Σωματεία και σύλλογοι της Θάσου χτυπούν το καμπανάκι για την μείωση των δρομολογίων στην πορθμειακή γραμμή Πρίνου-Καβάλας. Μείωση του κόστους μεταφοράς, στήριξη του κλάδου των ναυτεργατών και ενίσχυση του Κέντρου Υγείας ήταν στην ατζέντα στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν το πρωί της Δευτέρας (19/10).

 

Η γραμμή Πρίνου Καβάλας είναι κρίσιμης σημασίας για όλο το νησί διότι εξυπηρετεί μεγάλη μερίδα πολιτών την ώρα μάλιστα που υπηρεσίες που υπήρχαν στην Θάσο μεταφέρθηκαν στην Καβάλα όσες έχουν μείνει είναι υποβαθμισμένες.

 

«Θεωρούμε αδιανόητο να μην έχουμε τακτική, φθηνή και ασφαλή πρόσβαση με την Καβάλα. Κάθε κάτοικος του νησιού επιβαρύνεται με πρόσθετο οικονομικό κόστος γιατί είναι αναγκασμένος να ταξιδέψει μέσω Κεραμωτής. Επίσης οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας που εκτός από οικονομικό κόστος επιδέχονται και επιπλέον ταλαιπωρία», είπε ο πρόεδρος του ενιαίου συνδικάτου συνταξιούχων ναυτεργατών, Αλέκος Λοβολούδης. 

 

«Από το 2001 που ψηφίστηκε στη βουλή το θεσμικό πλαίσιο έκτρωμα για την απελευθέρωση των θαλάσσιων συγκοινωνιών. Απελευθερώνεται η ασυδοσία και η αυθαιρεσία των ναυτιλιακών εταιριών» είπε. 

 

«Αν υπολογίσουμε και τις αυξήσεις φωτιά που έχουν επιβάλει στα ναύλα επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων οι ναυτιλιακές εταιρίες εκτός από το ταξίδι εκτός από οδύσσεια, γίνεται και απαγορευτικό γιατί το οικονομικό κόστος είναι δυσβάστακτο» επισημαίνουν οι ναυτεργάτες.

 

«Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό και ως τέτοιο έχει να κάνει με την απρόσκοπτη μετακίνηση των κατοίκων του νησιού και των επισκεπτών το με την Καβάλα και δεν μπορούν να το χρησιμοποιούν για να γεμίζουν το θησαυροφυλάκιο τους οι εφοπλιστές».

 

Ο πρόεδρος του σωματείου ναυτεργατών, Μάλαμας Μαλαμίδης έκανε λόγο για την επιστολή που θα στείλουν στην γενική γραμματέα νησιωτικής πολιτικής Χριστιάνα Καλογήρου: "Οι ναυτιλιακές εντατικοποιούν τη δουλειά κρατώντας χαμηλό το επίπεδο των αμοιβών. Έχουμε αξιοποίηση της πανδημίας για παρατεταμένη ακινησία των πλοίων και οξύνουν το πρόβλημα της ανεργίας στις γραμμές μας. Η πλειοψηφία των ναυτεργατών εργάστηκε δύο μήνες ενώ όσοι είναι σε αναστολή έχουν πάρει επιδότηση 534 μόνο για τον Μάιο".

 

Από τον αγροκτηνοτροφικό σύλλογο ο Νίκος Χρυσάφης είπε: «Καλούμε να αντισταθούμε σε αυτή την υποβάθμιση. Να στρατευτούν όλοι και να πάρουν πρωτοβουλίες. Το νομοθετικό πλαίσιο είναι υπέρ των εφοπλιστών. Η γραμμή Καβάλας-Πρίνου θα λειτουργεί όταν τους συμφέρει και θα σταματάει όταν δεν τους συμφέρει. Όταν κάποιοι πανηγύριζαν με το ένα δρομολόγιο παραπάνω η κατάργηση του ενός δρομολογίου ήταν η καλύτερη απάντηση.

 

Ο πρόεδρος του πολιτιστικού συλλόγου το «Κάστρο» Λάμπρος Λαμπρινίδης σημειώνει ότι: «Κάθε χρόνο αντιμετωπίζουμε το ίδιο πρόβλημα. Ειδικά τώρα που υπάρχει το ζήτημα αντιμετώπισης της πανδημίας»

 

Αυτό που ζητούν  πέρα από την θέσπιση ικανοποιητικού αριθμού δρομολογίων είναι:

 

Άδεια έγκρισης δρομολογίων με αυστηρά κριτήρια

 

Υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση και υποχρέωση κατά την περίοδο ακινησίας των πλοίων, να καλύπτονται από άλλο πλοίο.

Για κάθε πλοίο που δρομολογείται και στι δύο γραμμές να εκτελεί βάρδια πλοίου επιφυλακής μεταφοράς ασθενή.

 

Επιπλέον οργανικές θέσεις

 

Επαρκείς λιμενικές εγκαταστάσεις για ασφαλή φορτοεκφόρτωση.

 

Μείωση εισιτηρίων επιβατών και οχημάτων 50%, δωρεάν μετακίνηση σε ανέργους, ΑΜΕΑ, πολύτεκνους, στρατευμένους, φοιτητές, μαθητές.

 

Οι ναυτεργάτες να έχουν λόγο στο πρόγραμμα των δρομολογίων.

 

Στήριξη του Κέντρου Υγείας

 

Επίσης θέτουν το ζήτημα στήριξης του Κέντρου Υγείας με προσλήψεις σε γιατρούς, υγειονομικό προσωπικό , υλικοτεχνική υποδομή

 

Μονάδα αιμοκάθαρσης και φαρμακείο ΕΟΠΥ.

 

Τη συνέντευξη Τύπου τα αιτήματα των ναυτεργατών πλαισίωσαν επίσης και τα σωματεία Συνταξιούχων ΙΚΑ Καβάλας, το σωματείο εμποροϋπαλλήλων και ιδιωτικών υπαλλήλων Καβάλας, το συνδικάτο εργατοϋπαλλήλων επισιτισμού, τουρισμού και συναφών επαγγελμάτων και το σωματείο οικοδόμων και συναφών επαγγελματιών.