Το βραβείο καλύτερου σεναρίου «Best Feature Screenplay» κατέκτησε η Καβαλιώτισσα, Αλκυώνη Βαλσάρη στον διαγωνισμό Film Festivals για το «The Outcasts». 

 

«Το σενάριο μου ταξίδεψε στο Βερολίνο και γύρισε με ένα βραβείο», λέει κ. Βαλσάρη η οποία η οποία ζει στην Κολωνία της Γερμανίας.

 

Το σενάριο «The Outcasts» έχει ήδη συμμετάσχει και προκριθεί σε διάφορα φεστιβάλ. Ειδικά στον τομέα του animation, όπου ανήκει, το κόστος παραγωγής είναι τεράστιο και η αγορά στην Ευρώπη μικρή. Οπότε κάθε διάκριση βοηθά ή τουλάχιστον διευκολύνει τον δρόμο για τα επόμενα σενάρια μας.   

 

Υπόθεση 

 

Γραμμένο στα αγγλικά για animation ταινία μεγάλου μήκους, το σενάριο «The Outcasts» είναι μια ιστορία για όλη την οικογένεια.  

 

Πρωταγωνιστεί ένα ζευγάρι αρουραίων, που κουρασμένοι πια από την ανθρώπινη καταδίωξη και το μίσος, μεταφέρουν την αποικία τους έξω απ’ την πόλη. Ένας άνθρωπος, όμως που κατεβαίνει στις τοπικές εκλογές και καταστρώνει τα δικά του σχέδια διαπλοκής, εξαπατάει τους αρουραίους και τους οδηγεί σε μια μάταιη επίθεση κατά της πόλης. Οι αρουραίοι εισβάλουν στα σπίτια των πανικόβλητων ανθρώπων.  

 

Μέσα στον χαμό, χάνονται τα ίχνη της αντιδραστικής κόρης του ζευγαριού, που παρά τις αντιρρήσεις των γονιών της, ζει ως κατοικίδιο σε μια ανθρώπινη οικογένεια στο κέντρο της πόλης. Έτσι ξεκινάει το ταξίδι των αρουραίων, που συνδυάζει σασπένς, χιούμορ και περιπέτεια, να βρουν την κόρη τους. Έρχονται αντιμέτωποι με ανθρώπους σε όρια υστερίας, τον πολιτικό που τα προκάλεσε όλα, αλλά κυρίως με τα παιδικά τους τραύματα που τους οδήγησαν στο μίσος κατά των ανθρώπων.  

 

Αρουραίοι λοιπόν με παιδικά τραύματα. Μια αναλογία γιατί όλα ξεκινούν στην παιδική ηλικία. Στην καρδιά της ιστορίας βρίσκεται η ανάγκη για συμφιλίωση με το παρελθόν και για επικοινωνία μέσα σε μια οποιαδήποτε σχέση, ο σεβασμός και η αποδοχή της διαφορετικότητας στο πλαίσιο της οικογένειας και του κοινωνικού συνόλου. Όλα δοσμένα μέσω του χιούμορ. Ο ελαφρύς τόνος είναι βασικό στοιχείο της γραφής μου. Έτσι, σημαντικά και δύσκολα θέματα γίνονται προσβάσιμα.  

 

"Το σενάριο δουλεύτηκε δύο χρόνια"

 

«Το σενάριο αυτό δουλεύτηκε δυο χρόνια, και πρόκειται για σκληρή δουλειά: η δημιουργία των χαρακτήρων, ολόκληρος ο κόσμος της αποικίας των τρωκτικών και των σχέσεων και η συμπύκνωση της πλοκής σε 90 σελίδες, περίπου δηλαδή 90 λεπτά», λέει στο KavalaNews η κ. Βαλσάρη

 

«Ερχόμενη απ’ το θέατρο, έπρεπε να μάθω όχι μόνο το συγκεκριμένο φορμάτ που γράφονται τα κινηματογραφικά σενάρια, αλλά κυρίως να βασίζομαι στην εικόνα και όχι στον λόγο, βασικό στοιχείο του θεάτρου. Τοποθετούμε δηλαδή τους χαρακτήρες σε καταστάσεις όπου κάτι συμβαίνει, σε κάτι αντιδρούν, κάτι πρέπει να κάνουν για να πετύχουν αυτό που θέλουν και μέσα από τις πράξεις τους διαφαίνεται ο χαρακτήρας τους και τα κίνητρά τους», συμπληρώνει. 

 

Επίσης, όπως λέει η κ. Βάλσαρη, το επόμενο σενάριο δεν είναι για  animation, έχει να κάνει όμως πάλι με την οικογένεια και τις σχέσεις και βρίσκεται ήδη στα χέρια παραγωγών. 

 

«Είναι δύσκολος ο δρόμος, στην Γερμανία όμως χρηματοδοτείται πολύ καλά ο κινηματογράφος κι αν επιμείνει κανείς κι εξελιχθεί, οι πιθανότητες να γυριστεί ένα σενάριο είναι μεγάλες», αναφέρει χαρακτηριστικά. 

 

Ποια είναι η Αλκυώνη Βαλσάρη 

 

Η Αλκυόνη Βαλσάρη γεννήθηκε στην Καβάλα. Απόφοιτος του μεταπτυχιακού τμήματος σκηνοθεσίας (Rose Bruford College, Λονδίνο) και του τμήματος θεατρικών σπουδών (Παν/μιο Ουαλίας), παρακολούθησε μαθήματα σκηνοθεσίας κινηματογράφου (Σχολείο του Σινεμά, Αθήνα), σεναρίου (ifs Cologne) καθώς και θεατρικής γραφής (Royal Court Theatre, Λονδίνο) με δάσκαλο τον βραβευμένο συγγραφέα Simon Stephens.  

 

Το 2013 έγραψε και σκηνοθέτησε την πρώτη της ταινία μικρού μήκους “Μια ηχηρή ιστορία” που συμμετείχε μεταξύ άλλων στο Φεστιβάλ Μικρού Μήκους Δράμας και στις Νύχτες Πρεμιέρας. Το επόμενο σενάριό της μικρού μήκους αποκόμισε πολλά βραβεία από φεστιβάλ του εξωτερικού. Από το 2013, ζει στην Γερμανία. Εργάζεται στον τομέα του κινηματογράφου και διδάσκει στην σχολή κινηματογράφου ifs cologne.  

 

Οι σκηνοθεσίες της στο θέατρο περιλαμβάνουν τις παραστάσεις: «Αύριο πάλι» του Τ. Παγώνη (Θέατρο Άλμα), «Σκουπίδι» του Σνάιντερ (Θέατρο Ράγες & Athens Fringe Festival), «Decadence» του Μπέρκοφ (Θέατρο Ράγες), «Stop Kiss» της Σον (Θέατρο Τρένο Στο Ρουφ), «Ο Θάνατος και η Κόρη» του Ντόρφμαν, «Ο Τυχαίος Θάνατος ενός Αναρχικού» του Φο, «Phyro-Giants! » του Μπλίντεν (Balagula Theater, ΗΠΑ). Το κείμενο της «Αμήν» ανέβασε ο Δημήτρης Κομνηνός στην Αθήνα και ο Χρόνης Σαπουντζάκης στο Ηράκλειο.