Ξεκίνησε σήμερα 25 Απριλίου 2023 με επιτυχία «Διεθνές Σχολείο Κατάρτισης» (Training School) στο Ινστιτούτο Αλιευτικής Έρευνας (ΙΝΑΛΕ-ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ), το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Δράση COST«SeaWheat» (https://www.cost.eu/actions/CA20106/), με υπεύθυνο τον Δρ. Σωτήρη Ορφανίδη, Διευθυντή Ερευνών και θα διαρκέσει μέχρι και τις 28 Απριλίου 2023. Αφορά στην εκμάθηση καινοτόμων τεχνολογιών προσδιορισμού του φαινοτύπου και του γονοτύπου ειδών του γένους χλωροφυκών Ulva. Πρόκειται για κοινό γένος θαλάσσιων φυκών που βρίσκονται σε όλες τις ακτές της υδρογείου, τα οποία έχουν πράσινη απόχρωση, ομοιάζουν μορφολογικά με το κοινό μαρούλι, αλλά περιέχουν πολύ υψηλότερα ποσοστά πρωτεϊνών.

 

Στο σχολείο διδάσκουν διεθνώς καταξιωμένοι Ερευνητές και Καθηγητές Πανεπιστημίου, όπως οι Prof. Olivier De Clerck, University Ghent (Βέλγιο), Prof. Félix Figueroa, University of Malaga (Ισπανία), Δρ Χρυσούλα Γκουμπίλη, Επίκουρη Ερευνήτρια ΙΝΑΛΕ-ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, Δρ. Σωτήριος Ορφανίδης, Διευθυντής Ερευνών, ΙΝΑΛΕ-ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, Dr. Ronan Sulpice, University ofNUI Galway (Ιρλανδία), ενώ συμμετέχουν δεκατέσσερις (14) μεταπτυχιακοί ή μεταδιδακτορικοί φοιτητές από διάφορες χώρες, όπως Βέλγιο, Ελλάδα, Εσθονία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ισπανία, Ισραήλ, Λετονία, Πορτογαλία, Σλοβενία, που συμμετέχουν στη Δράση COST, μετά από ανοιχτή πρόσκληση και επιλογή από τους διδάσκοντες. Στην εκδήλωση παρευρίσκεται και ο Επιστημονικός Υπεύθυνος της Δράσης COST «SeaWheat», Prof. Muki Shpigel, University of Haifa (Ισραήλ), ενώ κατά την έναρξη απεύθυνε χαιρετισμό ο Δρ. Γρηγόρης Κρέη, Διευθυντής Ερευνών και Διευθυντής του ΙΝΑΛΕ. 

 

Αναλυτικότερα, σκοπός του σχολείου είναι να διδάξει στους συμμετέχοντες τις δεξιότητες που απαιτούνται για τον προσδιορισμό του γονοτύπου και του φαινοτύπου των στελεχών του γένους χλωροφυκών Ulva. Η εκπαίδευση θα περιλαμβάνει δειγματοληψία υλικού από τις ακτές της Καβάλας (Νέα Πέραμος), εξαγωγή DNA για αλληλούχιση επόμενης γενιάς, ενίσχυση PCR, προσδιορισμούς CAPS και αναλύσεις που βασίζονται σε υπολογιστή με χρήση γενετικών δεδομένων. Για τον προσδιορισμό του φαινοτύπου, οι συμμετέχοντες θα μυηθούν σε αναλύσεις φθορισμού χλωροφύλλης-α και απελευθέρωσης οξυγόνου, ενώ θα κάνουν χρήση μιας πλατφόρμας φαινοτύπου αύξησης.

 

Στο πλαίσιο του σχολείου θα αποκτήσουν σημαντικές δεξιότητες και τα μέλη της ερευνητικής ομάδας του ΙΝΑΛΕ, ιδιαίτερα του Εργαστηρίου Βενθικής Οικολογίας & Τεχνολογίας, ενώ ταυτόχρονα δεν επιβαρύνεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο ο προϋπολογισμός του Ινστιτούτου.  

(δελτίο Τύπου)