Δύο εκπαιδευτικοί και 3 μαθήτριες του 3ου ΓΕΛ Καβάλας βρέθηκαν στη Σικελία στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus+.

 

Αναλυτικά, σχετικό δελτίο Τύπου του σχολείου αναφέρει λεπτομέρειες:

 

Αντιπροσωπεία μαθητριών και εκπαιδευτικών από το 3ο ΓΕΛ Καβάλας συμμετείχε σε διεθνή συνάντηση σχολείων στην πόλη Barcellona Pozzo di Gotto στη Σικελία της Ιταλίας, έδρα του σχολείου Instituto Instruzione Superiore Liceo “Enrico Medi” που βρίσκεται σε εταιρική σχέση με το σχολείο μας, για  το διάστημα από  Σάββατο 09/03/2024 έως και Δευτέρα 18/03/2024. Η διεθνής συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο προγράμματος Ευρωπαϊκών Σχολικών Συμπράξεων ΚΑ220, με θέμα «Forest Fire Prevention». Στη συνάντηση συμμετείχαν 55 μαθητές και 16 εκπαιδευτικοί από Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ελλάδα, Πολωνία & Τουρκία. Συνοδοί εκπαιδευτικοί των μαθητριών ήταν οι: Αδάμος Ευάγγελος (Δ/ντής 3ου ΓΕΛ Καβάλας / Αρχηγός της εκπαιδευτικής μετακίνησης) και Δημητριάδου Μαρία (Συνοδός / Συντονίστρια Προγράμματος Erasmus+).

 

 Οι μαθήτριες που επιλέχθηκαν και συμμετείχαν στην μετακίνηση ήταν οι εξής: 

 

1.    Κρυωνά Σοφία

2.    Marynokha Yulia

3.    Τάπκου Ειρήνη-Ραφαέλα

 

Βασικός στόχος της εκπαιδευτικής μετακίνησης ήταν η συνάντηση και η συνεργατική δράση  μαθητών και εκπαιδευτικών από Ευρωπαϊκά σχολεία στο θέμα της προστασίας του δασικού πλούτου των μεσογειακών οικοσυστημάτων από τις καταστροφικές πυρκαγιές που αφανίζουν εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα δασών, καθώς και την πανίδας που ενδημεί σε αυτά. Επίσης, οι συνεργατικές δραστηριότητες επικεντρώθηκαν ιδιαίτερα στο θέμα της κλιματικής αλλαγής και τις συνέπειες που επιφέρει στα δασικά οικοσυστήματα καθώς και την ανθρωπογενή επίδραση στο συγκεκριμένο φαινόμενο.

 

Οι μαθήτριές μας συμμετείχαν:

 

στη δημιουργία  ψηφιακών διαδραστικών παρουσιάσεων που αφορούσαν στην χώρα, πόλη, σχολική τους μονάδα, στις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στις πυρκαγιές των δασών και την επίδραση του ανθρωπογενούς παράγοντα στην επιδείνωση του φαινομένου

- σε συνεργατικά εργαστήρια δημιουργικότητας με παραγωγή ενημερωτικών εικονογραφημάτων (infographics), ώστε να χρησιμοποιηθούν σε καμπάνια ενημέρωσης της τοπικής κοινωνίας κι ευαισθητοποίησης υπέρ της προστασίας των δασών  

- σε πολιτιστικές δράσεις συμπερίληψης και πολυπολιτισμικής αποδοχής (μουσικές & γλωσσικές δραστηριότητες με περιεχόμενο από όλες τις συμμετέχουσες χώρες)

- σε επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα: «Κλιματική αλλαγή και πυρκαγιές» σε συνεργασία με καθηγητές του  Πανεπιστημίου της Messina

- σε δραστηριότητες συνεργατικής επίλυσης προβλημάτων

- σε επισκέψεις σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος (πόλη της Κατάνια - Piazza del Duomo, Parco Archeologico Greco-Romano di Catania, Chiesa di San Nicolo / Taormina - Ancient Greek Theatre, Porta Messina, Corso Umberto I, Torre dell’ Orologio, Palazzo dei Congressi, Piazza Duomo, Quattro Fontane/ Messina – Ganzirri Lake, Regional Museum, Piazza Duomo / μεσαιωνικό χωριό Castroreale)

- Όλες οι αντιπροσωπείες των Ευρωπαϊκών σχολείων επισκέφθηκαν, επίσης, το Κέντρο για τον Συντονισμό & την Αντιμετώπιση Πυρκαγιών στην πόλη Barcellona Pozzo di Gotto και ενημερώθηκαν από τους αρμόδιους για κάθε πιθανή πτυχή του θέματος, με πρακτική επίδειξη μεθόδων και διαδικασίας επίγειας δασοπυρόσβεσης   

 

Τα παιδιά φιλοξενήθηκαν από τις οικογένειες των Ιταλών μαθητών/τριών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Οι συγκεκριμένες οικογένειες είχαν επιλεχθεί με τα αυστηρότερα κριτήρια ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των παιδιών μας και η παροχή της απαραίτητης φροντίδας που προβλέπεται στα πλαίσια της φιλοξενίας. Οι μαθήτριές μας είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε μια αυθεντική δράση διαπολιτισμικής επαφής & διάδρασης και να αποκομίσουν τα πλείστα οφέλη από την καθημερινή τους επαφή με συνομηλίκους μαθητές/τριες τόσο από την χώρα υποδοχής όσο και από όλες τις συμμετέχουσες χώρες. 

 

Οι μαθήτριές μας τήρησαν απαρέγκλιτα όλους τους κανόνες ευπρεπούς συμπεριφοράς και πολιτιστικής αποδοχής που ενείχε η συγκεκριμένη μετακίνηση και φιλοξενία, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις σε όλους τους Ευρωπαίους εταίρους μας. Το γεγονός αυτό κρίνεται ως ιδιαίτερα θετικό γιατί αντικατοπτρίζει αφενός την υπευθυνότητα και το σεβασμό με τον οποίο οι μαθήτριές μας αντιμετωπίζουν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα ως εκπρόσωποι του σχολείου και της χώρας τους, και αφετέρου την ιδιαίτερα ευεργετική επίδραση που έχουν τα διεθνή συνεργατικά προγράμματα στην ανάπτυξη κοινωνικών, γνωστικών και συμπεριφορικών δεξιοτήτων στα παιδιά μας.  Οι συνεργατικές δράσεις που αναπτύσσονται μέσα από  τέτοιας φύσης προγράμματα έχουν ιδιαίτερη αξία και δίνουν την ευκαιρία σε μαθητές & εκπαιδευτικούς να έρθουν σε άμεση επαφή, να συνεργαστούν, να αποκτήσουν ποικίλες κοινωνικές & γνωστικές ικανότητες. Οι συγκεκριμένες δράσεις ενισχύουν δυναμικά την συμπεριληπτική, δημοκρατική παιδεία, διαμορφώνουν την ευρωπαϊκή ταυτότητα των μαθητών και τους ενδυναμώνουν στη διαμόρφωση χαρακτήρα & ικανοτήτων που θα τους φανούν πολύτιμες στο μέλλον.

(δελτίο Τύπου)