Ανακοίνωση της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Καβάλας (ΕΛΜΕ) για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στην εκπαίδευση από την πανδημία του κορωνοϊού.  

 

Η εξάπλωση της πανδημίας έφερε αντιμέτωπη την κοινωνία με την ασυνέχεια και την αβεβαιότητα. Σε τέτοιες συνθήκες ιστορικών τομών αναδεικνύεται η αξία των δημόσιων και κοινωνικών αγαθών και ο ρόλος αυτών που τα υπηρετούν. Στην πρώτη γραμμή του αγώνα  βρίσκεται το -κατασυκοφαντημένο μέχρι πρότινος- δημόσιο σύστημα υγείας και αμέσως μετά η -επίσης συκοφαντημένη- δημόσια εκπαίδευση.  

 

 

Οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων κινητοποιούμενοι από παιδαγωγική και κοινωνική ευθύνη προσπαθούμε να διατηρήσουμε την επαφή με τους μαθητές μας και να τους στηρίξουμε πρωτίστως συναισθηματικά και ψυχικά, γιατί γνωρίζουμε πως οι οικογένειές τους αντιμετωπίζουν και την εργασιακή ανασφάλεια. 

 

 

Η προσπάθεια αυτή όμως στις περισσότερες περιπτώσεις μετατρέπεται σε αγώνα σισύφειο και αναδεικνύει τα δομικά προβλήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος, τα οποία κατά τη γνώμη μας οφείλονται στις πολιτικές της υπονόμευσης των δημόσιων αγαθών. 

 

 

Παρά λοιπόν της επικοινωνιακές εξαγγελίες της Υπουργού, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι πολλά : 

 

  • Το Πανελλήνιο Σχολικό δίκτυο, μία πλατφόρμα δημιουργημένη χρόνια πριν, με σκοπό την ενίσχυση απλώς του σχολικού μαθήματος, αδυνατεί να υποστηρίξει τις χιλιάδες των χρηστών, εκπαιδευτικών και μαθητών, κάτι που ακυρώνει σε μεγάλο βαθμό τις φιλότιμες προσπάθειες των περισσότερων εμπλεκομένων.

 

  • Η επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες δεν έχει καλύψει το σύνολο των εκπαιδευτικών, εφ’ όσον γίνεται με κλήρωση, συνεπώς στέρησε σε πολλούς από εμάς δεξιότητες απαραίτητες για να ανταποκριθούμε με επάρκεια στις νέες ανάγκες. 

 

  • Σημαντικός αριθμός μαθητών αλλά και εκπαιδευτικών, αντικειμενικά αδυνατεί να συμμετέχει στη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, λόγω οικονομικών προβλημάτων, ελλιπούς ή ανεπαρκούς υλικοτεχνικής υποδομής και σε πολλές περιπτώσεις λόγω ανεπαρκούς σύνδεσης στο διαδίκτυο. Η αντικειμενική αυτή αδυναμία αναδεικνύει για άλλη μια φορά τις διακρίσεις στην εκπαίδευση.

 

 

Όλα τα παραπάνω εξηγούν τη στάση κριτικής αποστασιοποίησης που κρατούν ορισμένοι εκπαιδευτικοί.  

 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

 

 

 

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι μια προαιρετική επικουρική τηλεκπαιδευτική διαδικασία. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί και δεν επιτρέπεται, επιστημονικά και παιδαγωγικά, να υποκαταστήσει την εκπαίδευση που παρέχεται διά ζώσης μέσα στη σχολική τάξη. 

 

 

Στην παρούσα περίσταση, όπου είναι δυνατό, χρησιμοποιείται με σκοπό την ανατροφοδότηση της μέχρι τώρα διδαχθείσας ύλης και ως συμπληρωματικό εκπαιδευτικό μέσο και μόνο.

 

Για όλους τους παραπάνω λόγους, 

 

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς

  • Με τα μέσα που διαθέτουμε να συνεχίσουμε το παιδαγωγικό μας έργο. 
  • Ταυτόχρονα να είμαστε σε επαφή με  το σωματείο και να ενημερώνουμε για κάθε φαινόμενο αυθαιρεσίας της διοίκησης. Κανένας μόνος του ειδικά στις δύσκολες αυτές συνθήκες!  

 

 

 

Καλούμε τα στελέχη της εκπαίδευσης

  • Να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να παράσχουν τη στήριξη, που εκ του ρόλου τους οφείλουν να παρέχουν στους εκπαιδευτικούς,
  • Να σταματήσουν -κάποιοι και κάποιες εξ’ αυτών- αντιλαμβανόμενοι τις πρακτικές δυσκολίες να πιέζουν τους συναδέλφους να συμμετάσχουν στην τηλεκπαίδευση. 
  • Να αποφύγουν τις κινήσεις εκείνες που αφήνουν υπονοούμενα ότι η -ενεργός ή μη- συμμετοχή μελλοντικά μπορεί να επηρεάσει την αξιολόγηση ή τις απολαβές, γιατί τέτοιες κινήσεις οδηγούν στο διαχωρισμό των εκπαιδευτικών σε πρόβατα και ερίφια.

 

 

 

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας

 

  • Να πάρει άμεσα μέτρα ανακούφισης των μαθητών : 
    • μείωση της εξεταστέας ύλης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων και έγκαιρη ανακοίνωσή της. Nα θεωρηθεί ως εξεταστέα ύλη για τις πανελλαδικές εξετάσεις αυτή που διδάχθηκε μέχρι την ημέρα αναστολής της λειτουργίας των μαθημάτων (10/3),
    • αναστολή για τη φετινή χρονιά παντός είδους γραπτών εξετάσεων όλων των τύπων σχολείων (γραπτά υποχρεωτικά διαγωνίσματα και γραπτές δοκιμασίες στο τέλος της χρονιάς),
    • να αναπροσαρμοσθεί η ύλη του επομένου σχολικού έτους δεδομένου ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες διδάχθηκαν ελλιπώς την ύλη της τρέχουσας χρονιάς.

 

  • Να αξιοποιήσει την εκπαιδευτική τηλεόραση μέσω της δημόσιας τηλεόρασης και του καναλιού της Βουλής, ώστε το σύνολο των μαθητών της χώρας να αποκτήσει πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση.

 

  • Να αναβαθμίσει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, ώστε να ανταποκριθεί στην υψηλή ζήτηση, καιμε ειδικευμένο υποστηρικτικό προσωπικό, να διασφαλίσει την προστασία των προσωπικών δεδομένων της εκπαιδευτικής κοινότητας από εξωτερικούς παρόχους (βλ. Sisco) και να απαιτήσει αυτοί να παρέχουν τις υπηρεσίες τους αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα.

 

  • Να ενισχύσει το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας με τους απαιτούμενους πόρους (υλικοτεχνική υποδομή, πρόσβαση στο διαδίκτυο).

 

  • Να σταματήσει τη μεταφορά των κρατικών ευθυνών στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές. Κάθε σκέψη για εκμετάλλευση της έκτακτης κατάστασης που βιώνει ολόκληρη η κοινωνία, με στόχο την υλοποίηση αντιεκπαιδευτικών πολιτικών (αξιολόγηση, περικοπές σε εκπαιδευτικό προσωπικό κ.λπ.), θα μας βρει αντίθετους. 

 

  • Να σταματήσει την προκλητική επικοινωνιακή πολιτική. Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι σεμνότητα και αποτελεσματικότητα. Βρισκόμαστε στον εγκλεισμό και στον περιορισμό, όχι «στην αγορά και στον θρίαμβο».

 

Καλούμε την κοινωνία

 

 

 

  • Να σταθεί δίπλα στους εκπαιδευτικούς και να απαντήσει στα γνωστά κέντρα παραπληροφόρησης και απαξίωσης του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και των εκπαιδευτικών.

 

 

Έχει γίνει τώρα πια ολοφάνερο πως το μεγάλο βάρος της υπεράσπισης του μορφωτικού αγαθού και της στήριξης των μαθητών, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, το σηκώνει το δημόσιο σχολείο και ο μάχιμος εκπαιδευτικός κόσμος.

 

Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Καβάλας

Ο Πρόεδρος Τότης Σωτήριος

Η Γραμματέας Σακαλή Ελένη