γράφει ο 

Κώστας Κατσιμίγας 

 

Ώδινεν ὄρος και ἔτεκεν μῦν (πόναγε για να γεννήσει βουνό και γέννησε ποντίκι)!!!!

 

Στις αρχές του 2019 ταξίδεψα με το τρένο της φωτογραφίας από Αθήνα στη Θεσσαλονίκη. Το εισιτήριο για την Α θέση κόστιζε 50 ευρώ και για την Β θέση 40. Ήταν ένα αξιοπρεπέστατο τρένο, αθόρυβο, πεντακάθαρο, με δωρεάν προσφορά εφημερίδας και αναψυκτικού και καθαρίστρια που περνούσε ανα 30λεπτο και μάζευε τυχόν σκουπιδάκια. Το τρένο σταμάτησε μόνο στο Λιανοκλάδι και την Λάρισα. Ο χρόνος που χρειάστηκε χωρίς ούτε ένα λεπτό καθυστέρηση ήταν 4 ώρες και 2 λεπτά. Αντίστοιχα δρομολόγια δεν υπερέβαιναν σε χρόνο τις 4 ώρες και 10 λεπτά.

 

Εδώ και δυο-τρεις ημέρες δρομολογήθηκαν, επί τέλους, δυο νέοι συρμοί, οι γνωστοί ETR470 (Λευκό Βέλος), που πραγματοποιούν δυο δρομολόγια ανά κατεύθυνση ημερησίως στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Ο χρόνος που χρειάζονται είναι 3 ώρες και 55 λεπτά και το εισιτήριο κοστίζει αντίστοιχα 65 και 55€. Τα τρένα αυτά σταματούν μόνο στην Λάρισα.

 

Τα παραπάνω τρένα που έφερε στην Ελλάδα η TRENITALIA, θυγατρική των Κρατικών Ιταλικών Σιδηροδρόμων (FSI), η οποία αγόρασε την TRAINOSE, δηλαδή το τροχαίο υλικό και το μεταφορικό έργο, έχουν ένα βεβαρυμένο παρελθόν στις ιταλικές και ελβετικές σιδηροδρομικές διαδρομές με εκατοντάδες βλάβες που οδήγησαν στην οριστική τους απόσυρση.

 

Τα τρένα αυτά ηλικίας άνω των 25 ετών, φκιασιδώθηκαν, βάφτηκαν, αλλάχτηκαν οι ταπετσαρίες τους και αξιολογήθηκαν τελικώς ως κατάλληλα κατά τα γαλλικά πρότυπα της εποχής της αποικιοκρατίας με τον χαρακτηρισμό “Bon pour l'Orient”/ “΄Καλόν δια την ανατολήν».

 

Το τρένο με το οποίο ταξίδεψα το 2019 εξακολουθεί και πραγματοποιεί το ίδιο δρομολόγιο σε 4 ώρες και 10 λεπτά ενώ σταματά πέραν της Λάρισας και σε Οινόη, Λειβαδιά, Παλαιοφάρσαλο και Κατερίνη. Γι αυτά τα 15 λεπτά λοιπόν περιμέναμε τρία χρόνια και με κόστος συν 10 ευρώ ανά δρομολόγιο μονής κατεύθυνσης.

 

Σ αυτά τα τρία χρόνια όμως πραγματοποιήθηκαν και άλλα κατορθώματα του ΟΣΕ και της TRAINOSE/TRENITALIA, όπως η κατάργηση της γραμμής Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης καθώς και η πλήρης υποβάθμιση των γραμμών Θεσσαλονίκης –Φλώρινας, και των μετρικών γραμμών της Πελοποννήσου, με μία, δυο ή και καμία διαδρομή ημερησίως.

 

Και η διοίκηση του ΟΣΕ και το Υπουργείο Μεταφορών επαίρονται για την δρομολόγηση επανάστασης στις σιδηροδρομικές μεταφορές της χώρας….

 

Μήπως πρέπει να σκεφτούμε ότι είναι ώρα και εμείς να τους δρομολογήσουμε????