Σε, μερική τουλάχιστον, απεμπλοκή έφτασε το ζήτημα των Βρετανών που επισκέπτονται κάθε σεζόν την Καβάλα και τη Θάσο με οργανωμένο τουρισμό μετά τις αλλεπάλληλες αναβολές και ματαιώσεις τουριστικών πακέτων. 

 

Σύμφωνα με όσα έκανε γνωστά το βρετανικό σκέλος της TUI, του μεγαλύτερου τουρ οπερέιτορ που μονοπωλεί την αγορά μετά την χρεοκοπία της Thomas Cook, οι πρώτες αφίξεις στο αεροδρόμιο Μέγας Αλέξανδρος έχουν προγραμματιστεί για την Κυριακή 1 Αυγούστου

 

Σημειώνεται ότι οι Βρετανοί αποτελούν τη δεύτερη σε μέγεθος «δεξαμενή» αεροπορικών τουριστών για την περιοχή Καβάλας και Θάσου (μετά τους Γερμανούς) και η απουσία τους κατά τους μήνες Μάιο, Ιούνιο και Ιούλιο ήταν κάτι παραπάνω από αισθητή. 

 

Το πρόγραμμα των Βρετανών προβλέπει έναρξη των πτήσεων για Καβάλα από την 1η Αυγούστου με τις τελευταίες αφίξεις στην περιοχή να αναμένονται (αν όλα πάνε καλά) την τελευταία Κυριακή του Σεπτέμβρη (26).

 

Μιλάμε δηλαδή για πρόγραμμα 9 εβδομάδων (αντί για 22 που είναι κανονικά η σεζόν). 

 

Το φετινό πρόγραμμα δεν είναι κουτσουρεμένο μόνο χρονικά αλλά και ποσοτικά.

 

Αντί για 4 πτήσεις ανά εβδομάδα (ήταν ένα αεροπλάνο τις Τετάρτες και 3 τις Κυριακές) τελικά θα εκτελεστούν δύο πτήσεις ανά εβδομάδα, αμφότερες την Κυριακή, μία προερχόμενη από Λονδίνο και μία από Μάντσεστερ

 

Το κάθε αεροπλάνο έχει χωρητικότητα περίπου 180 επιβατών, δηλαδή αναμένονται περί τα 350 άτομα ανά εβδομάδα ή περί τα 3.000 άτομα έως τη λήξη της σεζόν.

 

Οι αναμενόμενες απώλειες φέτος από τη βρετανική αγορά, ακόμη και στο καλύτερο σενάριο, θα φτάσουν το 80%.  

 

Παράγοντες του τουρισμού στη Θάσο κρατούν μικρό καλάθι καθώς φοβούνται νέες πιθανές ματαιώσεις ή χαμηλές πληρότητες στις πτήσεις ή πρόωρη λήξη του προγράμματος ή… συνδυασμό όλων των παραπάνω.

 

Η τουριστική κίνηση στο νησί εξελίσσεται σε πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς με τους οδικούς επισκέπτες και παρατηρείται σημαντική αύξηση Βαλκάνιων αλλά και Ελλήνων τουριστών που σε ένα βαθμό μετριάζουν τις απώλειες. 

 

Η Θάσος έχει φτάσει σε σημείο να ανακτά το 50-60% των αφίξεων του τελευταίου «κανονικού» έτους (2019) ενώ σε ορισμένες επιχειρήσεις τα νούμερα αυτά φτάνουν έως και το 80-90%

 

Ωστόσο η θετική αυτή εικόνα καταγράφεται μόνο στην «καρδιά» του καλοκαιριού.

 

Οι μεγάλες μονάδες βασίζονται σε τεράστιο βαθμό στους αεροπορικούς επισκέπτες που γεμίζουν τα «άκρα» της σεζόν δηλαδή τις περιόδους Απριλίου – Μαΐου και Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου. 

 

Κάλλιο αργά, παρά ποτέ... ή παρά αργότερα θα πουν οι παλαιότεροι στο χώρο...