Εφ' όλης της ύλης ήταν οι τοποθετήσεις που έκανε ο Χρήστος Σπίρτζης στην εκδήλωση του κόκκινου στην Καβάλα, χθες Πέμπτη 12 Μαΐου στο ξενοδοχείο Γαλαξίας, με θέμα «Διαφθορά-Διαπλοκή και ΜΜΕ», απόδειξη ότι η Διαπλοκή στη χώρα μας, έτσι όπως εκκολάφτηκε στα χρόνια της Μεταπολίτευσης, κυρίως μέσα από τη διακυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, ακουμπά όλες τις δραστηριότητες που εμπεριέχουν την έννοια του κέρδους.

 

 

Digea «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει

Εκτενής ήταν η αναφορά του στο θέμα των τηλεοπτικών συχνοτήτων και της Digea, της εταιρείας που δημιούργησαν οι μέτοχοι των συστημικών καναλιών στη λογική του «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει» για να πάρουν, ως μοναδικοί υποψήφιοι ενός διαγωνισμού-παρωδία το έργο της διαχείρισης των ψηφιακών συχνοτήτων, και με την ΕΡΤ εκτός παιχνιδιού, αφού το σύστημα Σαμαρά είχε φροντίσει να την κλείσει την πιο κρίσιμη στιγμή.

 

«Ξέρουμε όλοι για την Digea, τον διαγωνισμό για τις παράνομες διαδικασίες» είπε ο υπουργός, σημειώνοντας ότι αν οποιοσδήποτε δημόσιος λειτουργός ακολουθούσε τις διαδικασίες που ακολούθησε η ανεξάρτητη αρχή, η ΕΕΤΤ, στον διαγωνισμό για τις συχνότητες, θα λογοδοτούσε στην Δικαιοσύνη και θα έμπαινε φυλακή.

 

Όπως και ο ίδιος θύμισε στους παριστάμενους,  έβγαλαν έναν διαγωνισμό που έπρεπε όποιος συμμετείχε να ετοιμάσει τους πομπούς σε 156 σημεία σε βουνά σε όλη τη χώρα, μέσα σε ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Στη διαβούλευση για τον διαγωνισμό μετείχαν 26 εταιρίες, αλλά τελικά, υπήρξε μόνο μία προσφορά, αυτή της Digea, στην οποία είναι μέτοχοι τα 6 ιδιωτικά, συστημικά κανάλια, που εκπέμπουν πανελλαδικά. Ωστόσο, αν και ο νόμος απαγόρευε ένα κανάλι να είναι και πάροχος συχνοτήτων, ο διαγωνισμός προχώρησε.

 

Η προσφορά της Digea ήταν μόνο για τις συχνότητες των πανελλαδικών καναλιών. Στη σύμβαση όμως ενσωματώθηκαν και οι συχνότητες των περιφερειακών καναλιών. Μετά, όμως την υπογραφή της σύμβασης, παρέτειναν τον χρόνο για την εφαρμογή του δικτύου, άλλαξαν το χρηματοοικονομικό μοντέλο που είναι απαράβατος όρος της σύμβασης, υπέγραψαν νέα σύμβαση, χωρίς καμμία διαδικασία, και, βέβαια, χωρίς να περάσουν αυτές οι συμβάσεις από τον έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

 

Όπως θύμισε ο κ. Σπίρτζης, ο αντιπρόεδρος της ΕΕΤΤ ήταν σύμβουλος του Γενικού Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, κ. Μενέλαου Δασκαλάκη, φίλου του Αντώνη Σαμαρά, πολλά μέλη ήταν σύμβουλοι υπουργών.

 

Όλα αυτά εξηγούν το γιατί η μισή Μακεδονία και Θράκη δεν έχουν κάλυψη. «Οι συγκεκριμένοι υπουργοί των τότε κυβερνήσεων αποφάσισαν αντί να έχουμε πλήρη κάλυψη, αντί να εφαρμόσουν τη μελέτη που υπήρχε στο υπουργείο για 275 σημεία, να βγάλουν μια υπουργική απόφαση που δεν την είχαν παραλάβει οι υπηρεσίες, που δεν την είχε δει κανείς, που δεν την αμφισβήτησε κανείς, με 156 σημεία, για να ρίξει το κόστος επένδυσης της Digea» πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης.

 

Έρχεται ο χάρτης συχνοτήτων

Μετά από όλες αυτές τις περιπέτειες που πέρασε η διαδικασία ανάθεσης των ψηφιακών συχνοτήτων και με δεδομένο ότι η Digea δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στις ανάγκες για πανελλαδική κάλυψη, λόγω των “εκπτώσεων» που έγινε για τη μείωση του κόστους,  έρχεται ο χάρτης συχνοτήτων, που θα υποχρεώσει, όπως ανακοίνωσε ο κ. Σπίρτζης, τους παρόχους ψηφιακού σήματος να εφαρμόσουν τη μελέτη και τη νομιμότητα που πρέπει να υπάρχει στη χώρα.

 

Αυτό, πλέον, δεν μεταφράζεται σε 156 σημεία, ούτε καν σε 276 που περιλάμβανε η αρχική μελέτη, αλλά σε πολλά περισσότερα, όπως με σαφήνεια ξεκαθάρισε και ο ίδιος ο υπουργός. «Ολοκληρώνεται η μελέτη εφαρμογής αυτή που παραλάβαμε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και πολύ σύντομα θα έχουμε τον χάρτη συχνοτήτων που έλεγε η μελέτη, αλλά με πολλά περισσότερα σημεία». 

 

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αναφέρθηκε στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πριν 7 μήνες για την καταπολέμηση της Διαφθοράς. Όπως είπε, υπήρχαν οι ενδείξεις για τη διαπλοκή, πριν ανέβει στην εξουσία ο ΣΥΡΙΖΑ. Υπήρχαν οι ενδείξεις για μη θεμιτές σχέσεις μεταξύ των ΜΜΕ, του οικονομικού κόσμου της χώρας και του πολιτικού κόσμου της χώρας. «Σήμερα, 7 μήνες μετά την ψήφιση του σχεδίου νόμου, με όσα έχουν αποκαλυφθεί, με όλα όσα έχουν λεχθεί, με όλα όσα έχουν γίνει, ξέρουμε όλοι τι γινόταν, πως γινόταν και γιατί γινόταν» τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

 

«Ξέρουμε και διερευνάται από την εξεταστική επιτροπή της βουλής, πόσα δάνεια δόθηκαν στα κανάλια, ποιοι τα έδιναν, με ποιες εγγυήσεις (δηλαδή με καθόλου εγγυήσεις), Ξέρουμε όλοι γιατί οι επιχειρηματίες ενώ έχαναν χρήματα διατηρούσαν τα κανάλια τους, πως οι υπουργοί των προηγούμενων κυβερνήσεων δεν προχωρούσαν στην είσπραξη όσων όφειλαν τα κανάλια, απλά δεν έβγαζαν τις αποφάσεις.  Πως κάθε 31/12 μαζί με τη βασιλόπιτα, πρότειναν τη μη εφαρμογή του νόμου για την πληρωμή του φόρου διαφήμισης. Πως δεν έβγαιναν οι καταλογισμοί οφειλών των καναλιών για τα τέλη χρήσης συχνοτήτων».

 

Προς ένα δικαιότερο και ασφαλέστερο σύστημα διοδίων

Ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε και στην τροπολογία που ψηφίστηκε χθες στη βουλή και αφορά στα διόδια. Σύμφωνα με αυτή, η χρέωση διοδίων μπορεί να γίνεται ανά χιλιόμετρο χρήσης του δικτύου και αναλογικά, ανά χρονική περίοδο χρήσης του δικτύου. Παράλληλα, θεσπίζεται η απαγόρευση διέλευσης από το παράπλευρο οδικό δίκτυο για οχήματα επαγγελματικής χρήσης, όταν αυτά υπερβαίνουν μικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων, με σκοπό την ασφαλή διέλευση των οχημάτων και τη μείωση του μεγάλου αριθμού τροχαίων ατυχημάτων.

 

Μάλιστα, με βάση τις συμφωνίες στις οποίες έχει προχωρήσει τον τελευταίο καιρό το υπουργείο, το μέτρο θα εφαρμοστεί ενιαία σε όλο το δίκτυο και μέχρι την ολοκλήρωση των έργων, είναι υποχρεωμένοι οι παραχωρησιούχοι να φέρουν μελέτες, προκειμένου να εγκαταστήσουν και αυτοί αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια.

 

Στις δηλώσεις του στην Καβάλα, ο Χρήστος Σπίρτζης υποστήριξε ότι «η τροπολογία σταματά αθλιότητες που συνέβαιναν μέχρι σήμερα, με τα, μετωπικά διόδια, καθιερώνοντας τα αναλογικά, να μην περνούν οι νταλίκες από το παράπλευρο δίκτυο που έχει άλλες προδιαγραφές και να σκοτώνουν τον κόσμο». Επεσήμανε την ανάγκη να υπάρχει δημόσια υπηρεσία που θα ελέγχει τη λειτουργία όλων τρων αυτοκινητοδρόμων και των δημόσιων και των ιδιωτικών παραχωρήσεων, καθώς πριν λίγο καιρό καταργήθηκε το Ταμείο Οδοποιίας.

 

Τέλος στην έναρξη της εκδήλωσης ο συντονιστής και δημοσιογράφος Κώστας Φιλίδης αναφέρθηκε σε τοπικό μέσο ενημέρωσης που άφησε απλήρωτους εργαζόμενους, διέκοψε τη λειτουργία του κι ύστερα από μικρό χρονικό διάστημα επανήλθε με παρεμφερή τίτλο.

Πηγή και φωτογραφίες:  stokokkino.gr