Μέσα στο καλοκαίρι θα δημοπρατηθεί η σιδηδρομική σύνδεση της Καβάλας, μαζί με άλλα 5 μεγάλα έργα, όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη 1 Ιουλίου η ΕΡΓΟΣΕ

 

Τα 6 έργα έχουν συνολικό προϋπολογισμό 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ εκ των οποίων το 1/3 αφορά στο έργο της Καβάλας

 

Τα έργα θα προχωρήσουν με τη μορφή του «ανταγωνιστικού διαλόγου» (μελέτη-κατασκευή), ώστε να υπάρξει συντόμευση στη συνολική διάρκεια υλοποίησής τους. 

 

Βασικός στόχος της ΕΡΓΟΣΕ είναι να προωθηθούν οι υποδομές που εξυπηρετούν τα logistics μέσω της σύνδεσης των μεγάλων λιμανιών της χώρας (Πάτρα, Λαύριο, Ραφήνα, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη).

 

Σχεδιάζεται η ηλεκτροκίνηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο και η χρήση υδρογόνου ως καύσιμο (όπως στη Γερμανία) με στόχο τη μείωση του κόστους κατά 30%.

 

 

Τα 6 έργα 

 

►το έργο της Καβάλας ονομάζεται «Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Θεσσαλονίκη - Αμφίπολη - Ν. Καρβάλη – Τοξότες» κι έχει προϋπολογισμό 1,3 δισ. ευρώ

Τα άλλα πέντε είναι:

►Αναβάθμιση υφιστάμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο (815 εκατ. ευρώ) 

►Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης (22 εκατ. ευρώ)  

►Ολοκλήρωση Σιδηροδρομικής Γραμμής Κόρινθος - Πάτρα στο τμήμα Ρίο - Νέος Λιμένας Πατρών (ύψους 514 εκατ. ευρώ) 

►Επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου Αθηνών προς Ραφήνα και σύνδεση με Λιμένα Ραφήνας (300 εκατ. ευρώ) 

►Επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου Αθηνών προς Λαύριο και σύνδεση με «Ελ. Βενιζέλος» (Κορωπί) και Λιμένα Λαυρίου (380 εκατ. ευρώ).

 

 

 

«ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΓΝΑΤΙΑ»

Τι αναφέρει για την Καβάλα 

 

 

 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΝΕΑ ΚΑΡΒΑΛΗ – ΤΟΞΟΤΕΣ 

 

Προϋπολογισμός: 1.312.500.000 €

 

Τεχνικά Στοιχεία

 

►206 χλμ. - Mονή Σιδηροδρομική Γραμμή (κατά τμήματα διπλή)

 

►Ενώνει τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα και ταυτόχρονα θα συνδέει το υπό ανάπτυξη λιμάνι της Νέας Καρβάλης με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή των Τοξοτών Ξάνθης, διασχίζοντας το ανατολικό τμήμα του Nομού Καβάλας.

 

►Για το Τμήμα Θεσσαλονίκη - Νέα Καρβάλη: Έχει υποβληθεί ΜΠΕ από τον ΟΣΕ και βρίσκεται στο τελικό στάδιο διαβούλευσης,

 

►ενώ για το τμήμα Νέα Καρβάλη - Τοξότες οι περιβαλλοντικοί όροι βρίσκονται στο τελικό στάδιο τροποποίησης από την ΕΡΓΟΣΕ

 

Δείτε φωτογραφίες

από τα γραφήματα που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΡΓΟΣΕ για τα έργα πανελλαδικά και ειδικά για τα έργα σε Καβάλα και Έβρο