Δεν επισκέφθηκε την αγορά της Καβάλας η συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών κρουαζιέρας που βρέθηκαν στην πόλη, περισσότεροι από τους μισούς δεν γευμάτισαν στα τοπικά εστιατόρια και πολύ λιγότεροι από αυτούς έχουν να μεταφέρουν κάτι στους δικούς τους για τις επιλογές εστίασης της Καβάλας.

 

Ο μέσος τουρίστας κρουαζιέρας που βρέθηκε στην Καβάλα ξόδεψε περί τα 35 ευρώ κατά την παραμονή του και περιήγηση στην πόλη.

 

Κατά τα άλλα, οι τουρίστες δηλώνουν σε συντριπτικά ποσοστά εντυπωσιασμένοι και ικανοποιημένοι από την πόλη.

 

Τάδε έφη σχετική έρευνα που διενεργήθηκε από την εταιρία Interview της Θεσσαλονίκης για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Καβάλας, με ερωτηματολόγια στους τουρίστες που βγήκαν στο λιμάνι της Καβάλας.

 

Μπορεί το δείγμα να ήταν σχετικά μεγάλο (201 άτομα) αλλά σίγουρα δεν είναι ενδεικτικό του συνόλου των επισκεπτών κρουαζιέρας για όλο το 2015, αφού η έρευνα αυτή διενεργήθηκε κατά τη διάρκεια δύο μόλις αφίξεων, του Seven Seas Mariner και του Berlin στις 29/9/2015 και την 1/10/2015

 

Τα δύο αυτά κρουαζιερόπλοια μετέφεραν επιβάτες από 16 χώρες, κυρίως από τις ΗΠΑ με τους περισσότερους (6 στους 10) να είναι μεγάλης ηλικίας.

 

Τα συμπεράσματα της έρευνας ωστόσο χαρακτηρίζονται ως χρήσιμα και θεωρείται ότι μπορούν να αξιοποιηθούν ως εργαλεία για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας στην Καβάλα.

 

Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν το βράδυ της Τρίτης 3 Νοεμβρίου στη διάρκεια συνεδρίασης της διοίκησης του Επιμελητηρίου.

 

Μέγας στόχος του Επιμελητηρίου αλλά και των υπόλοιπων τοπικών φορέων είναι να γίνει η Καβάλα και το λιμάνι της ένας τόπος αφετηρίας κρουαζιέρω (homeport) κάτι που για πολλούς ωστόσο φαντάζει ως ένα μακρινό όνειρο.

 

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Άγγελος Τσατσούλης είπε ότι τα 25 κρουαζιερόπλοια που αφίχθησαν μέσα στο 2015 στην Καβάλα δεν είναι μεν τίποτα μπροστά στα 450 που έχει ετησίως η Κέρκυρα ή τα 750 των Χανίων αλλά είναι σαφές δείγμα της μεγάλης δυναμικής που αναπτύσσεται για την Καβάλα και ότι αυτό πρέπει τώρα να αξιοποιηθεί κατάλληλα, αφού αποτελεί μια σημαντική πηγή εσόδων αλλά και προβολής.

 

Την έρευνα παρουσίασε εκ μέρους της εταιρίας Interview ο Δημήτρης Βασιλειάδης, ο οποίος τόνισε το πόσο ικανοποιητική εικόνα σχημάτισαν οι επισκέπτες, όταν 8 στους 10 βρήκαν την Καβάλα πολύ γραφική και  7 στους 10 δήλωσαν ότι θα ήθελαν να ξανάρθουν.

 

Αν και 3 στους 4 τουρίστες είπαν ότι είχαν από πριν ενημέρωση σχετικά με την Καβάλα, εντούτοις μόλις 1 στους 5 επισκέφθηκε την αγορά και τα μουσεία της πόλης και σχεδόν 1 στους 3 έφαγε σε κάποιο εστιατόριο.

 

 

Ακολουθούν ορισμένα βασικά σημεία των ευρημάτων:

--Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο των προσωπικών συνεντεύξεων στην αγγλική γλώσσα.

--Οι συμμετέχοντες στο δείγμα προέρχονται από 16 διαφορετικές χώρες με τον μεγαλύτερο αριθμό από αυτούς να έχουν προέλευση από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Ακολουθούν η Αυστραλία, η Γαλλία, η Γερμανία, ο Καναδάς και άλλες.
--Ισοκατανομή μεταξύ ανδρών και γυναικών που δείχνει ότι πρόκειται για εύπορα ζευγάρια (κυρίως συνταξιούχων) που κάνουν ένα μακρινό ταξίδι.

--Το 90% από αυτούς επισκέπτονται για πρώτη φορά την Καβάλα. Μέσα στο 10% που την έχει επισκεφτεί και στο παρελθόν, βρίσκει κανείς τουρίστες με ευρωπαϊκή κυρίως προέλευση (Γερμανία, Γαλλία κλπ).

--Το 26% δεν είχε καμία ενημέρωση για το τι θα δει ή που θα πάει στην περιοχή από το πρακτορείο που «πουλάει» την κρουαζιέρα αλλά και από τα ερεθίσματα που πήραν οι τουρίστες κατεβαίνοντας στην πόλη.

--Η γενική ικανοποίηση από την επίσκεψη στην Καβάλα φτάνει το 88% που μπορεί να θεωρηθεί ικανοποιητικό ποσοστό.

--Το 18% θεωρεί την Καβάλα την πιο ενδιαφέρουσα πόλη που έχει επισκεφτεί στην μέχρι τώρα πορεία της κρουαζιέρας, με το 70% να ισχυρίζεται πως την βρίσκει το ίδιο ενδιαφέρουσα.

--Κατά τις λίγες ώρες παραμονής των πλοίων στο λιμάνι, οι τουρίστες κυρίως επισκέπτονται ιστορικά μνημεία (Φιλίππους) και ξεναγούνται στην πόλη όπου και πάλι οι ξεναγοί τους κατευθύνουν κυρίως στα αξιοθέατα.

--Η μόνη επαφή με τον ντόπιο πληθυσμό είναι το γεύμα σε παραλιακή ταβέρνα που περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα της επίσκεψης.

--Μόλις το 22% προλαβαίνει να επισκεφτεί και την αγορά της πόλης.

--Η κατά κεφαλή δαπάνη ανέρχεται στα 35 μόλις ευρώ, ποσό χαμηλό που αποτελεί εν μέρει και συνέπεια της σύντομης παραμονής τους.

--Η χαμηλή κατανάλωση αποδίδεται στο ότι οι τουρίστες δεν γνωρίζουν εκ των προτέρων τι αξίζει κάποιος να ψωνίσει, τι είναι αυτό που μπορείς να βρεις στην Καβάλα είναι μοναδικό και δεν θα το βρεις πουθενά αλλού κατά την διάρκεια του ταξιδιού.

 

Δείτε ολόκληρη την έρευνα εδώ