Η «αποβίβαση» στη Θάσο, μία ιδιαίτερη ιδέα μέσα στην κρίση, και κάπως έτσι δημιουργήθηκε ένα brand που έχει φτάσει έως την Νότιο Αφρική, τον Καναδά και την Σαουδική Αραβία. Ο Βασίλειος Φωτιάδης και η Δωροθέα Φουστέλη πήγαν από την πόλη (Θεσσαλονίκη) στο νησί (Θάσο). 

 

Εκεί μαζί με τον γιο τους το 2016 γεννήθηκε η Yaxe. Ένα brand το οποίο σήμερα περιλαμβάνει χειροποίητες ξύλινες τσάντες, χειροποίητα κοσμήματα από μάρμαρο Θάσου και άλλα αξεσουάρ.

 

Σήμερα οι δύο άνθρωποι πίσω από το brand μιλούν στο It’s Possible και παραθέτουν όλη την ιστορία τους, λένε τι προϊόντα δημιουργούν, ενώ εξηγούν και το πως έχουν φτάσει σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο μέσα από το… online μονοπάτι.

 

Πότε ξεκινήσατε το brand σας και πως προέκυψε η ιδέα;

 

Το 2010 με την σιγουριά ότι η κρίση σύντομα θα επηρεάσει και το μικρό τυπογραφείο που είχαμε δημιουργήσει από το 2006 στην Θεσσαλονίκη, μαζέψαμε όλες μας τις δυνάμεις και γυρίσαμε στο πανέμορφο νησί μας, τη Θάσο. 

 

Εκεί, συμμαθητές, φίλοι και γνωστοί, αγκάλιασαν την γραφιστική μας δουλειά και μας έδωσαν την ηρεμία και την οικονομική άνεση για αναζήτηση και δημιουργία. 

 

Η καθημερινή πια επαφή μας με την φύση, το κατάλευκο μάρμαρο Θάσου και τους αμέτρητους ελαιώνες μας έδωσε καινούριες ιδέες για ενασχόληση με το τουριστικό σουβενίρ. 

 

Έτσι μαζί με τον γιο μας τo 2016 γεννήθηκε και μία νέα σειρά σουβενίρ από μάρμαρο Θάσου και ξύλο ελιάς. Το μικρό μας τυπογραφείο σιγά σιγά άρχισε να μεταμορφώνεται σε ένα εργαστήρι που όλες οι ιδέες μας γίνονταν πράξη. 

 

Ήταν η στιγμή που ένα κομμάτι ξύλο ελιάς και λίγο δέρμα που αγοράστηκε τυχαία από μία επίσκεψή στην αγαπημένη μας Αθήνα …έγινε τσάντα.

 

Αυτή η τσάντα έγινε αγαπημένο αξεσουάρ της Δωροθέας. Την Δωροθέα την είδανε οι φίλες της και ζητήσανε κι αυτές και απο εκεί ένα λεκτικό ιδίωμα, μια ντοπιολαλιά των χωριών της Θάσου, μια λέξη που η γιαγιά μας “Ελένη” έλεγε αρκετά συχνά και σήμαινε “για άκουσε” … δημιουργήθηκε το “Yaxe”. Ένα “Για ‘κσε” που ακολουθεί μια ιστορία και συνεχίζει την δική του… χειροποίητα μοναδική.

 

Αυτή την στιγμή τι προϊόντα περιλαμβάνει το brand σας;

 

Χειροποίητες τσάντες από ξύλο ελιάς και Ιταλικά αυθεντικά δέρματα με πάνω από 15 χρωματισμούς και αρκετές επιλογές σε σχέδια (tote bags, classic clutches, small clutches, belt bags, top handle bags αλλά και backpacks για ενήλικες και παιδιά).

 

Χειροποίητα κοσμήματα από μάρμαρο Θάσου, ξύλο ελιάς, υποαλλεργικό τσιμέντο, πολυμερικό πηλό, ακρυλικά, δέρμα, ξύλα κόντρα πλακέ, ημιπολύτιμους λίθους, πέτρες λάβας και κρύα πορσελάνη …είναι τα υλικά μας. Από όλα αυτά δημιουργούμε δαχτυλίδια, σκουλαρίκια, βραχιόλια, κολιέ και σετ που μας δίνουν τη χαρά η δουλειά μας να είναι κάτι πολύ παραπάνω. Να είναι ο έρωτάς μας και να χαμογελάμε κάθε πρωί που πηγαίνουμε στο εργαστήρι μας.

 

Πως είναι να έχει κάποιος καταστήματα σε ένα νησί όπως η Θάσος; Τι θετικά και τι αρνητικά έχει μία τέτοια επιλογή;

 

Η «αποβίβαση» στη Θάσο, μία ιδιαίτερη ιδέα μέσα στην κρίση, και κάπως έτσι δημιουργήθηκε ένα brand που έχει φτάσει έως την Νότιο Αφρική, τον Καναδά και την Σαουδική Αραβία. Ο Βασίλειος Φωτιάδης και η Δωροθέα Φουστέλη πήγαν από την πόλη (Θεσσαλονίκη) στο νησί (Θάσο). Εκεί μαζί με τον γιο τους τo 2016 γεννήθηκε η Yaxe. Ένα brand το οποίο σήμερα περιλαμβάνει χειροποίητες ξύλινες τσάντες, χειροποίητα κοσμήματα από μάρμαρο Θάσου και άλλα αξεσουάρ.

 

Σήμερα οι δύο άνθρωποι πίσω από το brand μιλούν στο It’s Possible και παραθέτουν όλη την ιστορία τους, λένε τι προϊόντα δημιουργούν, ενώ εξηγούν και το πως έχουν φτάσει σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο μέσα από το… online μονοπάτι.

 

Παράλληλα δραστηριοποιείστε online μέσα από την γνωστή πλατφόρμα etsy.com. Πως πήρατε αυτή την απόφαση; Και ποιες γρήγορες συμβουλές θα δίνατε σε κάποιον που θέλει να κάνει online πωλήσεις μέσα από ένα τέτοιο κανάλι;

 

Η αναζήτηση μίας ακόμης πηγής εσόδων αλλά και το ότι η πλατφόρμα πωλήσεων etsy.com ήταν μια “βιτρίνα” αποκλειστικά χειροτεχνών ανά τον κόσμο μας κίνησε το ενδιαφέρον. Μία μικρή οικογενειακή επιχείρηση θα μπορούσε να ανακαλυφθεί από όλο τον κόσμο, δεν είναι μαγικό από μόνο του; 

 

Έτσι, διαβάσαμε πολύ για το πώς θα πλασάρονται τα προϊόντα μας καλύτερα, κάναμε μεγάλη έρευνα διαδικτυακά για το πως είναι καλύτερο να στήσουμε το κατάστημά μας (κόστος και πολιτική μεταφορικών, πολιτική επιστροφών, τρόπους προσέγγυσης πελατών) αλλά και μέσα από την ίδια την πλατφόρμα αναλύσαμε τον ανταγωνισμό μας, είδαμε τις αδυναμίες του μέσα από τα σχόλια των ίδιων των πελατών τους και τέλος αφότου θέσαμε ανταγωνιστικές τιμές δημιουργήσαμε το κατάστημά μας και το βελτιώνουμε συνεχώς. (επί πληρωμή διαδικτυακές εφαρμογές βελτίωσης για καταστήματα στο etsy.com)

 

Έπειτα λοιπόν από όλα αυτά τα βήματα η μεγαλύτερη συμβουλή μας σε κάποιον που θα ήθελε να ακολουθήσει τον δρόμο του etsy.com ή από κάποια παρόμοια πλατφόρμα είναι να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την “πληροφορία” που δίνεται απλόχερα στο διαδίκτυο. 

 

Να έχει ανοιχτό μυαλό και ακόμα πιο ανοιχτά τα μάτια για να μελετήσει καλά τον ανταγωνισμό του. Παρθενογένεση δεν υπάρχει ή αν υπάρχει λέγεται …εφεύρεση.

 

Κάποιος άλλος εκεί έξω έχει πετύχει. Με όλα τα λάθη και τις αγωνίες που πέρασε. Ξεκινήστε λοιπόν από το 3 και όχι από το 0. Είναι πλέον εφικτό να φτάσετε ως την άλλη άκρη του κόσμου. Να σας γνωρίσουν, να σας εμπιστευτούν και να αγοράσουν τα προϊόντα σας. Να τα παραλάβουν και να σας κρίνουν …ελπίζοντας να ξαναγοράσουν και να σας ακολουθήσουν σε ότι νέο δημιουργείτε.

 

Μέχρι ποιες τοποθεσίες έχουν φτάσει τα προϊόντα σας;

 

Αμερική, Γερμανία, Γαλλία, Ρωσία, Ρουμανία, Αγγλία, Σαουδική Αραβία, Ουγγαρία, Αυστρία, Ιαπωνία, Πακιστάν, Νότιο Αφρική, Ισραήλ, Καναδά, Αυστραλία, και στους Παρθένους νήσους. Πάντως κάθε φορά που έρχεται μία παραγγελία ψάχνουμε στον χάρτη να βρούμε το μέρος… και είναι ένα μοναδικό, όμορφο ταξίδι κάθε φορά.

 

πηγή: itspossible.gr