Τις τελευταίες ημέρες η αγορά γνώρισε ίσως για πρώτη φορά τον όρο ανέπαφη παράδοση. Είχαμε γράψει σχετικά με το θέμα αυτό ΕΔΩ

 

Πολλοί όμως είναι αυτοί που αναρωτιούνται κατά πόσο ασφαλής είναι η προετοιμασία των καφέδων ή των έτοιμων γευμάτων που παραγγέλνουμε. 

 

Κάναμε μια επιτόπια επίσκεψη, στο Coffee Press, ένα από τα γνωστότερα café delivery που λειτουργεί στο κέντρο της Καβάλας, απέναντι από το Εργατικό Κέντρο. Η επιχείρηση απασχολεί μεγάλο αριθμό προσωπικού και καλύπτει με τις παραδόσεις της το μεγαλύτερο μέρος της πόλης. 

 

Εκεί διαπιστώσαμε τα εξής: 

 

-στην είσοδο του καταστήματος υπάρχουν γάντια, αντισηπτικά και μαντηλάκια για να τα χρησιμοποιούν και οι πελάτες.

 

-οι μπαρίστα που ετοιμάζουν τον καφέ φοράνε γάντια. Όπως λένε μάλιστα, τα γάντια ήταν ανέκαθεν υποχρεωτικό εργαλείο της καθημερινότητάς τους και πριν τον κορωνοϊό. Η διαφορά με πριν είναι ότι τώρα αλλάζουν πολύ συχνότερα τα γάντια στη διάρκεια του 8ωρου τους. 

 

-Αυτοί που εργάζονται στην παρασκευή των σνακ, πέρα από τα γάντια, φοράνε και μάσκα, κάνοντας επίσης συχνές αλλαγές μέσα στη διάρκεια της ημέρας. 

 

-Γάντια φοράνε επίσης οι υπάλληλοι στα ταμεία αφού έρχονται τακτικά σε επαφή με μετρητά. Μάλιστα τα γάντια τα αλλάζουν πολύ συχνά μέσα στη μέρα, έπειτα από μερικές συναλλαγές.

 

-Το ίδιο μέτρο, αυτό των γαντιών, έχει πλέον εφαρμοστεί και στους εργαζόμενους στη διανομή. Η εικόνα με ντελιβεράδες που φοράνε γάντια είναι πλέον κανόνας στην Καβάλα. Στο Coffee Press διαπιστώσαμε, όση ώρα διήρκεσε το ρεπορτάζ, ότι οι διανομείς αλλάζουν γάντια μετά από κάθε συναλλαγή. 

 

-Σημαντική αλλαγή της καθημερινότητας είναι οι ανέπαφες παραδόσεις. Τόσο από τις τηλεφωνικές παραγγελίες, όσο και από τις παραγγελίες μέσω e-food, οι πελάτες μπορούν να ζητούν να αφήσει ο διανομέας σε συγκεκριμένο σημείο τον καφέ ή το σνακ που αγόρασαν. Στην ηλεκτρονική εφαρμογή μπορεί κάποιος να επιλέξει πληρωμή με κάρτα και να αφήσει στο σχετικό σχόλιο το σημείο στο οποίο επιθυμεί την ανέπαφη παράδοση. Οι διανομείς μάς είπαν ότι όταν κάνουν μια τέτοια παράδοση, περιμένουν από απόσταση να δουν τον πελάτη ότι παρέλαβε, πριν αποχωρήσουν. 

 

-Τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας που δεν χρησιμοποιούν εφαρμογές όπως το e-food κ.α. και οι οποίοι δεν θέλουν ή δεν μπορούν να πληρώσουν με κάρτα, λένε συνήθως στην παραγγελία τους σε ποιο σημείο του σπιτιού (παράθυρο, περβάζι, πόρτα, τραπεζάκι κλπ) να αφήσει ο διανομέας την παραγγελία. Είναι το σημείο όπου αφήνουν και τα χρήματα για να εισπραχθούν… ανέπαφα. Αν δεν έχουν ακριβώς τα χρήματα, το επισημαίνουν κατά την παραγγελία και ζητάνε τα ρέστα τους από το ποσό που θα αφήσουν να βρίσκονται μέσα στο πακέτο.