γράφει ο 

Βύρων Δημητριάδης 

 

“...Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα, η γενέτειρα της δημοκρατίας, βίωσε από πρώτο χέρι τη διχαστική πολιτική συμπεριφορά, τις υποσχέσεις που διαψεύστηκαν και την κενή ρητορική τόσο του ακροαριστερού όσο και του ακροδεξιού λαϊκισμού -και απέρριψε και τις δύο...” είπε ο Κούλης -ως νεοφιλελεύθερος νεοναζιστής Πρωθυπουργός- στη διαδικτυακή σύνοδο για τη Δημοκρατία που συγκάλεσε ο αμερικανός Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν.

 

Εντελώς αυθαίρετα, με κριτήρια αφόρητα αμερικανικά, διάλεξε 109 χώρες από τον κόσμο για να συνοδεύσουν τις ΗΠΑ προκαλώντας αντιδράσεις πριν καν αυτή η σύνοδος ξεκινήσει.

 

“...Ποια σχέση έχει η δημοκρατία με αυτό;...” διερωτώταν λίγες μέρες πριν η Washington Post.

 

Οι New York Times (9/12) σε ρεπορτάζ τους επισήμαιναν επίσης πως “...η Αμερική, προτού επιχειρήσει να λύσει τα προβλήματα της δημοκρατίας στον κόσμο, θα πρέπει πρώτα να σκύψει πάνω από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η δική της δημοκρατία...”.

 

Και αναρωτιέται κανείς: εάν ο Πρόεδρος των ΗΠΑ σε σχέση με τον προηγούμενο ξεφωνημένο νεοφιλελεύθερο νεοναζιστή που αντικατέστησε φαντάζει σαν δημοκράτης, τι ή ποια συσχέτιση θα έκανε τον Κούλη, ως τέτοιος που είναι, να φέρνει κάπως σε δημοκράτη;

 

Εξάλλου εδώ υπάρχει και μια συνέχεια: για παράδειγμα, τα ίδια έλεγε και προ εξαμήνου στα “40 χρόνια της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Οικογένεια”: “...Ένα μόνο σκοτεινό διάλειμμα την περίοδο κατά την οποία επικρατούσε ο διχαστικός λαϊκισμός, το 2015.

 

Τότε που η χώρα οδηγήθηκε ένα μόλις βήμα πριν τον γκρεμό. Και πάλι όμως οι προοδευτικές δυνάμεις αντιστάθηκαν και διέλυσαν τα εύκολα συνθήματα, κράτησαν τον τόπο στην Ευρώπη και στο κοινό νόμισμα.

 

Και τελικά συνέτριψαν τη δημαγωγία μαζί με το διπλό αντιευρωπαϊκό και αντιδημοκρατικό ψέμα, τόσο αυτό με το αριστερό προσωπείο όσο και εκείνο με το ακροδεξιό πρόσωπο, του φασισμού και του μίσους...”.

 

Τότε, στην ίδια εκδήλωση κι αμέσως μετά την ομιλία του Πρωθυπουργού Κούλη “...που έδειχνε πώς γεφυρώνονται ο φασισμός... με τον ναζισμό στα πλαίσια του λεγόμενου “κοινού ευρωπαϊκού τρόπου ζωής”, ένας άλλου είδους Ευρωπαίος, ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ο Ιταλός Νταβίντ Σασόλι, παραδεχόταν ότι η Ευρώπη αντιμετώπισε με λάθος τρόπο την Ελλάδα την περίοδο των μνημονίων...” (βλ: “ΩΣ ΣΟΒΑΡΗ Χ.Α.” στη θασιακή 8/6/21).

 

Στη σύνοδο του αμερικανού Προέδρου, λόγω του θέματος, ο Κούλης (ως τέτοιος που είναι) αναφέρθηκε στην Ελλάδα ως “γενέτειρα της δημοκρατίας”. Όχι μιας οποιασδήποτε δημοκρατίας αλλά της δημοκρατίας εκείνης που “...στην πεμπτουσία της η δημοκρατία που λειτουργεί για τον λαό είναι αυτή που έχεις τις ρίζες της στην οικονομική βεβαιότητα και τη χρηματοπιστωτική ασφάλεια...” (όχι, δεν το μετέφερα λάθος -σωστά διαβάσατε).

 

Καταπληκτικό! Έτσι εξηγείται και το γιατί στη “δημοκρατία για τον λαό” του Κούλη του “ “δημοκράτη”” “...Δεν επιτρέψαμε στην πανδημία να εμποδίσει τη μεταρρυθμιστική ατζέντα μας...” -μάλλον προσάρμοσαν την πανδημία στα μέτρα τους, ως γνήσιοι βιοεξουσιαστές που είναι, για να επιβάλλουν τη νεοφιλελεύθερη ατζέντα τους.

 

“...Άλλωστε -υποστηρίζει παρακάτω-, η ίδια η λέξη “δημοκρατία”, από τους ελληνικούς όρους “δήμος” και “κράτος”, σημαίνει δύναμη ή εξουσία του λαού...”.

 

Όχι. Δεν θα ενδώσω στον γαργαλιστικό πειρασμό να φέρω σε αντιπαράθεση τον νεοφιλελέ νεοναζιστή με τον Αριστοτέλη ή τον Πλάτωνα.

 

Μάλλον δεν έχει ιδέα από αρχαιοελληνική γραμματεία -κι αν έχει κάποια την απέκτησε μέσω του Φρίντμαν και της “Σχολής του Σικάγο”, του Χάγιεκ και του Σμιτ, γι' αυτό εξευτελίζει την έννοια και τα νοήματα της δημοκρατίας ως ανοιχτής διαδικασίας.

 

Δεν θα τη γλυτώσει όμως από τον Κύρκο Δοξιάδη ο οποίος σε πρόσφατο άρθρο στην “ΕφΣυν” (30/11) με τίτλο: “Ο εξευτελισμός των εννοιών”, γράφει: “...Ένα από τα πιο προβεβλημένα στελέχη της Χρυσής Αυγής (τώρα καταδικασμένος και φυλακισμένος) πριν από λίγες μέρες έγραφε στο twitter “Ένας Έλληνας ηθοποιός αντιδρά στον βίαιο διαχωρισμό των πολιτών, σεβόμενος την ελεύθερη βούληση και τα ατομικά δικαιώματα”.

 

Η αναφορά ήταν στον ηθοποιό Άρη Σερβετάλη, ο οποίος αρνήθηκε να κάνει παραστάσεις (του “Ρινόκερου”) μόνο για εμβολιασμένους...

 

Προφανώς δεν ευτελίζονται οι έννοιες της ελεύθερης βούλησης και των ατομικών δικαιωμάτων απλώς και μόνο επειδή τολμάει να τις πιάνει στο στόμα του... ένας ναζιστής.

 

Κάπως αντίστροφα τίθεται το πρόβλημα. Με τούτη τη διατύπωση, αν δεν γνωρίζαμε ποιος είναι, θα μπορούσε κανείς να νομίσει ότι μιλάει ένας δημοκράτης. Από πού αντλεί τέτοιο θράσος ο εν λόγω ναζιστής;...”.

 

Μετά από ένα σύντομο προσδιορισμό των εννοιών της πολιτικής και ηθικής φιλοσοφίας και ιδεολογίας, σημειώνει: “... “ελεύθερη βούληση” δεν είναι η ελευθερία ενός άγριου ζώου αφημένου στην ζούγκλα.

 

Ακριβώς επειδή ελεύθερη βούληση σημαίνει πως διαθέτουμε την ικανότητα να κρίνουν τα ίδια τις πράξεις τους, τα άτομα είναι υπόλογα για τις τελευταίες.

 

...Ολόκληρη η ιστορία των θεσμών της νεωτερικότητας από την εποχή του Διαφωτισμού και έπειτα σημαδεύεται από αγώνες που απορρέουν από την περίφημη διάκριση “νόμιμου” και “ηθικού”.

 

Έτσι, περνάμε από τους αυταρχικούς θεσμούς της απολυταρχίας στα δημοκρατικά πολιτεύματα, από τον κοινοβουλευτισμό της ολιγαρχίας στο καθολικό δικαίωμα ψήφου... Στο ιδεολογικό επίπεδο, ίσως η πιο ολέθρια συνέπεια της επικράτησης του νεοφιλελευθερισμού είναι η ταύτιση της έννοιας της ελευθερίας με την ατομική ιδιοκτησία και η αντικατάσταση της έννοιας της ισότητας από την “ανταγωνιστικότητα”...”.

 

Ο Κύρκος Δοξιάδης ολοκλήρωσε το άρθρο του μιλώντας για “...την έσχατη τραγική ειρωνεία της ιστορίας να μιλάει ένας ναζιστής εν ονόματι της ελεύθερης βούλησης και των ατομικών δικαιωμάτων...”.

 

Έσχατη τραγική ειρωνεία της ιστορίας είναι επίσης ένας λαός την εποχή της πανδημίας Covid-19 να έχει πρωθυπουργό έναν νεοφιλελεύθερο νεοναζιστή που αδίστακτα διαλαλεί στον κόσμο ότι “Δεν επιτρέψαμε στην πανδημία να εμποδίσει τη μεταρρυθμιστική ατζέντα μας”, η πραγματοποίηση της οποίας, απ' ό, τι φαίνεται μέχρι τώρα προϋποθέτει εκατόμβες νεκρών, λες, ως παράπλευρες απώλειες.

 

 Έτσι φθάσαμε στην καταγγελία του Προέδρου της ΠΟΕΔΗΝ: “...Πάνω από 120 διασωληνωμένοι ασθενείς με κορωνοϊό βρίσκονται εκτός ΜΕΘ σήμερα (3/12) με στοιχεία του ίδιου του υπ. Υγείας.

 

Δεν νοσηλεύονται σε ΜΑΦ όπως ισχυρίζονται. Οι περισσότεροι εξ αυτών βρίσκονται σε απλούς θαλάμους κλινικών κορωνοϊού μαζί με άλλους ασθενείς.

 

Οι ηλικιωμένοι διασωληνωμένοι ασθενείς δεν μεταφέρονται ποτέ. Κοιτάξτε όμως τι συνέβη στο Αγρίνιο.

 

Υπάρχει ένας 50χρονος ασθενής με κορωνοϊό εμβολιασμένος που είναι επί 5 ημέρες διασωληνωμένος σε απλό θάλαμο του νοσοκομείου Αγρινίου και μάλιστα με σοβαρά υποκείμενα νοσήματα. Δεν βρίσκεται ΜΕΘ...

 

Ο Μητροπολίτης Αιτωλίας Κοσμάς κοντά στα 80 του έτη... ανεμβολίαστος και πολέμιος του εμβολίου και του κορωνοϊού, μπήκε στο νοσοκομείο με εισαγωγή τη Τετάρτη το μεσημέρι και το ίδιο βράδυ βρήκε ΜΕΘ και μάλιστα από τις πιο οργανωμένες -μεταφέρθηκε στην Αθήνα στον “Ευαγγελισμό”.

 

Πού τέτοια τύχη οι άλλοι διασωληνωμένοι ασθενείς που βρίσκονται εκτός ΜΕΘ...”.

 

Είπε ακόμη ότι “...Με βάση το πληροφοριακό σύστημα του υπ. Υγείας λειτουργούν 647 κλίνες ΜΕΘ για περιστατικά κορωνοϊού. Με βάση τα στοιχεία που δίνονται, οι διασωληνωμένοι είναι 714. Άρα, ακόμα και όλοι οι διασωληνωμένοι να ήταν στις ΜΕΘ, υπάρχουν τουλάχιστον 114 ασθενείς με κορωνοϊό που βρίσκονται εκτός ΜΕΘ επί πολλές μέρες, ενώ πολλοί χάνουν τη ζωή τους.

 

Και ρωτώ εγώ, αφού έχουμε 114 εκτός ΜΕΘ διασωληνωμένους, γιατί οι 47 κλίνες δεν γεμίζουν;...”.

 

Την ώρα που η κυβέρνηση, διά των “αγανακτισμένων” Νεοδημοκρατών γιατρών, πήγαινε να θολώσει την καθαρή καταγγελία, βγήκε ο νευροχειρουργός και γενικός γραμματέας της ΟΕΝΓΕ, Πάνος Παπανικολάου με νέες αποκαλύψεις, επισημαίνοντας ότι οι VIP κλίνες ΜΕΘ αφορούν συγκεκριμένες πανεπιστημιακές πτέρυγες εντατικής θεραπείας που δεν διευθύνονται από γιατρούς του ΕΣΥ, αλλά από πανεπιστημιακούς καθηγητές. Μιλώντας σε φασιστοκάναλο έθεσε το ερώτημα: “...Έχετε ακούσει μητροπολίτη ή υπουργό να μένει πολλές ώρες εκτός ΜΕΘ; Ψάξτε να δείτε πού είχαν νοσηλευτεί...”