

γράφει ο
Κώστας Παπακοσμάς
Εκεί κάπου το 1939 η "Ελληνική Εναερίων - Συγκοινωνιών Α.Ε." συνδέει αεροπορικά την Καβάλα με την Θεσσαλονίκη και την Αθήνα κάτι σαν “λεωφορείο” με στάσεις.
Η μεταφορά των επιβατών από την Καβάλα γίνεται προς την ..Δράμα και στην περιοχή Αρκαδικό όπου υπήρχε το αεροδρόμιο.
Την περίοδο 1932-1939 η Εταιρεία εκτελούσε δρομολόγια στις γραμμές Αθηνών - Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκης - Δράμας, και Αθηνών - Αγρινίου -Ιωαννίνων. Από το 1939 με την αγορά των Ju 52 προστέθηκε το δρομολόγιο Αθήνας - Ηρακλείου και παράλληλα δρομολογήθηκε τολεωφορείο από τη Δράμα προς την Καβάλα και αντίστροφα. Με την έναρξη των αεροπορικών συνδέσεων μετά τον πόλεμο, στο αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα, τόσο η “Ελληνικαί Αεροπορικαί Συγκοινωνίαι” (συντομογραφία ΕΛΛ.Α.Σ. ή G.A.T.) όσο και η Τ.Α.Ε. συνδέουν την Καβάλα με την Θεσσαλονίκη αλλά και την Αθήνα.
Μερικά χρόνια μετά στην δεκαετία του 1950 η "Ολυμπιακή" του Αριστοτέλη Ωνάση διαφημίζει μια νέα γραμμή Κοζάνη -Θεσσαλονίκη - Καβάλα - Αλεξανδρούπολη και αντίστροφα. Φυσικά σταθερή η πτήση Αθήνα - Καβάλα.
Η “Ολυμπιακή” είχε συνδέσει και την Λήμνο με την Καβάλα, στην δεκαετία του 1960, όπου έπαιρνε επιβάτες από την Λήμνο, έρχονταν στην Καβάλα (Αμυγδαλεώνας) και στη συνέχεια μαζί με τους επιβάτες από την Καβάλα αναχωρούσαν για την Αθήνα.


