Η πρώτη φορά που η μπύρα Βεργίνα ταξίδεψε στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού ήταν πριν από περίπου δέκα χρόνια. Οι εξαγωγές της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης στις Ηνωμένες Πολιτείες ξεκίνησαν με έναν συνεργάτη στη Νέα Υόρκη.
Λίγα χρόνια αργότερα, εκτός από τις μπύρες, μπήκε στην αμερικανική αγορά και το τσάι Tuvunu, ένα προϊόν- σήμα κατατεθέν της ελληνικής υπαίθρου, που η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης χαρακτηρίζει πλέον «ναυαρχίδα» των εξαγωγών της.
Η αναταραχή που προκαλούν στις διεθνείς αγορές οι δασμοί Τραμπ βρίσκουν την Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης σε μία περίοδο δυναμικής επέκτασης, με σχέδια για αύξηση της παραγωγής και άνοιγμα σε νέες αγορές. Προς το παρόν, αυτά τα σχέδια δεν έχουν αλλάξει– ακόμα και για τις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Σε αυτή τη φάση δεν ανησυχούμε, γιατί έχουμε προσδιορίσει το κόστος και τις ανάγκες που μπορούμε να καλύψουμε για να συνεχιστεί απρόσκοπτα η εξαγωγική μας δραστηριότητα στις Ηνωµένες Πολιτείες» είπε στο newmoney ο Νίκος Μπήλιος, διευθυντής εταιρικών υποθέσεων και επικοινωνίας της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης ΑΕ. «Το θέμα πρέπει να αντιμετωπιστεί συλλογικά σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αν το ύψος των δασμών περιοριστεί τελικά σε 10%, είναι ένα ποσοστό που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε πιο εύκολα».
Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι μία από τις συνολικά 23 χώρες όπου πωλούνται τα προϊόντα της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης. Οι εξαγωγές σημείωσαν αύξηση 15% πέρυσι και αναλογούν στο 2% του συνολικού όγκου πωλήσεων της εταιρείας, η οποία αναπτύσσει τώρα το τμήμα εξαγωγών με στόχο την ενίσχυση της εξωστρέφειάς της.
Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης κατέγραψε το 2024 άνοδο σε κύκλο εργασιών, (στα 31,42 εκ. ευρώ) και EBITDA (στα 6 εκ. ευρώ)
Ο ελληνικός σιδερίτης στα ράφια του εξωτερικού
«Όπλο» της σε αυτή την προσπάθεια είναι η σειρά TUVUNU, που περιλαμβάνει καταρχάς το τσάι του βουνού (με μέλι ή λεμόνι) που πωλείται ως κρύο ρόφημα, αλλά επίσης επιτραπέζιο νερό και σόδα με λεμόνι.
«Το εγχείρημα TUVUNU ξεκίνησε το 2010, όταν σκεφτήκαμε να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο δυνατό βαθμό την παραγωγική δυνατότητα μιας από τις πλέον σύγχρονες ζυθοποιίες της Ευρώπης, της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης Α.Ε. στην Κομοτηνή, για την παραγωγή ενός νέου, 100% φυσικού και υγιεινού αφεψήματος, που θα άλλαζε τα δεδομένα στην παγκόσμια αγορά αναψυκτικών» εξηγεί ο Ν. Μπήλιος.
«Η επιλογή του Σιδερίτη, κοινώς γνωστού ως «Τσάι του Βουνού», έγινε μετά από την απόφασή μας να βασίσουμε το νέο μας εγχείρημα αποκλειστικά και μόνο σε πρώτες ύλες που μας παρέχει η ελληνική γη. Αφού, λοιπόν, αξιολογήσαμε τις ευεργετικές ιδιότητες που μας παρέχουν μια σειρά από ελληνικά βότανα και φυτά και συνυπολογίσαμε παράγοντες όπως η γεύση, η ευκολία στην καλλιέργεια, η διαθεσιμότητα γενετικού υλικού και καλλιεργήσιμων εκτάσεων, καταλήξαμε στον Σιδερίτη.
Επίσης, ένας σημαντικός παράγοντας στην απόφαση αυτή ήταν το γεγονός ότι οι ορεινές περιοχές της Θράκης όπου βρίσκεται η μονάδα παραγωγής, είναι ιδανικές για την καλλιέργεια Σιδερίτη.
Η εταιρεία αντιμετώπισε σημαντικά γραφειοκρατικά εμπόδια που καθυστέρησαν την ανάπτυξη της παραγωγής, αλλά με αποφασιστικότητα και πείσμα, τα ξεπέρασε. Το τσάι Tuvunu ξεκίνησε να καλλιεργείται στα Πομακοχώρια της Ξάνθης με συμβολαιακή καλλιέργεια όπως το κριθάρι για τις μπύρες. Σήμερα, η σπορά και η συνεργασία έχει επεκταθεί και σε ορεινές περιοχές της βόρειας και κεντρικής Ελλάδας, ενώ απορρίπτεται οποιαδήποτε πρώτη ύλη προέρχεται από βιαιοπραγίες στη φύση».
Το επενδυτικό σχέδιο 2024-2025 περιλαμβάνει νέες γραμμές εμφιάλωσης και ρομποτικά συστήματα logistics με εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης.
Νέες γραμμές παραγωγής και σχέδια για εργοστάσιο κυτιοποιίας
Προκειμένου να ενισχύσει τις εξαγωγές της, η εταιρεία θέτει σε λειτουργία το δεύτερο ζυθοποιείο της, μέρος του επενδυτικού προγράμματος ύψους 15,5 εκατ. ευρώ που ολοκληρώνεται φέτος.
«Οι παραγωγικές εγκαταστάσεις της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης Α.Ε. καταλαμβάνουν σήμερα μια επιφάνεια 13.000 τ.μ. σε συνολική έκταση 50 στρεμμάτων, όπου έχουν αναπτυχθεί τα δύο υπερσύγχρονα ζυθοποιεία και βυνοποιείο, όπου παράγεται η “Βύνη Θράκης”, μέσω του οποίου επετεύχθη και η πλήρης καθετοποίηση της εταιρείας και μαζί η αυτονομία και ο απόλυτος έλεγχος της ποιότητας του προϊόντος.
Ήταν το 2006, όταν πρώτοι εμείς στη Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε εφαρμόσαμε τη συμβολαιακή καλλιέργεια κριθαριού βυνοποίησης στην Ελλάδα, εγκαινιάζοντας μία νέα εποχή. Η αυτονομία, ο απόλυτος έλεγχος για σταθερή ποιότητα του προϊόντος και η εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας ήταν οι αιτίες που μας ώθησαν να δημιουργήσουμε το δικό μας βυνοποιείο» αναφέρει ο Ν. Μπήλιος.
Στο πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης μετέχουν 500 αγρότες και 30.000 στρέμματα καλλιεργειών.
Το μεσο-μακροπρόθεσμο επενδυτικό πλάνο της εταιρείας προβλέπει τη δημιουργία εργοστασίου κυτιοποιίας στην ΒΙΠΕ Κομοτηνής, επένδυση 50 εκατομμυρίων ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί τα επόμενα δύο χρόνια και θα καλύψει τις ανάγκες της εταιρείας σε συσκευασία και θα ενισχύσει τις εξαγωγικές δραστηριότητες της στα Βαλκάνια.
Πηγή: newmoney.gr