Η Ελληνική Βιομηχανία Περιβαλλοντικών Συστημάτων Α.Ε.Β.Ε. με διακριτικό τίτλο Helesi, η οποία δραστηριοποιείται και στην ΒΙΠΕ Κομοτηνής, θα αναλάβει την μεταφορά των απορριμμάτων των Δήμων της Περιφέρειας ΑΜΘ στα σημεία απόθεσης, για τα επόμενα δύο χρόνια, μετά την ανάδειξή της ως αναδόχου από το ΔΣ της ΔΙΑΑΜΑΘ.

 

Το έργο που θα αναλάβει η εταιρεία, αφορά τη μεταφόρτωση και την μεταφορά των σύμμεικτων απορριμμάτων και ανακυκλώσιμων υλικών, την οποία μέχρι τώρα έκαναν οι εργαζόμενοι των Δήμων. 

 

Ο προϋπολογισμός του έργου, όπως προκηρύχθηκε, ανερχόταν σε 3.222.821,28 ευρώ χωρίς ΦΠΑ για δύο χρόνια, με την ΔΙΑΑΜΑΘ να έχει το δικαίωμα προαίρεσης για ένα ακόμα έτος.

 

Προσφορά υπέβαλαν τρεις εταιρείες, δύο από τις οποίες απορρίφθηκαν στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, με την ανάδοχο εταιρεία να φτάνει μόνη της μέχρι το τέλος, με την προσφορά της να ανέρχεται στις 3.176.686,23 ευρώ για δύο έτη χωρίς ΦΠΑ.

 

Η σύμβαση 

Κύριο αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών υποστήριξης της ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ. Α.Α.Ε. στη μεταφόρτωση και μεταφορά Σύμμεικτων απορριμμάτων από τους Σταθμούς Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) προς τις Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ), Ανακυκλώσιμων υλικών από τους Σταθμούς Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) προς τα κατά τόπους Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ), Υπολείμματος επεξεργασίας από τις κατά τόμους Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) προς τους κατά τόπους Χώρους Υγειονομικής Ταφής (ΧΥΤΑ/ΧΥΤΥ), υπολείμματος διαλογής από τα κατά τόπους Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών(ΚΔΑΥ) προς τους κατά τόπους Χώρους Υγειονομικής Ταφής (ΧΥΤΑ/ΧΥΤΥ), μέσω του υφιστάμενου δικτύου των Τοπικών Μονάδων Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΤΜΔΑ) και Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ), με παραχώρηση από τη ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ 32 συρμών μεταφόρτωσης-μεταφοράς απορριμμάτων. Ο ανάδοχος για την άρτια εκτέλεση των εργασιών θα πρέπει να διαθέτει ιδιόκτητο εξοπλισμό.

 

Επίσης ο ανάδοχος θα παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης της ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ. Α.Α.Ε. στην τακτική συντήρηση των οχημάτων που χρησιμοποιούνται για τη μεταφόρτωση και μεταφορά των ΑΣΑ. Από τη συντήρηση εξαιρούνται τα ελαστικά, τα οποία θα παρέχει η ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ. Α.Α.Ε.

 

Τι θα πληρώνει ο Δήμος Θάσου

Οι προσφερόμενες μοναδιαίες τιμές της εταιρείας, από τις οποίες βγαίνει και το τελικό ποσό σε συνάρτηση με τον όγκο των απορριμμάτων που θα μεταφερθούν, ανέρχονται ως εξής:

 

►0,108 ευρώ/tn.km χωρίς ΦΠΑ για τη μεταφόρτωση και μεταφορά αστικών στερεών αποβλήτων (ΑΣΑ), ανακυκλώσιμων υλικών (ΑΥ) και υπολείμματος επεξεργασίας, (πλην των θαλάσσιων μεταφορών),
28,00 ευρώ/tn χωρίς ΦΠΑ για τη μεταφόρτωση και μεταφορά αστικών στερεών αποβλήτων (ΑΣΑ), ανακυκλώσιμων υλικών (ΑΥ) και υπολείμματος επεξεργασίας από το Δήμο Θάσου και
37,00 ευρώ/tn χωρίς ΦΠΑ για τη μεταφόρτωση και μεταφορά αστικών στερεών αποβλήτων (ΑΣΑ), ανακυκλώσιμων υλικών (ΑΥ) και υπολείμματος επεξεργασίας από το Δήμο Σαμοθράκης,

 

Σύμφωνα με τον πρώην δήμαρχο Θάσου Κώστα Χατζηεμμανουήλ η Θάσος πληρώνει και το επιπλέον κόστος των 60 ευρώ /tn στο Δήμο Καβάλας για την απόθεση των απορριμμάτων στον ΧΥΤΑ.  Μετά από αυτή την εξέλιξη, οι εργαζόμενοι του Δήμου θα κάνουν κανονικά την συλλογή από τους κάδους, θα τα μεταφέρουν στα τοπικά σημεία συλλογής (σύμμεικτα και ανακυκλώσιμα) και από εκεί και πέρα τη μεταφορά τους θα αναλαμβάνει η ανάδοχος εταιρεία.

 

Για τον Δήμο της Θάσου φέρνει ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην πηγή, ενώ όπως αναφέρει ο κ. Χατζηεμμανουήλ ο Δήμος της Θάσου είχε έτοιμη μελέτη για τη δημιουργία Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων η οποία θα πρέπει να προχωρήσει από τη νέα διοίκηση καθώς το κόστος της διαχείρισης πλέον θα είναι μεγαλύτερο και θα επιβαρύνει τους δημότες.  

 

Θυμίζουμε ότι η προοπτική της ανάθεσης αυτή είχε προκαλέσει αντιδράσεις από τους εργαζόμενους, οι οποίοι μάλιστα είχαν πραγματοποιήσει στις αρχές του 2020 διαμαρτυρία στη ΔΙΑΑΜΑΘ, παρουσία του προέδρου της ΠΟΕ ΟΤΑ κ. Νίκου Τράκα, θεωρώντας πως μια κατ’ εξοχήν δημόσια παροχή υπηρεσιών, η Μεταφόρτωση-Μεταφορά Απορριμμάτων, περνά σε ιδιωτικά χέρια.

 

Οι ενστάσεις τους αφορούσαν τόσο τον περιορισμό κάποιων υφιστάμενων μονάδων που προέβλεπε το σχέδιο, αλλά και την παραχώρηση στον ανάδοχο των οχημάτων από την ΔΙΑΑΜΑΘ, όσο και με την γενικότερη κατεύθυνση την οποία ακολουθεί η εταιρεία, που θεωρούν πως εισάγει τους ιδιώτες στην καθαριότητα.

Με στοιχεία από Aftodioikisi.gr