Για την τεράστια σημασία της διέλευσης της σιδηροδρομικής Εγνατίας από τις Σέρρες, τη Δράμα και την Καβάλα καθώς και για τη δυναμική που θα αποκτηθεί με τη σύνδεση μεταξύ όλων των μεγάλων πόλεων της βορειοανατολικής Ελλάδας αναφέρθηκε στη διάρκεια της προεκλογικής του ομιλίας στη Δράμα ο υποψήφιος Περιφερειάρχης ΑΜΘ Κώστας Κατσιμίγας. 

 

 

 

 

 

Συγκεκριμένα είπε: 

«Θα επιδιώξουμε και θα ζητήσουμε με επιχειρήματα την κατασκευή της σιδηροδρομικής Εγνατίας μέσω Σερρών-Δράμας και όχι μέσω Αμφίπολης. Αυτή η εμμονή για εμένα είναι αδιανόητη και άνευ επιχειρημάτων. Η δυναμική ενός μέσου σταθερής τροχιάς που είναι το τραίνο, είναι τελείως διαφορετική από τη δυναμική του οδικού δικτύου, όπου κυκλοφορούν οχήματα. Η δυναμική που θα αποκτήσει ένας σιδηροδρομικός άξονας, ενώνοντας τη Θεσσαλονίκη με όλες τις πόλεις της βορειοανατολικής Ελλάδας, είναι δεδομένη. Με τα αργά ηλεκτροκίνητα τραίνα, που θα κινούνται με 200 χλμ την ώρα – γιατί, ήδη στην Ευρώπη κινούνται με πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες – οι πόλεις μεταξύ τους θα απέχουν γύρω στα 20 λεπτά. Δηλαδή, οι Σέρρες από τη Δράμα θα είναι 20-25 λεπτά διαδρομή, οι Σέρρες με την Καβάλα θα είναι 45 λεπτά, ενώ η Αλεξανδρούπολη θα απέχει 2,5 – 3 ώρες από τη Θεσσαλονίκη. Μιλάμε για μια επανάσταση.

 

Επαναλαμβάνω κάτι που υποστηρίζω εδώ και 10 χρόνια, από την εποχή που ήμουν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ, το 2009: Η Δράμα δε βρίσκεται βόρεια της Καβάλας, βρίσκεται βορειοδυτικά της Καβάλας. Και η διαδρομή Αμυγδαλεώνας – Δράμα – Σέρρες – Θεσσαλονίκη είναι 20χλμ μακρύτερη από τη διαδρομή μέσω Αμφίπολης. Αυτό, με ένα τραίνο των 200 χλμ/ώρα, σημαίνει επιπλέον 6 λεπτά της ώρας.

 

Λοιπόν, αυτό θα το παλέψουμε! Και σας διαβεβαιώνω με τρόπο κατηγορηματικό ότι δεν έχει δαπανηθεί ούτε ένα ευρώ για σοβαρή μελέτη για το τμήμα Θεσσαλονίκης - Καβάλας, μέσω Αμφίπολης. Υπάρχουν κάποιες οικονομοτεχνικές μελέτες και τίποτα περισσότερο. Μελέτες για το δια ταύτα, που περιλαμβάνουν γεωτεχνικές μελέτες, απαλλοτριώσεις κ.λπ., δεν έχουν γίνει».