Τις δικές του απόψεις και παρατηρήσεις επί του Χωροταξικού Σχεδίου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δημοσιοποίησε ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας.

 

Πρόκειται για ένα κείμενο το οποίο αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΟΛΚ (δείτε ΕΔΩ) και το οποίο αποτελεί τις επίσημες θέσεις του φορέα σχετικά με τη διαβούλευση αυτή.

 

Το έγγραφο αυτό υποδεικνύει συγκεκριμένες αλλαγές και προχωρά σε επιμέρους προτάσεις για διορθώσεις.

 

Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι ο ΟΛΚ εκφράζει επισήμως και κυρίως σε μία κρίσιμη διαδικασία την αντίθεσή του με την πρόθεση της ΔΕΠΑ να κατασκευάσει σταθμό υγροποιημένου αερίου στον Κόλπο της Καβάλας.

 

Αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Με ποιο κριτήριο προγραμματίζεται και προωθείται η δημιουργία πλωτού τερματικού σταθμού εκφόρτωσης, αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόλπο της Καβάλας; Η εν λόγω δραστηριότητα εμπίπτει στην Οδηγία Seveso II και θα αποτελεί την τέταρτη μονάδα στην περιοχή που εμπίπτει στην προαναφερόμενη Οδηγία, δημιουργώντας σημαντικές περιβαλλοντικές πιέσεις και επιπτώσεις στην περιοχή».

 

(…)

 

Τίθεται λοιπόν το ερώτημα τι χαρακτήρα θα έχει η περιοχή της Καβάλας και ποια θα είναι η αναπτυξιακή της φυσιογνωμία, καθώς προτείνονται δραστηριότητες που συγκρούονται μεταξύ τους και που είναι δύσκολο να συνυπάρξουν. Εν τέλει, θα αποτελεί διαμετακομιστικό κέντρο, ενεργειακό κέντρο, πύλη τουρισμού, κέντρο έρευνας και καινοτομίας;

 

Επίσης, πρέπει να υπογραμμιστεί ότι η δημιουργία πλωτού σταθμού αποθήκευσης στον κόλπο της Καβάλας υποβαθμίζει περιβαλλοντικά και αισθητικά την περιοχή και αποδυναμώνει την προοπτική δημιουργίας διαμετακομιστικού-εμπορευματικού κέντρου στο λιμάνι Φίλιππος Β’ της Καβάλας.

 

Στην κατεύθυνση αυτή προτείνεται να τονιστεί η δυνατότητα αξιοποίησης των αποθηκευτικών δυνατοτήτων των παλαιών κοιτασμάτων στη Νότια Καβάλα. Η συγκεκριμένη πρόταση μάλιστα προτείνεται να τονιστεί περισσότερο διότι η υπόγεια αποθήκευση φυσικού αερίου αποτελεί την επιλογή με τις λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην περιοχή».

 

 

Επιπλέον, ο ΟΛΚ ζητάει αλλαγές στο κείμενο του χωροταξικού, απλοποίηση και εξάλειψη των πολλών επαναλήψεων. Επισημαίνει δε ότι σε διάφορα σημεία της μελέτης υπάρχουν αντικρουόμενες τοποθετήσεις και αντιφάσεις.

 

Ζητά επίσης να διορθωθεί, σε όλα τα σημεία όπου αναφέρεται, ο οδικός άξονας Καβάλα-Σέρρες σε Καβάλα-Δράμα-Σέρρες (Ε61) ο οποίος ενώνεται με τα Διευρωπαϊκά Μεταφορικά Δίκτυα.

 

Τονίζει επίσης ότι αποτελεί έργο πρώτης προτεραιότητας η σιδηροδρομική σύνδεση του εμπορευματικού λιμένα Φίλιππος Β’ με τους Τοξότες ενώ μιλά και για την Σιδηροδρομική Εγνατία, δηλαδή την διπλή και ηλεκτροκίνητη υψηλών ταχυτήτων γραμμή που να συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα ελληνοτουρκικά σύνορα.

 

Επιπλέον: ζητά να τονιστεί η προοπτική του τουρισμού κρουαζιέρας αλλά και ο ρόλος και των άλλων δύο λιμένων του ΟΛΚ καθώς ο μεν Λιμένας Κεραμωτής αποτελεί τον κύριο λιμένα μετάβασης στο νησί της Θάσου ο δε Λιμένας Ελευθερών παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές σε περιφερειακό επίπεδο.