Ανοιχτή επιστολή στον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας, κ. Μαμτσαδέλη, στέλνει ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Καβάλας, Χρήστος Ποτόλιας.

 

Η επιστολή αφορά τον κανονισμό στάθμευσης στην χερσόνησο της Παναγίας και πότε αυτός θα αρχίσει να εφαρμόζεται.

 

Αναλυτικά η επιστολή:

 

Πρόεδρε κύριε Μαμτσαδέλη Π.

 

Στις 16/05/2023 ψηφίζει το ΔΣ κατά πλειοψηφία «Κανονισμό Στάθμευσης της χερσονήσου Παναγίας». Πέρασαν από τότε 8 μήνες και οι κάτοικοι της Παναγίας  εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται για να βρουν μία θέση για να παρκάρουν το ΙΧ τους, αναγκάζονται να μη το μετακινούν για μέρες, γιατί θα χάσουν το χώρο, ιδιαίτερα σε Πουλίδου και Γραβιάς. Πολλές φορές μέσα στην απελπισία τους αναγκάζονται σε αναζήτηση παράνομης λύσης, κινδυνεύοντας  με το τίμημα μιας κλήσης. Εξακολουθεί δηλαδή να αναστέλλεται χωρίς να γνωρίζουν πότε, αυτό που τους έταξε η διοίκηση προεκλογικά, θα εφαρμοστεί.

 

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» έχει τονίσει ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης συνολικά, αλλά και αρκετών «βεβαρυμμένων» γειτονιών, δεν λύνεται με αποσπασματικές παρεμβάσεις, χωρίς ένα συνολικό σχέδιο που θα προκύψει από την επιστημονική μελέτη των σύγχρονων δεδομένων οικιστικής και τουριστικής ανάπτυξης. Χωρίς να παίρνονται υπόψη ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής, όπως οι ελεύθεροι χώροι που υπάρχουν και αυτοί που μπορούν να δημιουργηθούν, οι δυνατότητες παρεμβάσεων στην οδοποιία (διαπλατύνσεις, πεζοδρομήσεις), τη σήμανση, τον οδοφωτισμό, τις απαλλοτριώσεις για δημιουργία θέσεων πάρκινγκ. Πάνω από όλα χωρίς να παίρνονται υπόψη οι ανάγκες των κατοίκων για ανεμπόδιστη πρόσβαση στις οικίες τους, για ανεμπόδιστη πρόσβαση των οχημάτων της Πυροσβεστικής, της υπηρεσίας καθαριότητας, του ΕΚΑΒ.

 

Βρισκόμαστε επομένως σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση: ο κανονισμός δεν υφίσταται, αλλά η Παναγία αποτελεί τη μοναδική συνοικία της πόλης που έχει διαγράμμιση! Επομένως στην κίτρινη διαγράμμιση δεν επιτρέπεται να σταθμεύσει κανείς, αλλά κάθε μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ δεν υπάρχει θέση στάθμευσης όχι στην μπλε διαγράμμιση, αλλά ούτε στην κίτρινη. Ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής – που διαφέρουν από αυτές της υπόλοιπης πόλης και δη του κέντρου, αφού η τουριστική κίνηση και συνολικά η επισκεψιμότητα (Φρούριο, σπίτι Μεχμέτ Αλή, Παλιά Μουσική, ταβέρνες, καφέ μπαρ, εμπορικά καταστήματα, ξενοδοχείο, κλπ) ανεβαίνει κατακόρυφα κυρίως μεσημέρια και βράδια. 

 

Την ίδια στιγμή το ξενοδοχείο της περιοχής απολαμβάνει το διευρυμένο χώρο που προβλέπει ο κανονισμός που ψηφίστηκε, ο οποίος όμως δεν ισχύει για τους κοινούς θνητούς της χερσονήσου…..Να σημειώσουμε δε ότι ενώ ο εν λόγω χώρος αφορά σε διευκόλυνση φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων καθώς και επιβίβασης – αποβίβασης εκλεκτών πελατών, παρόλα αυτά τζιπ ΙΧ είναι μόνιμα παρκαρισμένο, χωρίς να επιλαμβάνονται τα αρμόδια όργανα…….. (κάτι που με μεγάλη προθυμία εφαρμόζουν για τους κοινούς θνητούς).

 

Επισημαίνουμε επίσης ότι ο αρχικός σχεδιασμός ήταν προβληματικός αφού υπήρξε μια γενική καταμέτρηση της διαθεσιμότητας και της ζήτησης των θέσεων πάρκινγκ για τους μόνιμους κατοίκους και αργότερα και για τους επαγγελματίες, χωρίς όμως καμία χωροταξία, χωρίς να υπολογίζεται για παράδειγμα πόσοι έχουν ανάγκη να σταθμεύουν και που. Αποδεικνύεται ότι τελικά μοναδικός κερδισμένος καθίσταται το ξενοδοχείο της περιοχής που διπλασίασε το χώρο για επιβίβαση και αποβίβαση πελατών σε ένα καίριο σημείο της συνοικίας που δεκάδες μόνιμοι κάτοικοι έχουν ανάγκη να σταθμεύσουν, αφού οι κατοικίες τους δεν έχουν τέτοια δυνατότητα (εκατοντάδες κατοικίες στους δρόμους 1η και 2η πάροδος Ερμιόνης, οδοί Μεχμέτ Αλή, Ναβαρίνου, Ανθεμίου, κλπ). 

 

Ρωτάμε τη διοίκηση:

 

- Πότε θα αρχίσει η εφαρμογή των διατάξεων του κανονισμού και με ποιο τρόπο θα βεβαιώνονται οι παραβάσεις τις ώρες αιχμής;

 

- Αν προτίθεται να εφαρμόσει και άλλα συνδυαστικά μέτρα (συγκοινωνία, χώροι στάθμευσης κτλ); 

 

- Με ποιον τρόπο θα επιλύσει τα επιπρόσθετα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί;

 

- Με ποιο τρόπο θα αντιμετωπίσει την επιβάρυνση του κυκλοφοριακού της συνοικίας την τουριστική περίοδο, με δεδομένο ότι οι τουρίστες που μπορεί να υπόκεινται σε έλεγχο από την τροχαία και τη δημοτική αστυνομία δεν υποχρεώνονται να πληρώνουν το όποιο πρόστιμο στη χώρα προέλευσής τους;