γράφει ο 

Βύρων Β. Δημητριάδης

 

“...Να μην θεωρούμε πως οτιδήποτε στραβό γίνεται σε αυτή τη χώρα, υπάρχει η προσωπική ευθύνη η δικιά μου, του πρωθυπουργού δηλαδή...”, είπε στη Βουλή με το γνωστό αλα Μπενίτο υφάκι ο Κούλης -ως μεταφασίστας βιοεξουσιαστής πρωθυπουργός.

 

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ο Αλέξης Τσίπρας του απάντησε : “...Σταματήστε επιτέλους να κουνάτε το δάχτυλο. Έχετε ευθύνη. Έχετε 15.000 νεκρούς στις πλάτες σας...”.

 

Λες και αντιλήφθηκε αμέσως πως τα όσα του είπε δεν ήταν ικανά να του αλλάξουν κάπως το υφάκι αλα Μπενίτο, συμπλήρωσε, απευθυνόμενος, αυτή τη φορά, προς τον λαό: “...Εμβολιαστείτε, προσέχετε, φοράτε μάσκες, μην αποδέχεστε τη λογική της χαλαρότητας που αποπνέει μια ανεύθυνη κυβέρνηση διότι η ζωή μας μετράει πάνω από όλα...”.

 

Διάλογος η σημειολογία του οποίου σίγουρα θα έκανε τον Τζορτζ Όργουελ να χτυπήσει και να ξαναχτυπήσει την κούτρα του που δεν κατέβασε κάτι ανάλογο όταν έγραφε το “1984” και τη “Φάρμα των Ζώων”.

 

Ασφαλώς σε κάποιου άλλου την κούτρα, εκεί στο πίσω μέρος, θ' αναβόσβηνε alarm τύπου φωτεινής επιγραφής μ' εναλλάξ τις λέξεις “ναζισμός”-“ευγονική”, “ναζισμός”-“ευγονική” και, κάποτε, “ναζιστική ευγονική”.

 

Στο πλαίσιο του εντοπισμού και της περιγραφής των ιδεολογικών συνιστωσών του ναζισμού ο Κύρκος Δοξιάδης στο βιβλίο του “Νεοφιλελευθερισμός και νεοτερική εξουσία”, γράφει: “...Ο ναζισμός δεν θα μπορούσε να μη μετέρχεται μια κατ' εξοχήν νεοτερική μορφή άσκησης εξουσίας: Αυτό που ο Foucault αποκαλεί βιοεξουσία...

 

Η ναζιστική βιοεξουσία συνίσταται κυρίως στην ευγονική του ναζισμού.

 

Παραθέτω απόσπασμα από κείμενο του R.W.Darre (1930), ο οποίος επρόκειτο να γίνει υπουργός Γεωργίας της ναζιστικής κυβέρνησης: “Αν στα σχέδια μας να δημιουργήσουμε μια νέα αριστοκρατία η έννοια του γάμου συμπεριλαμβάνει τη γενετική βελτίωση, δεν εισάγουμε τίποτε το ζωώδες ή απαξιωτικό για το ανθρώπινο είδος. Απλώς επιστρέφουμε στις καλύτερες πνευματικές και ηθικές παραδόσεις των προγόνων μας, ξεκαθαρίζοντας και αποσαφηνίζοντάς τες με τα ευρήματα και τις έρευνες της σύγχρονης γενετικής”.

 

Εδώ βλέπουμε -συνεχίζει ο Κ.Δ.- έναν συνδυασμό της προνεοτερικής παράδοσης διαφύλαξης της καθαρότητας της φυλής με σύγχρονα επιστημονικά μέσα. Η νεότερη επιστήμη στην υπηρεσία του στόχου να δημιουργηθεί μια νέα αριστοκρατία...”.

 

Εντάξει. Πάρτε τώρα υπόψιν σας ότι εκτός της “αδαούς κοινωνικής πλειοψηφίας” (Κούλης) ζει και βασιλεύει η μειοψηφία των ειδημόνων -δείγμα της οποίας έχει στρατολογήσει ο Κούλης, ως μεταφασίστας Αρχηγός, στο “Επιτελικό Κράτος”, και βάλτε τη στη θέση της “νέας αριστοκρατίας” του ναζιστή R.W. Darre.

 

Αυτόματα θα εμφανιστεί η διαφορά μεταξύ ναζισμού και νεοναζισμού, που ντροπαλά ονομάζουν νεοφιλελευθερισμό : τώρα, όλους εμάς τους “αδαείς”, τους “φτωχούς που δεν ξέρουμε να ψηφίζουμε” (η ξαδέλφη του Κούλη), δεν μας καίνε στους φούρνους. Μας “καίνε” χωρίς φωτιά μετατρέποντάς μας σε “ανθρώπινο κεφάλαιο” : ο εργαζόμενος ως επιχειρηματίας του εαυτού του.

 

Όμως τι εννοεί με το “οτιδήποτε γίνεται σε αυτή τη χώρα” ο πρωθυπουργός -ως Κούλης που είναι- ;

 

Πιθανότα εννοεί τους 15.500 νεκρούς από covid-19 και μερικές ακόμη χιλιάδες νεκρούς από τη μετατροπή των νοσοκομείων του ΕΣΥ σε νοσοκομεία μίας και μόνο νόσου.

 

Ίσως, πάλι, να προτιμούσε μια χώρα που δεν την κατοικούν πολίτες αλλά υπάκουοι υπήκοοι.

 

Αρνείται την “προσωπική ευθύνη”, ποιος; αυτός που εδώ και δύο χρόνια, τουλάχιστον, προσπαθεί με νύχια και με δόντια, με ΜΕΑ και με ΜΜΕ να μας “πείσει” πως πρέπει ν' αρχίσουμε να σκεφτόμαστε και να κινούμαστε πιστεύοντας ότι δεν υπάρχουμε ως κοινωνία παρά μόνο ως άτομα και οικογένειες.

 

Στο κεφάλαιο “Η πολιτική της αλήθειας του νεοφιλελευθερισμού” ο Κύρκος Δοξιάδης γράφει: “...Στο βιβλίο “Ο δρόμος προς τη δουλεία”... ο Hayek υποστηρίζει τα εξής: “Αν το αίσθημα καταπίεσης στις ολοκληρωτικές χώρες είναι κατά κανόνα πολύ λιγότερο οξύ απ' ό, τι φαντάζεται ο κόσμος στις φιλελεύθερες χώρες, αυτό οφείλεται στο ότι οι ολοκληρωτικές κυβερνήσεις πετυχαίνουν σε μεγάλο βαθμό να κάνουν τους ανθρώπους να σκέφτονται όπως τους θέλουν να σκέφτονται. Αυτό, βεβαίως, το καταφέρνουν με τις διάφορες μορφές προπαγάνδας”.

 

...Πράγμα που σημαίνει -συνεχίζει ο Κ.Δ.- ότι και ελεύθερες, δηλαδή χωρίς βία και νοθεία, εκλογές να γίνονταν σε εκείνες τις χώρες, δεν θα έπρεπε να τις πάρουμε πολύ στα σοβαρά διότι οι άνθρωποι θα ψήφιζαν όχι σύμφωνα με ό, τι πραγματικά πιστεύουν αλλά καθοδηγούμενοι από την προπαγάνδα που έχουν υποστεί...” (διαβάστε το : Είναι ένα τεράστιο βιβλιαράκι).

 

42 εκατ ευρώ, δικά μας λεφτά, μοίρασε (λίστα Πέτσα) ο Κούλης, ως τέτοιος που είναι, για να στήσει τον προπαγανδιστικό μηχανισμό που τον “λιβανίζουν” ως εξής: “...Οι Εβραίοι χρειάστηκε να περάσουν την Ερυθρά Θάλασσα για να ξεφύγουν από τους Αιγύπτιους. Ο Κυριάκος (Κούλης) καλείται ως νέος Μωυσής να βρει λύσεις εκεί που οι άλλοι βρίσκουν αδιέξοδα και να οδηγήσει έτσι έναν τυραννισμένο λαό στη γη της επαγγελίας...” (Liberal).

 

Ο νέος Μωυσής αντί για πέτρινες πλάκες μας κατέβασε τελευταία τον Άρχοντα Οφφικιάλιο Σωτήρη Τσιόδρα -τον επιστήμονα που έχασε ο Ορθολογισμός για να κερδίσει ο σκοταδισμός και η εκκλησία, για να προσπαθήσει να μας “πείσει” πως “...με τον εμβολιασμό έχουμε γλιτώσει 8.413 επιπλέον θανάτους και 5.561 νοσηλείες στη ΜΕΘ...”.

 

Την επομένη βγήκε η καθηγήτρια της Επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ, Αθηνά Λινού και δήλωσε ότι “...ο Σωτήρης Τσιόδρας παρουσίασε μια ανάλυση δεδομένων που έχει πολύ ορθά στοιχεία, αλλά δεν έχει τη διεθνή κρίση, ενώ δεν μας είπε τίποτα για τη μεθοδολογία. Όταν λέει ότι θα γλιτώναμε κάποιους θανάτους θα τους γλιτώναμε από την αρχή της πανδημίας;

 

Δεν έδωσε πλήρη δεδομένα για το πώς έγιναν οι υπολογισμοί...”.

 

Επίσης υπογράμμισε ότι ο Σ. Τσιόδρας δεν έδωσε στοιχεία για το τι θα γινόταν αν είχαμε πάρει μέτρα.

 

“...Αν δηλαδή εφαρμόζαμε όσα είχαμε στην αρχή της πανδημίας. Μπορεί να είχαμε γλιτώσει περισσότερους θανάτους...”.

 

Παράλληλα ως προς την προστασία και τη σύγκριση εμβολίων τονίζει ότι δεν συμφωνούν οι διεθνείς έρευνες.

 

Η Αθηνά Λινού επέκρινε τον Σ. Τσιόδρα καθώς παρουσιάστηκε ως μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων και Πρόεδρος της Εταιρείας Λοιμώξεων, η οποία δεν έχει σχέση με το υπ. Υγείας, δεν είναι αρμόδια και δεν έχει την επιστημοσύνη των αριθμών.

 

“Δεν είπε ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη των αναλύσεων” σχολίασε δηκτικά.

 

Τέλος, η καθηγήτρια αναφέρθηκε στην έλλειψη διευκρίνισης στον τόπο και τον χρόνο σύγκρισης : “Στην αρχή δεν υπήρχε καμιά θεραπεία. Από πού προκύπτουν οι 8.400 θάνατοι; Συγκρίνει περιοχές που είχαν lockdown με περιοχές που δεν είχαν; Δεν δίνει δεδομένα και δεν έχει υποβληθεί κάπου αυτό το άρθρο για να το κρίνουν κι άλλοι επιστήμονες” καταλήγει (βλ: “ΑΥΓΗ” 21/10).

 

Για τρία τραύματα μιλά ( “ΕΠΟΧΗ” 23/10) η Εντατικολόγος του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Θεσ/νίκης Χριστίνα Κυδώνα, που θα αποκαλύπτουν σταδιακά το βάθος και τη σοβαρότητά τους τα επόμενα χρόνια.

 

Αυτά είναι : το αποτύπωμα που αφήνει η δυσκολία στην πρόσβαση των πολιτών στο δημόσιο σύστημα υγείας, η μετάθεση ακόμα και απλών χειρουργικών επεμβάσεων και η ελλειπής αντιμετώπιση θεραπευτικά χρονίως πασχόντων ασθενών.

 

Όλα έχουν από πίσω τους τη μετατροπή του δημόσιου συστήματος υγείας σε ασφυκτικά γεμάτο πεδίο αντιμετώπισης της μίας νόσου, του κορωνοϊού.

 

Τα στοιχεία μιλάνε για : μείωση κατά 35% των επισκέψεων στα εξωτερικά και απογευματινά ιατρεία των δημόσιων νοσοκομείων για το 2020.

 

Έγιναν δηλαδή 3.5 εκατομμύρια λιγότερες επισκέψεις σε σύγκριση με το 2019.

 

Επίσης, το 2020, έγιναν 108.000 λιγότερες χειρουργικές επεμβάσεις. Αυτή τη χρονιά καταγράφηκαν 8.405 περισσότεροι θάνατοι από τον μέσο όρο της τελευταίας πενταετίας.

 

Οι θάνατοι αυτοί δεν ήταν αποτέλεσμα του κορωνοϊού αλλά προήλθαν από άλλες αιτίες. Η κύρια αιτία όμως ήταν η αδυναμία του ΕΣΥ να τους παράσχει επαρκή ιατρική φροντίδα.