Τί αλλάζει στον δρόμο Καβάλας - Δράμας. Από αρκετούς έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα.

 

Ολοκληρώθηκε η πρώτη έγκριση του διαγωνισμού για το πρώτο τμήμα του κάθετου άξονα Δράμα-Καβαλά.

 

Το Δ.Σ. της Εγνατία Οδός Α.Ε. ενέκρινε το πρώτο πρακτικό, σύμφωνα με το οποίο επικράτησε το σχήμα ΙΝΤΕΡΚΑΤ-ΤΕΚΑΛ με ποσοστό έκπτωσης 14%.

 

Τώρα αναμένεται και το δεύτερο πρακτικό με το οποίο το σχήμα αυτό θα αναδειχθεί σε οριστικό ανάδοχο.

 

Στον διαγωνισμό της 23ης Ιουνίου (οι προσφορές άνοιξαν στις 30.6) δεύτερη κατετάγη η ΤΕΡΝΑ με ποσοστό 12, 01%, τρίτη η Μυτιληναίος με 9,33%, τέταρτη η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 8,51%, πέμπτη η ΑΒΑΞ με 7,12% και έκτη η ΑΚΤΩΡ με 4,17%. Μεγάλος στόχος είναι ο διαγωνισμός να προχωρήσει και να πέσουν οι υπογραφές μέχρι το τέλος του έτους.

 

Το πρώτο τμήμα που αναβαθμίζεται

 

Στην συγκεκριμένη εργολαβία, αντικείμενο του έργου είναι η αναβάθμιση του τμήματος Κρηνίδες-Σταυρός μήκους 8,2χλμ. Το τμήμα αυτό συνδέεται με την υφιστάμενη εθνική οδό «ΔράμαΚαβάλα» δυτικά του οικισμού Κρηνίδες, και οδεύει νότια – νοτιοανατολικά καταλήγοντας επί της παλαιάς εθνικής οδού ΕλευθερούποληςΚαβάλας δυτικά του οικισμού Σταυρός.

 

Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε 60,76 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (χωρίς ΦΠΑ 49 εκατ.). Η διάρκεια του έργου εκτιμήθηκε σε 30 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – συγχρηματοδοτούμενο σκέλος – καθώς είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020 Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.

 

Ποιος είναι ο κάθετος άξονας Δράμα-Καβάλα

 

Ο Κάθετος Άξονας «Σέρρες – Δράμα – Καβάλα» (Ε-61) αποτελεί τμήμα του Ελληνικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου (Διευρωπαϊκός Άξονας 22 – Οδικό δίκτυο υπό σχεδίαση, Εκτεταμένο) και συνδέει τον Κάθετο Άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» με τις Σέρρες, τη Δράμα και την Καβάλα και ευρύτερα με το Λιμάνι της Καβάλας, καταλήγοντας στον Α/Κ Αγ. Σύλλα στην Εγνατία Οδό.

 

Το οδικό τμήμα του Ε-61 από Δράμα έως Καβάλα (τμήμα 61.5) αποτελεί στο μεγαλύτερο μήκος του νέα τετράιχνη οδό ταχείας κυκλοφορίας με διατομή 17,0μ, η οποία παρακάμπτει τους οικισμούς Χωριστή, Άγιος Αθανάσιος, Λυδία, Κρηνίδες, Πολύστυλο, Αμυγδαλεώνας και καταλήγει στον Α/Κ Αγ. Σύλλα της Εγνατίας οδού.

 

Τι θα κατασκευαστεί

 

Πιο αναλυτικά η κατασκευή αφορά το οδικό υποτμήμα «Άγιος Αθανάσιος – Κρηνίδες» (61.5.2) από Χ.Θ. 5+879 έως Χ.Θ. 8+700,00 και το οδικό υποτμήμα «Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας» (61.5.3) από Χ.Θ. 0+000 (ταυτίζεται με την Χ.Θ. 8+700,00 του τμήματος 61.5.2) έως Χ.Θ. 5+440, περιλαμβάνοντας τους κλάδους εισόδου – εξόδου στην αρτηρία των κόμβων Κρηνίδων και Σταυρού έτσι, ώστε το τμήμα να είναι λειτουργικό μετά την περαίωσή του, συνδεόμενο με τις υφιστάμενες εθνικές οδούς «Δράμα – Καβάλα» και «Ελευθερούπολη – Καβάλα».

 

Πηγή: ypodomes.gr