Οι μαθητές της Γ’ τάξης του Δημοτικού σχολείου Φιλίππων συμμετείχαν για 6 μήνες στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-Twinning με το έργο «Algorithm and Coding». 

 

Σκοπός του έργου ήταν η καλλιέργεια της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας.

 

Σχετική ανακοίνωση του σχολείου αναφέρει τα εξής:

“Οι μαθητές της Γ’ τάξης για 6 μήνες συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-Twinning με το έργο «Algorithm and Coding». Στο έργο συμμετείχαν 5 χώρες που είναι Τουρκία, Αζερμπαϊτζάν, Ουγγαρία, Γεωργία και η Ελλάδα. 

 

Σκοπός του έργου ήταν η καλλιέργεια της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας, γνωστές ως «Δεξιότητες του 21ου αιώνα», που στόχο είχαν να προετοιμάσουν τους μαθητές για ένα κόσμο γεμάτο προκλήσεις σε όλα τα επίπεδα. 

 

Επιπλέον, μέσα τον πειραματισμός οι μαθητές γνώρισαν τον αλγόριθμο, την πολυπλοκότητα και την κωδικοποίηση και έπειτα υπήρξε συνδεσιμότητα με τις καθημερινές συνήθειες και πρακτικές, έτσι ώστε να ενδυναμωθεί η αλγοριθμική σκέψη, η βιωματική μάθηση και ο πειραματισμός με την τεχνολογία με έμφαση στο πεδίο της συμμετοχής και δράσης.

 

Για την επίτευξη αυτού του σκοπού το πρόγραμμα οργανώθηκε στις παρακάτω φάσεις: γνωριμία με το αλγόριθμο, κωδικοποίηση, βηματισμός και την αλγοριθμική σκέψη.

 

Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία με ποικιλία δραστηριοτήτων και μεθόδων.

 

Παρουσίασαν τον εαυτό τους μέσω avatar και ChatterPix,

Κατασκεύασαν την λέξη Algorithm and Coding με γράμματα και robot όπου τα παιδιά τα ζωγράφισαν.

 

Κατασκεύασαν ένα σοκολατούχο ρόφημα αφού ακολούθησαν βήματα μιας διεργασίας.

 

Ακολούθησαν βήματα ώστε οι μαθητές κατάφεραν να πετάξουν τα δικά τους ιπτάμενα φαναράκια  (https://www.canva.com/design/DAF8bMoNvwE/ecmCbUUlHQwe1kxECSbDng/edit).

 

Συμμετείχαν στην Hour of Code συγκεκριμένα στο flappy και artist και οι μαθητές έλαβα τις αντίστοιχες βεβαιώσεις και για τις δύο (https://www.canva.com/design/DAF8bKFoK1w/EftXjbnEnJRstR_EZqmWnA/view?utm_content=DAF8bKFoK1w&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor). 

 

Ακολούθησαν βήματα ώστε να κατασκευάσουν έναν βάτραχο με την τεχνική Origami.

 

Κατασκεύασαν τα δικά τους ψηφιακά κόμικ σε διαδικτυακή πλατφόρμα. Τέλος παρουσίασαν το σχολείο τους μέσω scratch (https://scratch.mit.edu/projects/988884416).

 

Δημιουργήθηκαν διαδικτυακές συναντήσεις με τους εταίρους, όπου τα παιδιά γνωρίστηκαν μεταξύ τους και έπαιξαν μαζί διαδικτυακά παιχνίδια γνώσεων.”