Το Επιμελητήριο Καβάλας ενημερώνει τα μέλη του ότι, μετά από τις αλλεπάλληλες οχλήσεις των Επιμελητηρίων της χώρας, η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στον Υπουργό Εργασίας κ. Χατζηδάκη σχετικά με την απογραφική διαδικασία και την ψηφιακή κάρτα των εργαζομένων.

 

Η απογραφική διαδικασία του ωραρίου απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις-εργοδότες της χώρας για το σύνολο των εργαζομένων τους, στο πλαίσιο της εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, έχει προκαλέσει σωρεία προβλημάτων όχι μόνο στους ίδιους τους απογραφόμενους, αλλά και στους

επαγγελματίες που τους υποστηρίζουν (λογιστές, φοροτεχνικοί), λόγω της πρόσθετης γραφειοκρατίας που

απαιτεί.

 

Τα εν λόγω προβλήματα αφορούν στην έλλειψη ειδικής ενημέρωσης της αγοράς και στην ανεπαρκή εκπαίδευση των επαγγελματιών, μιας και οι αλλαγές στην υποβολή του τρόπου κατάθεσης του πίνακα προσωπικού και της οργάνωσης του χρόνου εργασίας είναι ριζικές, στην αδυναμία των εταιρειών πληροφορικής να ανταπεξέλθουν στην τόσο μεγάλη ζήτηση που έχει προκύψει, στην θέσπιση αυστηρών προθεσμιών, ειδικά στο τέλος του έτους και ενόψει της γιορτινής περιόδου που αυξάνεται ούτως ή άλλως ο όγκος εργασίας των επιχειρήσεων, αλλά και σε ένα πλήθος τεχνικών ζητημάτων της ίδιας της εφαρμογής.

 

Χαρακτηριστικά παραδείγματα κάποιων προβλημάτων, είναι τα εξής:

 

Η αδυναμία καταχώρησης στο σύστημα ειδικών ιδιαιτεροτήτων κάποιων κλάδων, αποτέλεσμα του ελλιπούς διαλόγου με την αγορά, η ανάγκη διαρκούς λειτουργίας της εφαρμογής με χρήση διαδικτύου, καθώς οι επιχειρήσεις στις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας πολύ συχνά αντιμετωπίζουν ζητήματα συνδεσιμότητας και τέλος, η έλλειψη χρήσιμων δυνατοτήτων, όπως είναι η τροποποίηση και η ένσταση, για τη διόρθωση λαθών, που -είναι σχεδόν βέβαιο- ότι θα προκύψουν, ειδικά τους πρώτους μήνες χρήσης της εφαρμογής.

 

Η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων ζήτησε από τον υπουργό, για τους ανωτέρω λόγους και δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις μετά την οικονομική, υγειονομική και ενεργειακή κρίση, αδυνατούν να επιβαρυνθούν με επιπρόσθετα κόστη, τα οποία θα προκόψουν από πρόστιμα, αλλά και από την αγορά του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού, την άμεση παρέμβαση του για:

 

1. Την παράταση εφαρμογής του μέτρου μέχρι την 31η/ 1/2023, προκειμένου να καταστεί δυνατή η καλύτερη ενημέρωση επιχειρήσεων και λογιστών, αλλά και για να επιλυθούν τα προβλήματα και σε περίπτωση που δεν επιλυθούν να δοθεί νέα παράταση.

 

2. Την εξαίρεση από την εφαρμογή του μέτρου αυτού των επιχειρήσεων/υποκαταστημάτων που έχουν έως 20 εργαζόμενους.

 

3. Την πιλοτική εφαρμογή του για έξι (6) μήνες, χωρίς την επιβολή προστίμων σε περίπτωση ύπαρξης

λανθασμένων δηλώσεων.

 

 

(δελτίο Τύπου)