Συστέγαση υποκαταστημάτων ΕΛΤΑ με τα ΚΕΠ, ειδικά στην επαρχία, περιλαμβάνει το υπό αναθεώρηση σχέδιο αναδιάρθρωσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων, σύμφωνα με την Καθημερινή.

 

Όπως αναφέρεται στο πρωτοσέλιδό της, κάποια από τα 158 ταχυδρομεία της περιφέρειας που επρόκειτο να κλείσουν θα συστεγαστούν με τα ΚΕΠ.

 

Ο σχεδιασμός θα τεθεί επί τάπητος στις διαβουλεύσεις που δρομολογεί η νέα διοίκηση με τους τοπικούς φορείς και τις κοινωνίες, στις περιοχές που περιλαμβάνονται στη λίστα με τα καταστήματα των οποίων το κλείσιμο είχε ανακοινωθεί πριν από δύο εβδομάδες.

 

Σε αυτό το πλαίσιο, παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο ορισμένα από τα 158 καταστήματα της Περιφέρειας να συνεχίσουν τη λειτουργία τους και μετά τη λήξη της τρίμηνης παράτασης που τους δόθηκε, έπειτα από τις σφοδρές αντιδράσεις που προηγήθηκαν.

 

Στο τραπέζι έχει τεθεί και η πρόταση αξιοποίησης των χώρων των ΚΕΠ, μέσα στους οποίους θα μπορούσαν να στεγαστούν ταχυδρομεία με το μοντέλο «shop in shop».

 

Το ενδεχόμενο οι ταχυδρομικές υπηρεσίες να περάσουν εξ ολοκλήρου στα ΚΕΠ θεωρείται δύσκολο, καθώς τα ΚΕΠ δεν διαθέτουν τις απαιτούμενες υποδομές για την παροχή χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.

 

Στην εξίσωση εξακολουθεί να βρίσκεται και η δυνατότητα λειτουργίας σημείων από ιδιώτες, μέσω διαγωνισμού, αν και κύκλοι της αγοράς εκφράζουν επιφυλάξεις για το κατά πόσον θα υπάρξει πραγματικό ενδιαφέρον.

 

Ήδη σήμερα, μέρος των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ παρέχεται μέσω «πρακτορείων», ενός συστήματος συνεργασίας στο οποίο εξουσιοδοτημένοι συνεργάτες ή επιχειρήσεις λειτουργούν ως «πράκτορες», προσφέροντας βασικές ταχυδρομικές υπηρεσίες εκ μέρους του οργανισμού. Δεν λείπουν πάντως και περιπτώσεις πρακτορείων που κλείνουν λόγω χαμηλής δραστηριότητας.

 

Αδιαπραγμάτευτη, προς το παρόν, φαίνεται να είναι η διασφάλιση της παρουσίας ταχυδρομείου σε κάθε νησί, ενώ θεωρείται εξίσου σημαντικό να λειτουργούν καταστήματα και στους 330 μητροπολιτικούς δήμους της χώρας.

 

Αυτή τη στιγμή, το δίκτυο των ΕΛΤΑ αριθμεί περίπου 410 καταστήματα, μετά το κλείσιμο 46 σημείων, κυρίως στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη.

 

Παράλληλα, ρολά έχουν κατεβάσει και αρκετά κέντρα διανομής, πολλά εκ των οποίων έχουν περάσει πλέον σε ιδιωτικά χέρια.

 

Πηγή: Καθημερινή