Για την αποκατάσταση της πεσμένης γέφυρας στην Καβάλα μιλά η Λαϊκή Συσπείρωση. 

 

Συγκεκριμένα, αναφέρει: 

 

Πέρασαν ακριβώς 5 χρόνια για να ολοκληρωθεί η χρυσοπληρωμένη από το λαό της περιοχής μελέτη για την αποκατάσταση της πεσμένης γέφυρας στην Καβάλα.

 

Και ενώ αυτή βρίσκεται πλέον στα χέρια των αρμόδιων αρχών δεν υπάρχει καμία αντίδραση – ανάληψη πρωτοβουλιών από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

 

Είναι ορατός ο κίνδυνος να περάσουν και άλλα χρόνια και το έργο της αποκατάστασης να παραμένει στις καλένδες.

 

Η κατάρρευση της γέφυρας το Νοέμβρη του 2018 υπήρξε το αποτέλεσμα της πολιτικής του κεντρικού και τοπικού κράτους που δεν θέτει σε προτεραιότητα την προστασία της ζωής, της υγείας και της περιουσίας του λαού, κάτι που από τότε επιβεβαιώθηκε με το χειρότερο τρόπο σε παρόμοια εγκλήματα που αφορούσαν τη συντήρηση και εκσυγχρονισμό υποδομών, δικτύων, την πυροπροστασία, την αντιπλημμυρική και αντισεισμική θωράκιση.

 

Ο λαός μας έχει έρθει αντιμέτωπος με την επιλεκτική ανικανότητα αυτού του κεντρικού και τοπικού κράτους να αντιμετωπίσει καιρικά και φυσικά φαινόμενα, να προλάβει τραγωδίες όπως στα Τέμπη, να αποκαταστήσει καταστροφές, την ίδια ώρα που αποδεικνύεται εξαιρετικά ικανό για να προωθήσει τα συμφέροντα μιας ισχνής μειοψηφίας επιχειρηματικών ομίλων, για την οποία οι μελέτες, οι αδειοδοτήσεις και όλες οι απαιτούμενες ενέργειες τρέχουν με διαδικασίες fast track.

 

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Περιφέρειά μας, αυτήν την ίδια πενταετία που μεσολάβησε για να ολοκληρωθεί η μελέτη για την αποκατάσταση της γέφυρας και παρά το τεράστιο κόστος που αυτή είχε (πάνω από 700.000 ευρώ), εκατοντάδες άλλες μελέτες προχώρησαν ταχύτατα αφού αφορούσαν «εμβληματικές επενδύσεις» για τα κοράκια των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και συνολικά τα μονοπώλια της Ενέργειας, Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων εγκρίνονται παρά τις αντίθετες γνωμοδοτήσεις περιβαλλοντικών οργανώσεων, αρμόδιων φορέων και των τοπικών κοινωνιών, όπως συνέβη πρόσφατα με το αιολικό πάρκο στα καμένα της Δαδιάς που αναγκάστηκε η κυβέρνηση να «αναστείλει» λόγω και της γενικής κατακραυγής.

 

Οι περισσότερες μάλιστα από αυτές τις μελέτες και αδειοδοτήσεις εγκρίθηκαν και από την μέχρι σήμερα συμπολιτευόμενη «αντιπολίτευση» στο Περιφερειακό Συμβούλιο – δείγμα γραφής για τη διοίκηση που θα ασκήσει ως νέα περιφερειακή αρχή.

 

Το σίγουρο είναι πως η κατάσταση αυτή μέσα στον αστικό ιστό της πόλης αποτελεί όνειδος και ελλοχεύει κινδύνους, αφού η πρόχειρη περίφραξη της κατεστραμμένης γέφυρας δεν αποκλείει την πιθανότητα πρόσβασης και ατυχήματος σε όχημα ή πεζό. Παράλληλα παραμένει το ζήτημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, της επιβάρυνσης του οδοστρώματος από βαρέα οχήματα αν και ισχύει τυπικά (αλλά όχι στην πραγματικότητα) η απαγόρευση διέλευσής τους.

 

Ο λαός της Καβάλας έχει δικαίωμα να μάθει τις πραγματικές προθέσεις των αρμόδιων για να γνωρίζει αν και τα επόμενα χρόνια η πεσμένη γέφυρα θα παραμένει ως «τουριστικό αξιοθέατο» και πηγή κινδύνων, αν το έργο αποκατάστασης τελικά δεν θα πραγματοποιηθεί και η μελέτη ήταν προσχηματική, οπότε και το λιγότερο που πρέπει να γίνει είναι η απομάκρυνση των μπάζων ή αν τελικά θα προχωρήσει το έργο αποκατάστασης.

 

Με βάση τα παραπάνω επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης:

 

Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να προχωρήσει άμεσα το έργο της αποκατάστασης της γέφυρας στην Καβάλα;

 

Με ποιο τρόπο θα εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του έργου;

 

Αν προτίθεται να προχωρήσει σε ολοκληρωμένο σχεδιασμό για τη μελέτη στατικής επάρκειας και τις απαραίτητες συντηρήσεις στις γέφυρες όλης της περιοχής;

 

Με ποιο τρόπο θα πιέσει την κυβέρνηση να προχωρήσει στη δημιουργία του απαραίτητου Εθνικού Μητρώου Γεφυρών;

 

Για τη ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι

Μιχαηλίδης Σιδέρης

Στεφανίδης Γιάννης

Συμεωνίδης Θεόδωρος

(δελτίο Τύπου)