναι ενιαίοι.

 

Μέχρι πρότινος όσοι μηχανικοί ήθελαν να ψηφίσουν την ημέρα των εκλογών έπρεπε να μεταβούν στην Καβάλα κι όπως καταλαβαίνετε η συμμετοχή ήταν πολύ μικρή. Δεν ψήφιζαν ούτε οι μισοί.

 

Η κάλπη θα τοποθετηθεί στο κτίριο του δημαρχείου στο ισόγειο στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου, την Κυριακή 19 Μαΐου από τις 8:00 το πρωί μέχρι τις 19:00 το απόγευμα.

 

Είδαμε για χρόνια πολλές δυσκολίες με τις υπηρεσίες δόμησης (ΥΔΟΜ) που είχαν ή δεν είχαν οι δήμοι. Στη Θάσο είχαν εντοπιστεί τεράστια προβλήματα. Σήμερα τα προβλήματα έχουν λυθεί;

 

Τα πράγματα στο νησί ήταν πολύ δύσκολα. Τώρα η κατάσταση έχει ομαλοποιηθεί. Η ανοικοδόμηση στο νησί είναι εντυπωσιακή τα τελευταία χρόνια. Από το 2018 το Τεχνικό Επιμελητήριο έχει ξεκινήσει το σύστημα της έκδοσης ηλεκτρονικών αδειών, το οποίο έχει βελτιώσει κατά πολύ τη διαδικασία κι έχει αλλάξει τα δεδομένα.

 

Πλέον ηλεκτρονικά μπορείς να κάνεις μια σειρά από εργασίες που πριν δεν μπορούσες. Έπρεπε να πηγαίνεις στα γραφεία των υπηρεσιών για να τις κάνεις. Αυτό πλέον δεν είναι απαραίτητο.

 

Παρ’ όλα αυτά επειδή είναι αναγκαίο το ανθρώπινο δυναμικό, η Θάσος σε αυτό το κομμάτι υστερούσε. Έχει συγκεκριμένη δυναμικότητα και αυτό δυσχέραινε τα πράγματα. Πέρασε ο χρόνος, είχε δοθεί μια προθεσμία στους δήμους να συγκροτήσουν τις δικές τους υπηρεσίες δόμησης. Πολλοί δήμοι δεν τα κατάφεραν και ο δήμος Θάσου ήταν σε αυτή την κατηγορία γιατί το προσωπικό δεν επαρκούσε.

 

Εξυπηρετούνται από τον μητροπολιτικό δήμο της Καβάλας. Φτάσαμε πέρυσι το καλοκαίρι, που ήταν ένα δύσκολο καλοκαίρι για το νησί, με απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης ο δήμος Θάσου να κριθεί πως έχει επάρκεια και άρα θα πρέπει να συγκροτήσει τη δική του υπηρεσία δόμησης. Είναι κάποια πράγματα που χρειάζονται συζήτηση στη χώρα μας, υπάρχουν νόμοι που ναι μεν έχουν ψηφιστεί αλλά πολλές φορές δεν έχουν μεγάλη σχέση με την πραγματικότητα και δεν μπορούν να εφαρμοστούν.

 

Υπάρχει δηλαδή προσωπικό το οποίο φαίνεται ότι υπάρχει στον δήμο Θάσου αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι στο νησί. Δεν μπορούν να αναλάβουν εργασία γιατί για διάφορους λόγους, νόμιμους δεν είναι στην υπηρεσία λόγω απόσπασης ή για άλλους λόγους. Επομένως, αντικειμενικά η Θάσος δεν μπορούσε να προχωρήσει στη σύσταση υπηρεσίας. Στο ΤΕΕ το περασμένο καλοκαίρι, παρά το γεγονός ότι δεν ήμουν πλέον πρόεδρος, έκανα πολλές επισκέψεις μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας ακριβώς για να διερευνήσουμε τρόπους για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση.

 

Είχαμε ταυτόχρονη επικοινωνία με την Καβάλα για να δούμε κατά πόσον μπορούμε να πετύχουμε μια συνεννόηση, ήταν μια δύσκολη περίοδος. Επιλέχθηκε η λύση της υποστήριξης του δήμου Θάσου μέσω του αναπτυξιακού οργανισμού του δήμου Νέστου, ο οποίος ανέλαβε να προσλάβει με συμβάσεις μίσθωσης έργου προσωπικό και να το διαθέσει στον δήμο Θάσου. Είναι ένας διαδημοτικός οργανισμός, συστάθηκε για να καλύψει την ανάγκη του δήμου Νέστου να συστήσει κι εκείνος τη δική του υπηρεσία δόμησης.

 

Μετά τον δήμο Νέστου ήταν η σειρά του δήμου Θάσου να χρησιμοποιήσει το ίδιο εργαλείο προκειμένου να φτιάξει υπηρεσία δόμησης. Δεν είναι εύκολο. Μπορεί να το παρουσιάζουμε ως κάτι απλό, αλλά τουλάχιστον για δύο μήνες το περασμένο καλοκαίρι ήταν πολύ συχνή έως και καθημερινή η επαφή για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε τη συνεργασία των ιδιωτών με δημόσιο. Το κλειδί σε όλα είναι αυτό.

 

Το ΤΕΕ εκεί τι ρόλο έπαιξε;

 

Τον ρόλο του διαμεσολαβητή. Είχαμε συνεχή επικοινωνία κι επαφή και με τις κεντρικές υπηρεσίες του ΤΕΕ για τα διαδικαστικά θέματα. Είχαμε πάρα πολύ καλή συνεργασία με το προσωπικό της υπηρεσίας δόμησης της Θάσου. Κι εδώ αξίζει να κάνω μια αναφορά στην προϊσταμένη, στην κ. Ιωάννα Κλωφά η οποία από τη μεριά της έκανε την υπέρβαση και είδε τις ανάγκες που υπάρχουν και να βρεθεί λύση στο πρόβλημα και παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες που είχε το εγχείρημα γιατί οι άδειες που ήταν σε εκκρεμότητα ήταν πάρα πολλές, όπως και το θέμα της εκτός σχεδίου δόμησης ήταν ένα τεράστιο ζήτημα που είχε και χρονικές προθεσμίες και δεν ήταν εύκολο.

 

Η κ. Κλωφά έκανε την υπέρβαση και σε συνεργασία με το προσωπικό αλλά και το προσωπικό που ήρθε από τον οργανισμό πλέον εκδίδονται ομαλά οι άδειες.

 

Σε ό,τι έχει να κάνει με τις άδειες εκτός σχεδίου δόμησης αλλά και τα επενδυτικά σχέδια που είναι εκτός προθεσμίας έκδοσης οικοδομικής άδειας εξαιτίας του ότι η Θάσος δεν διέθετε υπηρεσία δόμησης, τι γίνεται;

 

Σε αυτό το ζήτημα η θέση του Τεχνικού Επιμελητηρίου είναι ότι εφόσον συνταγματικά προστατεύεται η ιδιοκτησία του πολίτη το κράτος θα πρέπει πριν προχωρήσει σε οποιαδήποτε απαγόρευση που θα το στερήσει το δικαίωμα της δόμησης θα πρέπει να τους δώσει ένα μεταβατικό στάδιο.

 

Αυτό που έχουμε πει είναι ότι θα περιμένουμε να γίνουν τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια. Το τεχνικό επιμελητήριο έχει διοργανώσει 200 διαγωνισμούς μέσα σε έναν χρόνο, το νούμερο είναι ασύλληπτο, άρα εμείς λέμε ότι πρέπει να περιμένουμε μέχρι το τέλος του 2025 και μετά να προχωρήσουμε σε απαγορεύσεις του δικαιώματος δόμησης. Δεν έχει νόημα δηλαδή να στερούμε από κάποιον τώρα όταν δεν υπάρχει οριστικό τοπικό πολεοδομικό σχέδιο.

 

Επειδή ακριβώς υπάρχει το Συμβούλιο της Επικρατείας που δέχεται κάποιες άδειες και ακυρώνει κάποιες άλλες το κράτος κάθε φορά ερχόταν κι έδινε παράταση. Η τελευταία παράταση ήταν στις 9 Δεκεμβρίου του 2022. Με νόμο είπαν ότι μέχρι τότε έπρεπε να κάνεις αίτηση προκειμένου να πάρεις βεβαίωση όρων δόμησης ή να εκδώσεις οικοδομική άδεια για να μη χάσεις το δικαίωμα δόμησης στο οικόπεδό σου που είναι μέχρι 4 στρέμματα.

 

Όσοι έκαναν αίτηση μέχρι τότε έπρεπε στη συνέχεια στις 30 Σεπτεμβρίου του 2023 να προχωρήσουν στη διαδικασία για να εκδώσουν τις άδειές τους αυτό δεν ήταν εφικτό. Ιδιαίτερα για το νησί της Θάσου που δεν είχε και Πολεοδομία.

 

Η Καβάλα είχε διώξει τις άδειες από εκείνη γιατί με την απόφαση της Αποκεντρωμένης δεν επιτρεπόταν να συνεχίσει να εκδίδει τις άδειες για τη Θάσο. Για ένα τρίμηνο οι άδειες ήταν στον αέρα. Το λέγαμε, το φωνάζαμε οι άδειες ήταν πάνω από 200. Ήταν ένα ασφυκτικό πλαίσιο. Δόθηκε παράταση για τις 31 Μαρτίου του 2024. Αντί να τραβήξουμε μια γραμμή και να πούμε πάμε μέχρι το τέλος του 2025, πάμε από τη μια ημερομηνία στην άλλη. Μέχρι τις 31 Μαρτίου πάλι δεν ήταν εφικτό να εκδοθούν όλες οι άδειες για το νησί της Θάσου. Αυτές που αρχικά είχαν υποβληθεί μέχρι τις 9 Δεκεμβρίου.

 

Εδώ βρέθηκε η υπηρεσία δόμησης της Θάσου μπροστά σε ένα τεράστιο πρόβλημα να πρέπει να εκδώσει βεβαιώσεις όρων δόμησης για να μη χάσουν αυτοί οι άνθρωποι το δικαίωμα χτίσουν, αλλά παράλληλα να μην εκτεθεί και η υπηρεσία γιατί όλο αυτό δεν μπορούσε να ολοκληρωθεί. Υπήρχαν ρέματα που δεν είχαν οριστικοποιηθεί, δεν είχανε χαρακτηριστεί διάφορες περιοχές, είχαμε δηλαδή διάφορες διαδικασίες που δεν ήταν εφικτό να ολοκληρωθούν μέχρι τις 31 Μαρτίου. Εκεί πάλι με την καλή συνεργασία της υπηρεσίας δόμησης, του ΤΕΕ κεντρικά και της δικής μου εμπλοκής μπορέσαμε και δώσαμε διέξοδο. Δηλαδή δόθηκαν βεβαιώσεις με την προϋπόθεση ότι θα δοθεί νέα παράταση. Με νομοθετική ρύθμιση αποφασίστηκε η μεταφορά της ημερομηνίας στις 31 Δεκεμβρίου του 2024.

 

Αυτό θα δώσει μια ανάσα, αλλά όλο αυτό θα μπορούσαμε να το έχουμε αποφύγει αν είμαστε λίγο πιο ρεαλιστές. Αυτό το πράγμα κουράζει, αφού όλοι είμαστε σίγουροι ότι όταν δίνεται μια παράταση θα ανακοινωθεί κι άλλη. Αυτό δεν είναι σοβαρή πολιτική.

 

Τι γίνεται με τα όργανα της Αποκεντρωμένης που είναι υπεύθυνα για τις ενστάσεις;

 

Αυτό είναι ένα σοβαρό θέμα διότι το Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων στο οποίο προσφεύγουν οι πολίτες για να ακυρώσουν κάποια πρόστιμα ή κάποιες υποθέσεις που πιστεύουν ότι η υπηρεσία έχει κρίνει λάθος οπότε προσφεύγουν εκεί και οι περιπτώσεις εξετάζονται.

 

Είχαμε πάρα πολλές υποθέσεις σε εκκρεμότητα γιατί τα όργανα δεν είχαν συσταθεί και δεν είχαν προσωπικό. Επίσης στη διάρκεια του κορωνοϊού δεν υπήρχε χώρος για να συνεδριάσει αυτό το όργανο. Το ΤΕΕ αποφάσισε να διαθέσει την αίθουσα του για να γίνονται οι συνεδριάσεις του συμβουλίου αρχιτεκτονικής. Έτσι ξεκίνησε η λειτουργία των οργάνων και του ΣΥΠΟΘΑ και του συμβουλίου αρχιτεκτονικής και γίνονται κανονικά αν και υπάρχουν ακόμα πολλές εκκρεμότητες. Πλέον υπάρχει ομαλή ροή.

 

Το πρόβλημα σε όλα αυτά τα όργανα είναι η υποστελέχωση των υπηρεσιών. Το ΤΕΕ συμβουλευτικά έρχεται να κάνει ό,τι μπορεί ώστε να αποκατασταθούν τα πράγματα. Θα κάνουμε ο,τιδήποτε άλλο χρειαστεί. Επιπλέον με τον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών το συμβούλιο της αρχιτεκτονικής γίνεται πλέον ηλεκτρονικά. Αν υποβάλεις την αίτησή του παίρνεις πρωτόκολλο και εξετάζονται οι περιπτώσεις.

 

Βλέπετε να υπάρχουν γενικά δυνατότητες συνεργασίας του ΤΕΕ με τοπική αυτοδιοίκηση;

 

Όταν ξεκίνησα πρόεδρος για πρώτη φορά το 2020, ορμώμενος από το ελεύθερο επάγγελμα είχα την άποψη ότι κάποια πράγματα έπρεπε να τρέχουν πιο γρήγορα. Γρήγορα όμως κατάλαβα ότι δεν φέρνει τα αποτελέσματα που θέλαμε. Αυτό όμως που πρέπει να επιδιώκουμε είναι η συνεργασία και να βρούμε τη χρυσή τομή ώστε να λειτουργούμε αρμονικά και να επιδιώκουμε από κοινού το αποτέλεσμα.

 

Αυτό κάναμε ως διοίκηση τα τρία χρόνια που είχαμε την ευθύνη και το ίδιο θα συνεχίσουμε να κάνουμε αν οι μηχανικοί μας τιμήσουν με την ψήφο τους. Είμαστε σε επαφή με όλους τους δημάρχους του νομού Καβάλας και της Δράμας αλλά ιδιαίτερα και με τον δήμο Θάσου. Ακόμα και το εκλογικό τμήμα δεν θα μπορούσαμε να το λειτουργήσουμε εάν δεν είχαμε άριστη συνεργασία.

 

Και για την υπηρεσία δόμησης έδειξαν ενδιαφέρον, όπως και το δημοτικό συμβούλιο για να παρθεί η απόφαση να αναλάβει να πληρώνει ο δήμος Θάσου το προσωπικό μέσω του αναπτυξιακού οργανισμού δήμου Νέστου. Άκουσαν τις δικές μας συμβουλές και προχώρησαν στη λύση του προβλήματος. Από εκεί και πέρα είμαστε εδώ για να συμβάλλουμε στην εκπόνηση του πολεοδομικού σχεδιασμού του δήμου Θάσου και στις εκκρεμότητες που υπάρχουν.

 

Σε διάφορα έργα υποδομών που είναι απαραίτητα για το νησί. θα μπορούσα αναφέρω το κεντρικό λιμάνι. Εκεί αντιλαμβανόμαστε ότι στην υποστελέχωση που υπάρχει είναι σημαντική η βοήθεια από το ΤΕΕ. Εδώ είμαστε για να βοηθήσουμε, βρισκόμαστε σε συζητήσεις για διάφορα θέματα που δεν είναι ακόμα ανακοινώσιμα. Η συνεργασία αυτή θα ενταθεί εφόσον είμαστε διοίκηση μετά τις εκλογές.

 

Ποια θεωρείτε τη μεγαλύτερη πρόκληση για την επόμενη θητεία σας αν εκλεγείτε πρόεδρος;

 

Είναι να συγκροτήσουμε τις μόνιμες επιτροπές του ΤΕΕ. Να εξηγήσω τι είναι. Πρόκειται για επιτροπές που έχουν αντικείμενο τεχνικά ζητήματα χωροταξικά, πολεοδομικά, ενεργειακά και εξετάζουν τοπικά θέματα. Κάνουν τη σχετική έρευνα οι συνάδελφοι και πρέπει να πω ότι έχουμε μεγάλα μυαλά τα οποία πολλές φορές δεν θέλουν να ασχοληθούν με τα πράγματα, έχουν απομακρυνθεί από το ΤΕΕ.

 

Το στοίχημα λοιπόν είναι να τους φέρουμε ξανά να ασχοληθούν με τη λειτουργία των μόνιμων επιτροπών, να διαμορφώσουμε θέσεις και προτάσεις για τα τεχνικά ζητήματα που μας απασχολούν στην περιοχή. Ιδανικά θα θέλαμε μέσα από τις μόνιμες επιτροπές και το ΤΕΕ να μπορούμε να σχεδιάσουμε έργα υποδομών για το μέλλον.

 

Όχι να ερχόμαστε απέναντι και να κρίνουμε νομοσχέδια που φέρνει η κεντρική κυβέρνηση και να τα τροποποιούμε αναλόγως τις ανάγκες της περιοχής αλλά αν είναι δυνατόν να είμαστε εμείς αυτοί που εισηγούνται τα νομοσχέδια. Αυτό δεν είναι κάτι απλό για να γίνει και δεν μπορεί να το υποστηρίξει από μόνος του ένας πρόεδρος.

 

Ο πρόεδρος δεν μπορεί να τα ξέρει όλα δεν είναι η δουλειά του να ξέρει όλα. Χρειάζεται ομάδα και οι μόνιμες επιτροπές εξασφαλίζουν ότι θα πετύχουμε το στοίχημα. Πρόκειται για ομάδες εργασίες που στο τέλος θα παράξουν και πολιτική. Οι μόνιμες επιτροπές παράγουν την πολιτική του Τεχνικού Επιμελητηρίου.

 

Για την επόμενη πενταετία ποιες θεωρείτε ότι είναι οι αναπτυξιακές προκλήσεις για τη Δράμα, την Καβάλα και τη Θάσο;

 

Τα έργα υποδομών κυρίως. Δηλαδή στην περιοχή μας σε ό,τι αφορά του δυο νομούς έχουν την οδική τους σύνδεση με τον Ε61 ένα ζήτημα που έχει καθυστερήσει πολλά χρόνια. Αρχικά είχαμε προβλήματα χρηματοδότησης, στη συνέχεια θέματα με τις απαλλοτριώσεις, με τη διασύνδεση του δρόμου Καβάλας – Δράμας με τον Σταυρό.

 

Έχουμε θέματα που εμποδίζουν την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου το οποίο θα φέρει κοντά τους δυο νομούς και θα βοηθήσει στη ανάπτυξη των οικονομικών δραστηριοτήτων μεταξύ τους. Αυτό που πρέπει από τη μεριά μας είναι να δούμε πως μπορούν να παρακαμφθούν τα προβλήματα. Τη διασύνδεση του εμπορικού λιμένα με τους Τοξότες ώστε να έχουμε ανάδειξη του λιμανιού.

 

Η σιδηροδρομική Εγνατία έχει να προσφέρει πολλά στον τόπο με τη διακίνηση των εμπορευμάτων και την εισαγωγή νέων υπηρεσιών. Τα ενεργειακά ζητήματα, δηλαδή οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την εξασφάλιση ηλεκτρικής ενέργειας. Την ανάπτυξη των λιμανιών της περιοχής. Θα έλεγα ότι αυτά είναι τα κυρίαρχα.

 

Με το ΤΕΕ της Θράκης υπάρχει ανταγωνισμός; Και αν ναι, τι είδους;

 

Θα έλεγα ότι πλέον υπάρχει συνεργασία. Έχουμε πολύ καλή σχέση με τον Δημήτρη Λουρίκα. Είναι ζητούμενο να αποκτήσουμε όλοι περιφερειακή συνείδηση. Είμαστε όλοι μέλη της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Είναι μια περιφέρεια που έχει συγκροτηθεί για συγκεκριμένο λόγο και με συγκεκριμένους λόγους. Επομένως οφείλουμε να κινούμαστε μέσα σε αυτό το πλαίσιο, τα επιμελητήρια θα πρέπει να είναι μαζί, δεν μπορούν να είναι διαφοροποιημένα.

 

Δεν μπορούν να κινούνται σε διαφορετικές κατευθύνσεις, χρειάζεται συνεργασία. Σε αυτό το κομμάτι λοιπόν, η συνεργασία μας και για τη σιδηροδρομική Εγνατία ήταν σημαντική, προτείναμε και κάθετους άξονες. Σε ό,τι αφορά εμάς προτείναμε τον κάθετο άξονα Καβάλας – Δράμας με δεδομένο ότι  η οδική καθυστερεί και το ΤΕΕ Θράκης προέκρινε τον κάθετο άξονα από την Κομοτηνή στη Νυμφαία. Καθόμαστε και συζητάμε τα προβλήματα από κοινού και ψάχνουμε να βρούμε λύσεις για όλες τις περιοχές.

 

Μπορούμε να λειτουργήσουμε όλοι μαζί μέσα στο πλαίσιο της ίδιας περιφέρειας. Από εκεί πέρα υπάρχει ανταγωνισμός, για παράδειγμα το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει αναπτυχθεί σημαντικά σε σχέση με το λιμάνι της Καβάλας είναι πολύ μπροστά σε αυτό το κομμάτι. Σε άλλα ζητήματα έχουν μείνει πιο πίσω σε σχέση με εμάς. Δεν πρέπει να λειτουργούμε ανταγωνιστικά. Ο καθένας βέβαια ενδιαφέρεται περισσότερο για την περιοχή του. Πονάει τον χώρο στον οποίο ζει και δραστηριοποιείται, ωστόσο επειδή είμαστε στην ίδια περιφέρεια, διεκδικούμε από τον ίδιο κορβανά τη χρηματοδότηση, επομένως ναι,  απαιτείται στενή συνεργασία.