Ο τουρισμός για τον τόπο μας είναι βασικός πυλώνας ανάπτυξης και η πιο άμεση πηγή εσόδων και ρευστότητας για την τοπική οικονομία.

 

Ειδικά αυτή την εποχή, με την κρίση και τις μεγάλες γεωπολιτικές ανακατατάξεις που συμβαίνουν στην ευρύτερη περιοχή, η τουριστική προβολή του Δήμου οφείλει να στοχεύει εκεί που υπάρχουν τα πιο άμεσα οφέλη, αλλά και εκεί που εμφανίζονται νέες ευκαιρίες, όπως στην αγορά της Ρωσίας.

 

Σχετικά με το Σχέδιο Τουριστικής Προβολής του Δήμου Καβάλας για το 2016, που μας δόθηκε από τη Δημοτική Αρχή, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

 

Υπάρχει έλλειψη συγκεκριμένων απολογιστικών στοιχείων για τις δράσεις τουριστικής προβολής του 2015. Ο απολογισμός του 2015 καταλαμβάνει μιάμιση σελίδα! Δεν μπορεί μέσα σε μιάμιση σελίδα να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα για το ποιες χρειάζεται να είναι οι κατευθύνσεις του νέου σχεδίου.

 

Χρειαζόμαστε περισσότερα και αναλυτικότερα στοιχεία, ώστε να βγάλουμε τις σωστές εκτιμήσεις για τη νέα χρονιά.

 

Το συγκεκριμένο σχέδιο έχει ορισμένα στοιχεία και προτεραιότητες που είναι κατά τη γνώμη μας προς τη σωστή κατεύθυνση. Θεωρούμε πως η έμφαση που δίνεται στην ψηφιακή προβολή είναι σωστή, γιατί μέσω αυτής θα προβληθεί πιο αποτελεσματικά ο Δήμος μας.

 

Ωστόσο οι πόροι που προβλέπονται για αυτή είναι κάτω από το 5% των συνολικών δαπανών της τουριστικής προβολής, ενώ θα έπρεπε να είναι πολλαπλάσιοι.

 

Αντίθετα, τα έντυπα και η συμμετοχή σε εκθέσεις συνεχίζουν ακόμη να απορροφούν τον μισό προϋπολογισμό του σχεδίου, χωρίς όμως να φέρνουν ανάλογα αποτελέσματα.

 

Χρειάζεται λοιπόν μία πλήρης «ανατροπή» της λογικής με την οποία κάνουμε τουριστική προβολή τα τελευταία χρόνια και αλλαγή στρατηγικής υπέρ των νέων μεθόδων και τεχνολογιών που θα μας βοηθήσουν να προσεγγίσουμε περισσότερο κόσμο με μικρότερο κόστος.

 

Δεν δίνεται η απαιτούμενη βαρύτητα στην εξασφάλιση πτήσεων χαμηλού κόστους (όπου η δαπάνη που γίνεται έχει άμεσο αποτέλεσμα στην προσέλκυση νέων επισκεπτών).

 

Έχουμε σοβαρές επιφυλάξεις για το κατά πόσο η στόχευση του Δήμου σε μακρινές αγορές (όπως στην Ινδία) θα έχει πραγματικά οφέλη. Οι επιφυλάξεις μας βασίζονται στην έλλειψη αποτελεσμάτων από τους φετινούς στόχους του Δήμου για Κίνα και Ηνωμένες Πολιτείες.

 

Ακόμη και η Σουηδία και η Πολωνία είναι αγορές για τις οποίες δεν υπάρχουν στοιχεία και δεδομένα ότι μπορούμε να έχουμε μεγάλα προσδοκώμενα οφέλη.

 

Αντίθετα, είναι δεδομένο ότι υπάρχει γύρω μας, σε απόσταση λίγων ωρών με το αυτοκίνητο, ένας πληθυσμός τουλάχιστον 30 εκατομμυρίων που γνωρίζουμε πια από την εμπειρία ότι θα επέλεγε την Καβάλα ως προορισμό (εσωτερική αγορά, Βαλκάνια και Τουρκία).

 

Ταυτόχρονα χρειάζεται να μας απασχολήσει πολύ σοβαρά ο πιθανός αναπροσανατολισμός των Ρώσων τουριστών που μέχρι πρόσφατα επισκέπτονταν την Τουρκία.

 

Είναι γνωστό ότι τους καλοκαιρινούς μήνες έχουμε υψηλή επισκεψιμότητα 2 μήνες. Μπορούμε αυτούς τους 2 μήνες να τους κάνουμε 3 ή 4, αυξάνοντας σημαντικά την τουριστική κίνηση;

 

Παράλληλα, ο έγκαιρος προγραμματισμός ελκυστικών εκδηλώσεων για όλο τον χρόνο θα δώσει περισσότερα κίνητρα στους τουριστικούς πράκτορες να μας διαφημίζουν και τους τουρίστες να μας επισκέπτονται σαββατοκύριακα, γιορτές και αργίες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

 

Θα πρέπει τέλος να έχουμε υπόψη μας ότι α) με τον προϋπολογισμό του Σχεδίου Τουριστικής Προβολής και β) με τους προϋπολογισμούς των μεγάλων πολιτιστικών εκδηλώσεων που σκοπεύουμε ως Δήμος να υλοποιήσουμε (Φεστιβάλ Φιλίππων, Air Sea Show, COSMOPOLIS, Φεστιβάλ Παπαϊωάννου κ.ά.) ξεπερνάμε κατά πολύ τις 500.000 ευρώ για προβολή και εκδηλώσεις.

 

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τι αποτελέσματα και τι οφέλη περιμένουμε από αυτή τη σημαντική δαπάνη, που γίνεται σε μία δύσκολη οικονομικά εποχή. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΠΕΤΑΜΕ ΛΕΦΤΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΑΝ ΠΙΑΝΟΥΝ ΤΟΠΟ!

 

Γι’ αυτό επιμένουμε ότι ένας σωστός απολογισμός πρέπει να γίνεται με συγκεκριμένα στοιχεία και όχι γενικόλογες εκθέσεις.

 

Είναι επιτέλους ανάγκη να γίνει η Καβάλα τουριστικός προορισμός. Γι’ αυτό χρειάζεται να πάρουμε στα σοβαρά το branding του Δήμου. Στο σχέδιο του 2015 υπήρξε μία συμπληρωματική δράση για αυτό, αλλά δεν γνωρίζουμε αποτελέσματα. Το branding της πόλης είναι πρώτα απ’ όλα δουλειά του Δήμου.

 

Είχαμε επισημάνει και πέρσι ότι χρειάζεται πρώτα να σχεδιάσουμε την τουριστική ανάπτυξη και τις ανάλογες υποδομές του Δήμου και στη συνέχεια να καταρτίσουμε μία ολοκληρωμένη τουριστική προβολή.

 

Αυτή είναι η πιο σημαντική και επείγουσα προτεραιότητα που οφείλει ο Δήμος να θέσει προς όφελος της τοπικής οικονομίας, της ανάπτυξης και της απασχόλησης.

 

Για την Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση

Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ

 

Ο Επικεφαλής

Μάκης Παπαδόπουλος