Μια «φούσκα» ή μια «ψευδαίσθηση», μεγαλύτερη από κάθε άλλη χρονιά, ήταν η φετινή Black Friday στην Ελλάδα (Μαύρη Παρασκευή), το εξ Αμερικής «έθιμο» που θέλει τις επιχειρήσεις να κάνουν «τρελές» προσφορές την ημέρα αμέσως μετά τη γιορτή των Ευχαριστιών. 

 

Πως είναι/ήταν η Black Friday κανονικά

 

Στην Αμερική ο θεσμός αυτός τα προηγούμενα χρόνια χαρακτηρίστηκε από απίστευτες προσφορές σε ορισμένα και μόνο είδη των καταστημάτων, που πάντα ξεπερνούσαν το 50% και έφταναν και το 90%. Είτε οι εκπτώσεις αυτές είναι πραγματικές, είτε πλασματικές, σε μια τέτοια ημέρα τα καταστήματα συνήθως ξεστοκάρουν αποθέματα που τους έχουν απομείνει και θέλουν να ξεφορτωθούν καθώς έρχονται τα νέα εμπορεύματα. 

 

Πως εφαρμόζεται στην Ελλάδα

 

Ο θεσμός επεκτάθηκε και στην Ευρώπη και η Ελλάδα δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός. Αλλά εδώ έγιναν τα γνωστά… ελληνικά παρατράγουδα. Οι εκπτώσεις αντί για μια ημέρα άρχισαν να κρατάνε μία εβδομάδα ή ολόκληρο μήνα («ξεχείλωσε» ο θεσμός) και το χειρότερο είναι ότι αντί να αφορούν μερικούς κωδικούς ενός καταστήματος, έφτασαν να αφορούν σχεδόν όλα τα πωλούμενα προϊόντα αλλά με τις εκπτώσεις να είναι κάπως… τσιγκούνικες, αφού άρχιζαν από 10-15% και σπανίως ανέβαιναν πάνω από 50%. 

 

Ο κόσμος έκανε κυρίως προγραμματισμένες αγορές...

 

Παράγοντες της ελληνικής αγοράς έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι καταναλωτές, κυρίως στη φετινή Black Friday, έκαναν κατά κανόνα προγραμματισμένες αγορές. Δηλαδή περίμεναν να πέσει η τιμή σε ένα προϊόν που είχαν βάλει από καιρό στο μάτι, ώστε να το αγοράσουν φθηνότερα. 

 

...αλλά το marketing έκανε πάλι το θαύμα του 

 

Φαίνεται όμως ότι το μάρκετινγκ (βομβαρδισμός με διαφήμιση από κάθε πιθανό μέσο) είχε ως αποτέλεσμα σε γενικές γραμμές να κάνει τον κόσμο να ξοδέψει. 

 

Το skroutz.gr έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία που αφορούν στην κίνηση και τις τιμές που καταγράφηκαν την εβδομάδα της black Friday (25/11-1/12) τα οποία μάλιστα τα στάθμισε με την καταναλωτική συμπεριφορά και τις τιμές που υπήρξαν μία εβδομάδα πριν και μία μετά. 

 

Τι αποκαλύπτουν τα στατιστικά του Skroutz

 

Μόνο την ημέρα της Black Friday (29 Νοέμβρη) περίπου 1,15 εκατομμύρια χρήστες επισκέφτηκαν το Skroutz, μια αύξηση 65% συγκριτικά με μια κανονική Παρασκευή (15 Νοεμβρίου), πραγματοποιώντας πάνω από 1,6 εκατομμύρια αναζητήσεις. Αντίστοιχα, αυξημένη ήταν και η συνολική επισκεψιμότητα της σελίδας κατά 93,5%, αφού καταγράφηκαν 1,9 εκατομμύρια επισκέψεις και 16 εκατομμύρια προβολές σελίδων.

 

Πόσες από τις Black ευκαιρίες ήταν πραγματικές προσφορές;

 

Συνολικά από όλα τα προϊόντα που αγοράστηκαν μέσω του Skroutz κατά την εβδομάδα της Black Friday 2019, μόνο το 8,5% αγοράστηκε φθηνότερα και το 90,3% αγοράστηκε σε παρόμοια τιμή. Το υπόλοιπο 1,2% αγοράστηκαν ακριβότερα.

 

Μάλιστα στο κομμμάτι της τεχνολογίας, πάνω στο οποίο έγινε ο μισός τζίρος της Black Friday πανελλαδικά, τα πράγματα ήταν ακόμη χειρότερα!  Μόλις το 6,6% ήταν φθηνότερο ενώ το 1,6% αγοράστηκε ακριβότερα. 

 

Το Skroutz προκειμένου να υπολογίσει αποτελεσματικά το πραγματικό όφελος για τους καταναλωτές από την εμπορική προώθηση της εβδομάδας της Black Friday, εξέτασε: 1) ποια προϊόντα αγοράστηκαν φθηνότερα, 2) ποια ήταν ακριβότερα και 3) πόσα αγοράστηκαν σε παρόμοια τιμή (±10%) συγκριτικά με την αρχική τιμή τους σε σχέση με την προηγούμενη και την επόμενη περίοδο.

 

Black Friday 2018 vs 2019: Πότε έγιναν οι μεγαλύτερες εκπτώσεις;

 

Σε σχέση με το 2018, οι φετινές εκπτώσεις κατά την Black Friday ήταν αισθητά πιο περιορισμένες στο σύνολό τους.

 

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι το 15% των προϊόντων αγοράστηκαν φθηνότερα, δηλαδή σχεδόν τα διπλάσια αναλογικά από ότι φέτος.

 

Ποιοι είχαν τις μεγαλύτερες εκπτώσεις; 

 

Η μελέτη των στατιστικών της πλατφόρμας αποκαλύπτει ότι οι κατηγορίες προϊόντων Υγείας & Ομορφιάς και Χόμπι - Αθλητισμός είχαν τις σημαντικότερες εκπτώσεις και έτσι κατατάσσονται στην κορυφή της λίστας των προϊόντων που αγοράστηκαν φθηνότερα σε σχέση με την κανονική τους τιμή.

 

Αντίθετα, στην Τεχνολογία και τα είδη Σπιτιού – Κήπου, υπήρξαν οι μικρότερες εκπτώσεις επί της αρχικής τιμής των προϊόντων, άρα δεν υπήρξε σημαντικό όφελος αγοράς. 

 

Αγόρασαν 40.000 κινητά τηλέφωνα – μόνο το 2,5% τα πήρε σε χαμηλότερη τιμή! 

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι χρήστες του Skroutz αγόρασαν πάνω από 40.000 κινητά τηλέφωνα από τα οποία μόλις 2,5% πουλήθηκαν με έκπτωση, ενώ οι αγορές σε sneakers και αθλητικά παπούτσια ξεπέρασαν τις 25.000 παραγγελίες, από τα οποία περίπου το 18% πουλήθηκαν με αξιοσημείωτη έκπτωση.

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

Όλα τα αποτελέσματα της άκρως ενδιαφέρουσας μελέτης 

 

 

Γιατί είναι σημαντικά και γιατί είναι αξιόπιστα τα στοιχεία του skroutz.gr

 

Το skroutz ως μηχανή αναζήτησης είναι το σημαντικότερο «σημείο συνάντησης» καταναλωτών από όλη την Ελλάδα. Εκεί «μπαίνουν» για να αγοράσουν μέσω διαδικτύου εκατομμύρια άνθρωποι. 

 

Εκεί είναι εγγεγραμμένα σχεδόν όλα τα προϊόντα, περίπου 4.000 επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου, είτε είναι μεγάλες αλυσίδες, είτε τοπικές επιχειρήσεις πχ με έδρα την Καβάλα. 

 

Το skroutz δεν πουλάει προϊόντα αλλά φέρνει σε επαφή επιχειρήσεις και καταναλωτές. Με την πάροδο του χρόνου εξελίχτηκε στη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης προϊόντων και τιμών. Αν κάποιος ξέρει από τιμές στην αγορά, τότε αυτός είναι σίγουρα το skroutz. 

 

Το skroutz.gr είναι μέσα στους 5 δημοφιλέστερους ιστότοπους της χώρας και οι μόνοι που προηγούνται είναι ιστότοποι όπως google, facebook και youtube.