Βελτιώσεις σε συνολικά 102 λιμάνια σε νησιά αλλά και την ηπειρωτική Ελλάδα ζητά με την Έκθεση Λιμένων 2024 η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ).
Μεταξύ των λιμανιών που συμπεριλαμβάνονται στην έκθεση με τα προβλήματα και τις ελλείψεις είναι και κάποια από τη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα της Θάσου, της Καβάλας, της Κέρκυρας, της Ηγουμενίτσας και της Σαμοθράκης.
Στην έκθεση καταγράφονται οι «εξαιρετικά δύσκολες καταστάσεις» που αντιμετωπίζουν στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν τα λιμάνια αυτά.
Αν και στην επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμενικό η ΠΕΠΕΝ επισημαίνει ότι έχουν γίνει προσπάθειες βελτίωσης των λιμανιών μέσω της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), εντούτοις οι Έλληνες πλοίαρχοι σημειώνουν ότι «η γενική εικόνα απαιτεί να δοθούν λύσεις οι οποίες θα συμβάλουν στην εξάλειψη των προβλημάτων που υπάρχουν».
Η ΠΕΠΕΝ στις πάνω από 100 σελίδες της έκθεσής της καταγράφει προβλήματα που ξεκινούν από αλλαγή λαμπτήρων σε φάρους και σηματοδότες και φτάνουν έως την την κατασκευή νέων προβλητών ή βυθοκόρηση της λιμενολεκάνης τους.
ΚΑΒΑΛΑ:
Φανοί εισόδου κεντρικού λιμένα χαμηλή φωτοβολία. Έλλειψη μπιντών για την ασφαλή πρόσδεση καταπέλτη των πλοίων στις θέσεις Νο 3 και Νο 4. Έλλειψη φωτισμού στις θέσεις Νο 3 και Νο 4. Η αποβίβαση επιβατών στις νυκτερινές αφίξεις γίνεται με δυσκολία.
ΚΑΒΑΛΑ – Κεραμωτή:
Τοποθέτηση προσκρουστήρων. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης κατά μήκος του προβλήτα διότι είναι επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεσης των πλοίων. Τοποθέτηση w.c. εντός επιβατικού λιμένα.
Νέες θέσεις αγκυροβολίας πλοίων μετά το πέρας δρομολογίων. Τα πλοία αναγκάζονται να διανύσουν αποστάσεις έως και 18 μιλίων στο λιμένα ελευθέρων για την ασφαλή πρόσδεση που αυτό επιφέρει περισσότερες ώρες εργασίας των ναυτικών. Να γνωστοποιηθεί η μελέτη κατασκευής νέου επιβατηγού λιμένα εκτός του οικισμού Κεραμωτής.
ΘΑΣΟΣ – Λιμένας:
Αλλαγή-τοποθέτηση νέων δέστρων στις ήδη κατεστραμμένες. Στη θέση Νο 6 δεν υπάρχουν καθόλου. Επισκευή στις ράμπες φορτοεκφόρτωσης ειδικά στην Νο 1 διότι προεξέχουν από το τσιμέντο οι κάθετοι σιδερένιοι δοκοί ενίσχυσης του τσιμέντου με αποτέλεσμα να δημιουργεί ζημιές στους καταπέλτες των πλοίων.
Στις θέσεις Νο 5 και Νο 6 του προβλήτα χρήζει επισκευής, διότι έχει υποστεί καθίζηση.
Κατασκευή κυματοθραύστη για προστασία από ΒΑ ανέμους. Καθιστά επικίνδυνη την προσέγγιση των πλοίων και την ασφαλή αγκυροβόλιά αυτών όταν η ένταση ξεπερνάει τα 5 μποφόρ. Τοποθέτηση προσκρουστήρων.
ΘΑΣΟΣ – Πρίνος:
Χρήζει άμεση εκβάθυνση λιμενολεκάνης σε αρκετά σημεία των θέσεων πρόσδεσης / προσέγγισης – άκρως επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση των φορτωμένων πλοίων εκτός της Νο.2 θέσης.
Αντικατάσταση παλαιών και φθαρμένων μπιντών πρόσδεσης ειδικά στις προβλήτες Νο2 και Νο 3. Αποκατάσταση φθαρμένου σκυροδέματος στο σύνολο του προβλήτα για την ασφαλή επιβίβαση επιβατών και πληρωμάτων. Τοποθέτηση προσκρουστήρων.
πηγή: voria.gr