Σε 2-3 μήνες φτιάχονται οι πεσμένες γέφυρες όταν παρεμβαίνει το κράτος. Αυτό εξήγησε, με φωτογραφίες και ντοκουμέντα, ο πρώην υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ο οποίος παρουσίασε και φωτογραφικό υλικό από περιπτώσεις γεφυρών με τεχνικές προδιαγραφές πολύ πιο περίπλοκες από την γέφυρα της Καβάλας.  

 

Δείτε παρακάτω το βίντεο με ολόκληρη την παρουσίαση

 

Το υλικό αυτό, μαζί με την... εικονογραφημένη ιστορία της γέφυρας στο "Κάτω Νοσοκομείο" της Καβάλας, παρουσιάστηκε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην οποία συμμετείχαν επίσης η πρώην υπουργός Μακεδονίας-Θράκης Κατερίνα Νοτοπούλου, ο νυν τομεάρχης υποδομών Νίκος Παππάς και η βουλευτής Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ Τάνια Ελευθεριάδου. 

 

Η συνέντευξη δόθηκε με αφορμή την καταγγελία του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας μετά τα όσα είπαν σε ραδιοφωνική εκπομπή τοπικού σταθμού της Καβάλας η πρώην δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα και ο πρόεδρος της ΝΟΔΕ Καβάλας Μπάμπης Δράκος (δείτε ΕΔΩ).

 

Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ κατηγόρησαν τα τοπικά στελέχη της ΝΔ για μικροπολιτική, επειδή όπως οι ίδιοι παραδέχθηκαν, δεν ήθελαν να πιστωθεί με επιτυχία η τότε Κυβέρνηση, ενόψει εκλογών.

 

Με την ολοκλήρωση της συνέντευξης που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του κεντρικού Γραφείου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία δόθηκε στη δημοσιότητα εικονογραφημένο υλικό με την καταγραφή των γεγονότων μετά την πτώση της γέφυρας στο παλιό Νοσοκομείο.

 

Δείτε τις φωτογραφίες όπως παρουσιάστηκαν στη συνέντευξη Τύπου 

09.11.2018

►Ένα τμήμα της γέφυρας μπροστά από το παλιό νοσοκομείο της Καβάλας κατέρρευσε το απόγευμα της Παρασκευής 9 Νοεμβρίου 2018, ευτυχώς χωρίς να σημειωθούν τραυματισμοί.
►Από την κατάρρευση του τμήματος της γέφυρας εγκλωβίστηκαν ένας γερανός κι ένα επιβατικό αυτοκίνητο.
►Η κυκλοφορία προς την έξοδο της πόλης σταματά...

 

►Με εντολή του Υπουργείου Υποδομών κλιμάκιο εξειδικευμένων Μηχανικών της Εγνατίας Α.Ε. επιθεωρεί τη γέφυρα και επιβλέπει την απομάκρυνση των εγκλωβισμένων οχημάτων.

 


►Η κυκλοφορία προς την έξοδο της πόλης έχει σταματήσει…
 

10.11.2018

►Επίσκεψη κυβερνητικού κλιμακίου με επικεφαλής την υφυπουργό Μακεδονίας – Θράκης, Κατερίνα Νοτοπούλου, συνοδευόμενη από τον υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Στάθη Γιαννακίδη και τον πρόεδρο της Εγνατίας οδού Απόστολο Αντωνούδη.
►Δίνεται Εντολή στον Επιθεωρητή Δημοσίων Έργων για διερεύνηση ευθυνών

 

►Τηλεφωνική επικοινωνία Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη με Δήμαρχο Καβάλας κ. Τσανάκα. Ενημέρωση για διαδικαστικά θέματα προκειμένου να εκκινήσει άμεσα η διαδικασία αποκατάστασης.
►Ζητήθηκε έγγραφο του Δήμου και της Περιφέρειας κατά πάγια διαδικασία, λόγω:

α. της αρμοδιότητας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για την συντήρηση και λειτουργία του οδικού δικτύου και της γέφυρας 

β. της κατασκευής της γέφυρας από Δημοτική επιχείρηση

γ. της εξυπηρέτησης των αναγκών των πολιτών του Δήμου Καβάλας

►Δεν μπορούσε να γίνει το έργο από το Υπουργείο Υποδομών, αν υπήρχε τεχνική και οικονομική επάρκεια από την Περιφέρεια και τον Δήμο, αφού ήταν αρμοδιότητα της Περιφέρειας.

 

13.11.2018

►Σύσκεψη της Δημάρχου Καβάλας κας Τσανάκα με Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Μέτιο.
►Κοινή Ανακοίνωση της Δημάρχου Καβάλας και του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Μέτιου ότι αναλαμβάνει την αποκατάσταση της γέφυρας η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

 

14.11.2018

►Σύσκεψη της Δημάρχου Καβάλας κας Τσανάκα με Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Μέτιο.
►Κοινή Συνέντευξη τύπου της Δημάρχου Δήμητρας Τσανάκα, του Περιφερειάρχη ΑΜΘ  Χρήστου Μέτιου και της αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών Ευαγγελίας Δρακονάκη:

«αποφασίσαμε την σύσταση κοινής επιτροπής για την «αντιμετώπιση της κρίσης». Η επιτροπή αυτή θα αναλάβει να καταγράψει όλο το ιστορικό της γέφυρας, από τις μελέτες και την κατασκευή της έως σήμερα, παράλληλα το ΤΕΕ ΑΜ εξουσιοδοτείται να συντάξει την έκθεση πραγματογνωμοσύνης για τα αιτία πτώσης της γέφυρας, ενώ θα ακολουθήσουν οι μελέτες στατικότητας της γέφυρας και οι μελέτες για την ολική ανακατασκευή η κατασκευή του κατεστραμμένου τμήματος της γέφυρας, που σύμφωνα με εκτιμήσεις θα κοστίσει 3 με 4 εκ. ευρώ. Όσο για τις ευθύνες ή τις «αστοχίες»; Αυτές θα τις προδώσει το πόρισμα του ΤΕΕ. Το τμήμα που κατέρρευσε ανήκει ιδιοκτησιακά στο Δημόσιο.

κ. Μέτιος :«Το πρώτο που αποφασίζουμε είναι ότι θα διαθέσουμε από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ως Περιφέρεια  τους πόρους που χρειάζεται για να γίνει μελέτη στατικής επάρκειας. Πρέπει να μελετηθεί, όχι μόνο το τμήμα αυτό, αλλά συνολικά όλη η γέφυρα, εκτιμάται ότι θα είναι το ποσό γύρω στις 60.000 ευρώ και με βάση τα αποτελέσματα της μελέτης στατικής επάρκειας θα προκύψουν και τα συμπεράσματα για το αν θα πρέπει η μελέτη μετά για την κατασκευή του έργου να αφορά το τμήμα αυτό που υποχώρησε ή συνολικά την γέφυρα, η μελέτη αυτή θα στοιχίσει γύρω στις 130.000 όπως εκτιμούμε σήμερα, όπως και το ποσό που θα απαιτηθεί μετά το αποτέλεσμα της μελέτης για την κατασκευή μετά του έργου, είτε του τμήματος, επαναλαμβάνω ,είτε συνολικά της γέφυρας, με το ποσό περίπου από 3 έως 4 εκατομμύρια ευρώ. Αυτές είναι οι πρώτες εκτιμήσεις, θεωρώ λοιπόν ότι με αυτά τα πέντε σημεία δρομολογούνται οι κινήσεις που είναι απαραίτητες για να προχωρήσουμε στην αντιμετώπιση αυτής της κρίσης».

 

Τι ειπώθηκε πίσω από τα κλειστά γραφεία της σύσκεψης Δημάρχου και Περιφερειάρχη, το μάθαμε δύο χρόνια μετά…

 

Δήμητρα Τσανάκα: Εγώ ήμουν σε πάρα πολύ δύσκολη θέση. Διότι από τη μία καταλάβαινα, όπως είπατε πολύ σωστά, ότι αυτά επρόκειτο να μπουν στις προεκλογικές εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ της περιοχής, πρώτον, και δεύτερον το δείγμα γραφής της Περιφέρειας μέχρι στιγμής ήταν πάρα πολύ αρνητικό. Γιατί μια γέφυρα στην περιοχή Κομψάτου, που έπεσε πριν από τη δικιά μας, ακόμη δεν έχει γίνει τίποτε. Παρ’ όλα αυτά, αυτοί έχουν τα λεφτά, όποιος έχει τα λεφτά μιλάει. Κι από τότε μπήκε η Περιφέρεια στη μέση.

Μπάμπης Δράκος: Όταν ζητήθηκε αυτό το έγγραφο, θα πω τώρα το τι σκέψη πέρασε εμένα από το μυαλό, να υπογράψει η Περιφέρεια και ο Δήμος αυτό το έγγραφο το ότι δεν μπορούν, δεν έχουν τα λεφτά, δεν έχουν την τεχνογνωσία να κάνουμε τη γέφυρα, άρα απευθυνόμαστε στην κυβέρνηση, κι όλη αυτή η διαδικασία 6 μήνες πριν τις εκλογές, ήταν για έναν απλό λόγο: μόλις έπαιρναν αυτό το χαρτί από την Περιφέρεια κι από τον Δήμο, θα βγαίναν να πουν -κατά την προσωπική μου άποψη επαναλαμβάνω, δεν είναι άποψη της δημάρχου ή οποιουδήποτε άλλου- ο Μέτιος και η Τσανάκα οι οποίοι πρόσκεινται στη ΝΔ αδυνατούν να κάνουν το έργο. Αυτή θα ήταν η κουβέντα τους.

Αν θυμάσαι δήμαρχε, όταν ήρθε ο Μέτιος στο γραφείο σου…

Δήμητρα Τσανάκα: Πολύ καλά θυμάμαι

Μπάμπης Δράκος: είχα μπει κι εγώ και είχα βγει εκτός από τα ρούχα μου και σηκώθηκα κι έφυγα. Διότι ήξερα πως λειτουργεί το σύστημα. Αυτό θέλανε πέντε μήνες πριν τις εκλογές.

Δήμητρα Τσανάκα: Έτσι, έτσι, έτσι…

Μπάμπης Δράκος: Και είχα προβλέψει και τη διαδικασία αλλά και ήξερα, το είδα, από τις επόμενες ημέρες είχε έρθει εδώ η Εγνατία, ετοιμάζανε να φέρουνε εδώ προεκλογικά τον Σπίρτζη, τότε υπουργό υποδομών να εξαγγείλει κάποια εκατομμύρια, δισεκατομμύρια έργα εδώ για να τα βάλουν στην ατζέντα την προεκλογική. Το έβλεπα».

Στη συνέχεια δόθηκαν αναφορές και παραδείγματα σε άλλες γέφυρες ανά την Ελλάδα που κατέρρευσαν επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ξανά φτιάχτηκαν μέσα σε μόλις λίγους μήνες.

 

16.01.2016

►Κατέρρευσε η κεντρική γέφυρα του Πηνειού ποταμού, στο Διάβα Καλαμπάκας. 

►Τα έντονα καιρικά φαινόμενα και η δυνατή βροχόπτωση που επικρατεί στην περιοχή, είχαν ως αποτέλεσμα να φουσκώσουν τα νερά του ποταμού και να συμπαρασύρουν μέρος της γέφυρας, ενώ σύμφωνα με τις μαρτυρίες, η στάθμη του νερού ανεβαίνει συνεχώς.

28.4.2016

Στην κυκλοφορία η Γέφυρα Διάβας

 

21.07.2017, 04:20

►Κως: Τα κτίρια άντεξαν όχι όμως και το λιμάνι

►Mε αεροσκάφος C-130 έφθασαν τα ξημερώματα στην Κω ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας και ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός

11.08.2017

►Κως: Σε χρόνο ρεκόρ ολοκληρώθηκε η νέα προβλήτα στο λιμάνι

►Ολοκληρώθηκαν σε χρόνο ρεκόρ, τα έργα στο λιμάνι της Κω, που αφορούσαν την κατασκευή νέας προβλήτας έτσι ώστε να είναι δυνατή η προσέγγιση των πλοίων της ακτοπλοΐας τα οποία έχουν αναγκαστεί να καταπλέουν στο λιμάνι της Κεφάλου λόγω των ζημιών που υπέστη το λιμάνι από τον σεισμό των 6,4 βαθμών Ρίχτερ που έπληξε το νησί τον περασμένο μήνα.

01.02.2015

►το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι στα Βαλκάνια δεν άντεξε στη μανία της φύσης και γκρεμίστηκε

►Ήταν ένα από τα ομορφότερα στολίδια της Ηπείρου. Οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής το αποκαλούσαν «Ακρόπολη». Αποτελούσε το μεγαλύτερο μονότοξογεφύρι στα Βαλκάνια, το οποίο χτίστηκε από μάστορες της πέτρας τον 19ο αιώνα.  Όμως πλέον, μόνο ένα μικρό τμήμα του έχει απομείνει…

►Το ιστορικό Γεφύρι της Πλάκας δεν άντεξε τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έπληξαν (και) τα Τζουμέρκα το Σαββατοκύριακο που πέρασε. Κατέρρευσε… προκαλώντας απέραντη θλίψη. 

06.12.2019

Όρθιο και πάλι το ιστορικό γεφύρι της Πλάκας, στα Τζουμέρκα

 

25.02.2019

►Έπεσε η γέφυρα στον Πλατανιά Χανίων

►Ήδη έχει καταρρεύσει ένα μεγάλο τμήμα της γέφυρας και δυστυχώς εκφράζονται φόβοι για την ολική κατάρρευση της.

 

10.05.2019

Παραδίδεται στην κυκλοφορία η γέφυρα στον Πλατανιά Χανίων

10.09.2017

Και στην γέφυρα Ιάσμου ο περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Μέτιος αρνήθηκε την βοήθεια του Υπουργείου Υποδομών….

►Από τότε αγνοείται η τύχη της αποκατάστασης της γέφυρας…

►Και των υπεύθυνων των κακοτεχνιών της, για την περιφέρεια…

 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΝΟΔΕ Μπάμπη Δράκο, η γέφυρα θα φάει 3 Δημάρχους.

►Δηλαδή 12 χρόνια…

►Από τις 9 Νοεμβρίου 2018 υπολογίζει ότι η ΝΔ θα αποκαταστήσει την γέφυρα περίπου στις 11 Νοεμβρίου του 2030…

►Απομένουν μόλις 10 χρόνια …

►Ταλαιπωρίας χιλιάδων πολιτών…

►Και είχε προβλέψει και τη διαδικασία αλλά και ήξερε, το είδε, από τις επόμενες ημέρες είχε έρθει εδώ η Εγνατία, ετοιμάζανε να φέρουνε εδώ προεκλογικά τον Σπίρτζη, τότε υπουργό υποδομών να εξαγγείλει κάποια εκατομμύρια, δισεκατομμύρια έργα εδώ για να τα βάλουν στην ατζέντα την προεκλογική. Το έβλεπε…

 

 

Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη σε βίντεο 

 

 

Η συνέντευξη Τύπου δόθηκε την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου, διαδικτυακά, με τη συμμετοχή δημοσιογράφων της Καβάλας που έθεσαν ερωτήματα.