Στις 26 Αυγούστου άρχισαν οι εργασίες του 3ου Διεθνούς Θερινού Σχολείου Καβάλας για τις Διεθνείς Σχέσεις και τη Διπλωματία, με πρωτοβουλία του Αμερικανικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης, του Ινστιτούτου Εξωτερικών Υποθέσεων και του Πανεπιστημίου της Ιένας. 

 

Οι διαλέξεις θα διαρκέσουν έως τις 30 Αυγούστου και έχουν θέμα με τίτλο: "ΚΥΠΡΟΣ, κεντρικός παράγοντας διαπολιτιστικής επικοινωνίας και ανάπτυξης στην Ευρώπη και την ευρύτερη περιοχή ΜΕΝΑ (Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική)".

 

Σχετική ανακοίνωση του Δήμου Καβάλας αναφέρει τα εξής:

“Ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, άνοιξε τις εργασίες του 3ου Διεθνούς Θερινού Σχολείου Καβάλας για τις Διεθνείς Σχέσεις και τη Διπλωματία, απευθύνοντας χαιρετισμό στην εκδήλωση υποδοχής που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Δευτέρας 26 Αυγούστου 2024, στη Μεγάλη Λέσχη Καβάλας, με πρωτοβουλία του Αμερικανικού Κολεγίου Θεσσαλονίκης, του Ινστιτούτου Εξωτερικών Υποθέσεων και του Πανεπιστημίου της Ιένας. 

 

Αντικείμενο των ακαδημαϊκών διαλέξεων, σεμιναρίων και συζητήσεων κατά 2024 είναι ο κομβικός διαπολιτισμικός ρόλος της Κυπριακής Δημοκρατίας και η αντανάκλασή του στις διεθνείς σχέσεις, τα ενεργειακά ζητήματα και τα γεωστρατηγικά συμφέροντα της Ευρωατλαντικής Συνεργασίας. 

 

Η Κύπρος, ιδιαίτερα μετά την ένταξή της στην ΕΕ, αναδεικνύεται σε κομβικό σημείο για τη σύνδεση του ευρύτερου ευρωπαϊκού χώρου με τη διευρυμένη περιοχή ΜΕΝΑ και κατ' επέκταση την ευρύτερη περιοχή της Ασίας και της Αφρικής. 

 

Το πρόγραμμα του θερινού σχολείου στοχεύει στην κατανόηση των σχετικών ζητημάτων από φοιτητές και τις φοιτήτριες, στη συνεργασία μεταξύ ερευνητών, που βρίσκονται στα πρώτα στάδια της σταδιοδρομίας τους, ακαδημαϊκών, στελεχών επιχειρήσεων, της δημόσιας διοίκησης και διεθνών οργανισμών. 

 

Οι συμμετέχοντες αποκτούν συμπληρωματικές επαγγελματικές δεξιότητες, σύμφωνα με τις νεότερες απαιτήσεις του τομέα σπουδών τους και της μελλοντικής τους απασχόλησης. 

 

Στο θερινό σχολείο (2022, 2023) συμμετείχε σημαντικός αριθμός συνέδρων από τη μειονότητα της Θράκης, ο οποίος αυξήθηκε τη φετινή χρονιά. 

 

Οι φοιτητές και φοιτήτριες που ενδιαφέρονται για το Διεθνές Θερινό Σχολείο, προέρχονται από διαφορετικά γνωστικά πεδία (πχ. διεθνών σχέσεων, πληροφορικής, θεολογίας και μουσουλμανικών σπουδών), διαμορφώνοντας καθ' όλη τη διάρκεια των εργασιών πολυμορφικά πεδία συζητήσεων. 

 

Η συμπερίληψη φοιτητών και από μειονοτικές ομάδες στο θερινό σχολείο εξασφαλίζει συνεργασίες και αλληλοκατανόηση μεταξύ νέων ανθρώπων προάγοντας ουσιαστικά το σεβασμό στη διαφορετικότητα. 

 

Οι συμμετέχοντες αποκτούν σταδιακά μέσα από την εξέλιξη του προγράμματος πρόσβαση στη διεθνή ανάλυση των γεγονότων και εξειδικευμένες δεξιότητες, σημαντικές για την μελλοντική τους επαγγελματική εξέλιξη.

 

Συντονιστής του προγράμματος: Πρέσβυς επί τιμή, Δρ. Θεόδωρος Θεοδώρου

 

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΜΟΥΡΙΑΔΗ

 

"Καταρχάς, επιτρέψτε μου να συγχαρώ το Αμερικανικό Κολέγιο Θεσσαλονίκης, το Ινστιτούτο Εξωτερικών Υποθέσεων και το Πανεπιστήμιο της Ιένας, για το γεγονός ότι έχουν καταστήσει πλέον θεσμό το Διεθνές Θερινό Σχολείο που πραγματοποιείται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στην Καβάλα. 

 

Χωρίς αμφιβολία η συγκεκριμένη παρέμβαση των τριών φορέων αποτελεί σημείο αναφοράς για την ακαδημαϊκή κοινότητα, τόσο για το περιεχόμενο των διαλέξεων και των σεμιναρίων, όσο και για το επίπεδο των επακόλουθων συζητήσεων. 

 

Οι Διεθνείς Σχέσεις και η Διπλωματία, δύο όροι που έχουν μπει στο λεξιλόγιο όλων μας τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, λόγω της τρέχουσας επικαιρότητας, και είναι λογικό να βρίσκονται στο επίκεντρο των ενδιαφέροντος σας. 

 

Μέσα από τη διαδικασία που έχετε επιλέξει, αφενός μεν γίνεται περισσότερο κατανοητή η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στη γειτονιά μας και αφετέρου προσλαμβάνουν μεγαλύτερη αξία οι όποιες προσπάθειες για τη δημιουργία ανοιχτών κοινωνιών, απαλλαγμένων από διακρίσεις και κάθε είδους προκαταλήψεις. 

 

Σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, υπάρχει η ανάγκη να εξετάσουμε με τη δέουσα προσοχή το πλαίσιο μέσα στο οποίο μπορούμε να λειτουργήσουμε για την, καλώς εννοούμενη, εξυπηρέτηση των συμφερόντων όλων των μελών της παγκόσμιας κοινότητας.   

Υπό αυτή την έννοια, η απόκτηση συμπληρωματικών δεξιοτήτων από τους φοιτητές που θα συμμετάσχουν στο φετινό Θερινό Σχολείο έχει ξεχωριστή σημασία. 

 

Το παράδειγμα της Κύπρου θα τους φανεί πολύ χρήσιμο. Η εύστοχη επιλογή της μεγαλονήσου ως βασικό θέμα του Θερινού Σχολείου, λόγω και της συμπλήρωσης 50 χρόνων από την τουρκική εισβολή στο βόρειο τμήμα της,  εμφανίζει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που μπορούν να κάνουν πιο εύληπτο το κεντρικό μήνυμα των εργασιών σας:

 

Ο σεβασμός των διεθνών συμβάσεων και της εδαφικής ακεραιότητας των γειτονικών κρατών, δεν θα μας δώσει μόνο τη δυνατότητα της ειρηνικής συνύπαρξης των λαών, αλλά και της αξιοποίησης των συγκριτικών τους πλεονεκτημάτων για να κερδίσουν με καλύτερες προϋποθέσεις το στοίχημα της οικονομικής ανάπτυξης.

 

Αν οι φοιτήτριες και οι φοιτητές κατανοήσουν τις ευεργετικές συνέπειες της κοινής πορείας κρατών και πολιτισμών, τότε πολλαπλασιάζονται οι ελπίδες να ζήσουμε σε έναν καλύτερο κόσμο τα επόμενα χρόνια. 

 

Ούτως ή άλλως, η επικράτηση της ειρήνης και η προστασία της ελεύθερης διακίνησης απόψεων και  ιδεών, θα βρίσκονται λίαν συντόμως στα χέρια τους. 

 

Εύχομαι ειλικρινά να αποφύγουν τα λάθη των προηγούμενων γενιών και να φανούν συνεπείς απέναντι στις προσδοκίες των συνανθρώπων τους. Άλλωστε οι βάσεις που θα έχουν πάρει, τους προσφέρουν τα απαραίτητα εχέγγυα και δικαιώνουν παράλληλα τη ρήση του Αθηναίου Ρήτορα, Ισοκράτη:Ευ σοι το μέλλον έξει, αν το παρόν ευ τιθής - Το μέλλον σου θα είναι καλό αν τακτοποιήσεις καλά το παρόν".”