Συνολικά βρισκόμαστε απέναντι στην εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική, ανεξαρτήτως κομματικής προέλευσης της εκάστοτε κυβέρνησης, καθώς αυτή η πολιτική, στις συνθήκες της βαθιάς, παρατεταμένης και διεθνώς συντονισμένης οικονομικής κρίσης και της πανδημίας λόγω COVID 19, υπηρετεί και προωθεί τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου και συνολικά της κυρίαρχης τάξης, που βλέπει ακόμα και στην πανδημία μια ακόμα ευκαιρία για κέρδη και εργασιακές ανατροπές, πράγμα που το ζούμε κι εμείς στο τόπο μας.

 

 

Και οι εδώ ναυτιλιακές επιχειρήσεις εντατικοποιούν τη δουλειά, μερικές από αυτές δε, παραβιάζουν συστηματικά την Σ.Σ.Ε. και γενικότερα την εργασιακή νομοθεσία, σε συνδυασμό με τον καθορισμό ακριβότερων εισιτηρίων στη γραμμή Πρίνου-Καβάλας. Τα τελευταία χρόνια, έχοντας συγκεντρώσει μεγάλα κεφάλαια, αύξησαν το στόλο και την χωρητικότητα των πλοίων τους, την ώρα που οι οργανικές συνθέσεις δεν βελτιώθηκαν σύμφωνα με τις αλλαγές και τις πραγματικές ανάγκες. 

 

 

 

Τώρα αξιοποιούν την πανδημία για παρατεταμένη ακινησία των πλοίων και οξύνουν το πρόβλημα της ανεργίας στις γραμμές μας : Από τα 13 πλοία που διαθέτουν οι 3 επιχειρήσεις, το δίμηνο Μάρτιος-Απρίλιος τα 10 ήταν σε ακινησία,(70 εργαζόμενοι σε αναστολή), από τον Μάϊο μέχρι και σήμερα το 40% των πλοίων είναι σε αναστολή που αυτό έχει σαν αποτέλεσμα 40 εργαζόμενοι να είναι σε αναστολή συνέχεια.

 

 

Η κυβέρνηση στέκεται στο πλευρό της ντόπιας πλοιοκτησίας, της προσφέρει ευνοϊκότερους όρους δράσης και κερδοφορίας. Στο τόπο μας αυτό εκφράζεται χαρακτηριστικά με τη διαρκή υποβάθμιση της γραμμής Πρίνου-Καβάλας με στόχο την τελική εγκατάλειψή της, σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα προβλήματα υποβάθμισης υπηρεσιών, όπως αυτών της Υγείας.

 

 

Η ανεργία στο κλάδο και το τόπο μας μεγάλωσε απότομα. Η πλειοψηφία μας από τον Μάρτιο που ξεκίνησε το lockdown εργάστηκε μόνο 4 μήνες κι όσοι είμαστε σε αναστολή πήραμε την επιδότηση των 534 ευρώ μόνο για τον Μάιο. Το κράτος και το Ν.Α.Τ. μας χρωστούν 4 μηνιάτικες αποζημιώσεις στη σειρά, την ώρα που οι ναυτιλιακές εταιρίες απολαμβάνουν φοροαπαλλαγές, επιδοτήσεις, απαλλάσσονται από τις ασφαλιστικές εισφορές, έχουν μειώσεις στα τέλη ελλιμενισμού και οι τιμές των εισιτηρίων είναι απαγορευτικές για μια τετραμελή οικογένεια, όταν χρειάζεται να ταξιδέψει στην Καβάλα.

 

 

 

ΑΙΤΗΜΑΤΑ

1. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

Λόγω και της πανδημίας, που φουντώνει και σε τοπικό επίπεδο, θα πρέπει να διατηρηθούν πολλά δρομολόγια με πιο αυστηρά πρωτόκολλα και το νησί μας να έχει διαρκή και ασφαλή υγειονομικά θαλάσσια συγκοινωνία και στις δύο γραμμές, Πρίνου-Καβάλας, Λιμένα-Κεραμωτής, 365 ημέρες το χρόνο.

 

 

Τα δρομολόγια θα πρέπει να καταρτίζονται με αυστηρά κριτήρια, σύμφωνα με τις ανάγκες, όπως αυτές διαμορφώνονται λόγω και της πανδημίας.

Να εξασφαλιστεί η υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση των πλοίων με 2 μήνες τουλάχιστο ακινησία καθενός από αυτά για συντήρηση. Κατά την περίοδο ακινησίας τα δρομολόγια να τα εκτελεί άλλο πλοίο της εταιρίας, και αν δεν υπάρχει, να τα εκτελεί άλλο πλοίο με κυκλική κίνηση όλων των πλοίων.

 

 

 

Κάθε πλοίο που δρομολογείται και στις δύο γραμμές του νησιού να εκτελεί βάρδια πλοίου επιφυλακής μεταφοράς ασθενή κυκλικά εναλλακτικά.

Να αλλάξουν οι οργανικές συνθέσεις και να καλύπτουν τις ανάγκες των πλοίων.

Απαιτούμε να έχουμε λόγο στο καταρτισμό των δρομολογίων για πρόγραμμα κυκλικό, εναλλακτικό, εβδομαδιαίο και να τηρούνται αυστηρά τα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης, τα ρεπό, η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, τα δικαιώματά μας.

 

 

 

2. ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΜΑΣ

Οι λιμενικές υποδομές, παρά την γιγάντωση του τοπικού στόλου, βρίσκονται σε άθλια κατάσταση. Στην πραγματικότητα στην πρωτεύουσα, τον Λιμένα, όπου συγκεντρώθηκε το συγκοινωνιακό έργο, δεν έχουμε λιμάνι, αλλά ένα απλό κρηπίδωμα, που κι αυτό παρουσιάζει μεγάλες φθορές και ελαττώματα, το δε λιμάνι της Κεραμωτής έχει μετατραπεί σε αγκυροβόλιο και βραχνά για την πόλη.

Απαιτούνται επαρκείς λιμενικές εγκαταστάσεις για την ασφαλή φορτοεκφόρτωση των πλοίων και την πλήρη πρόσδεση σε Λιμένα, Κεραμωτή και Πρίνο.

Διδαγμένοι και από τις συνεχείς καταστροφές λόγω πλημμυρών, βροχοπτώσεων και πυρκαγιών, που εμφανίζονται τακτικά πλέον και στο δικό μας νησί, απαιτούμε να επικαιροποιηθεί και να υλοποιηθεί άμεσα η υπάρχουσα μελέτη για την ολοκλήρωση του κεντρικού λιμανιού με εξωτερικό, υπήνεμο μόλο και τις άλλες πιο στοιχειώδεις υποδομές και βελτιώσεις, όπως οι δέστρες, και να ξεκινήσουν αμέσως διαδικασίες για την μελέτη και κατασκευή νέου λιμένα στον όρμο της Κεραμωτής.

 

 

 

3. ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΕΜΠΑΙΓΜΟ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ.

Απαιτούμε την άμεση απλούστευση και δραστική επιτάχυνση της διαδικασίας καταβολής της αποζημίωσης ειδικού σκοπού στους ναυτεργάτες που μπαίνουν σε αναστολή εργασίας, ώστε αυτή να καταβάλλεται αμέσως μόλις αρχίζει η περίοδος.

Η αποζημίωση να επεκταθεί και σε εκείνους που μετά τη λήξη της αναστολής δεν επιστρέφουν στη δουλεία, παραμένουν όμως στη διάθεση των πλοιοκτητών.

Γενικότερα διεκδικούμε την κατάργηση των αντεργατικών ρυθμίσεων που περιλήφθηκαν στις Π.Ν.Π. για την αντιμετώπιση του COVID 19.

 

 

 

4. ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ “ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ”

Διεκδικούμε μέτρα κοινωνικής πολιτικής, όπως μείωση των εισιτηρίων των επιβατών και οχημάτων 50%, δωρεάν μετακίνηση για ανέργους, πολύτεκνους, στρατευμένους, φοιτητές, μαθητές και ΑΜΕΑ.

 

 

Προσθέτουμε τη φωνή μας στη διεκδίκηση της αποφασιστικής ενίσχυσης του Κέντρου Υγείας Πρίνου, με μονάδα αιμοκάθαρσης, φαρμακείο ΕΟΠΥ και προσλήψεις προσωπικού.

Απαιτούμε την αναβάθμιση όλων των δημόσιων δομών του νησιού.

 

 

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΜΑΛΑΜΙΔΗΣ ΜΑΛΑΜΑΣ ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ