Σοκάρουν οι χαρακτηρισμοί και τα σχόλια κληρικού της Καβάλας σχετικά με την δημιουργία ομάδας (γκρουπ) στο facebook με τίτλο «Φίλοι της Οδού Ομονοίας» στους διαχειριστές της οποίας έστειλε επιστολή…

Η επιστολή είναι η εξής:

 

ΠΡΟΣ : Υπευθύνους διαχειριστάς της δημόσιας ομάδας του FB

'' ΦΙΛΟΙ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΟΜΟΝΟΙΑΣ''

 

                                                                                                Καβάλα, 24 Ιουνίου 2015

            Αγαπητά μέλη,

            Σε αυτό το πολυπολιτισμικό και παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον των σκανδαλωδών και κρισίμων καταστάσεων τόσο για τό έθνος μας, όσο και για την Εκκλησία μας, καλούμαστε οι κληρικοί να καταθέτουμε την  μαρτυρία μας χωρίς τον φόβο των επιπτώσεων.  Έκθαμβος και σοκαρισμένος, ως δημότης της πόλεως Καβάλας, αλλά και ως κληρικός της Αποστολοΐδρυτης Μητροπόλεως των Φιλίππων, παρακολουθώ επί πολλές ημέρες τις απόψεις και τις δημοσιεύσεις συγκεκριμένης ομάδας μελών στο μέσον κοινωνικής δικτύωσεως facebook, υποστηριζόντων κατηγορηματικώς την αντίθεση τους στην προ  ημερών πρόταση του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου του Ιερού Καθεδρικού Ναού Αποστόλου Παύλου για μετονομασία της Οδού Ομονοίας σε οδόυ Αποστόλου Παύλου. Μια πρόταση, η οποία συνεζητήθη και παλαιότερα με την τοτε διοικούσα δημοτική αρχή αλλά δεν ευδοκίμησε, λόγω της μονομερούς αρνήσεως.  Το εκκλησιαστικό συμβούλιο δέχτηκε  ανεμπόδιστα την απόρριψη του αιτήματος,  παρ΄όλο που δεν τηρήθηκε με ακρίβεια η προβλεπόμενη νομική διαδικασία .

             Σε καμία περίπτωση η Εκκλησία δεν θα καταστεί υποχείριο της κοινωνίας και της πολιτείας. Άλλωστε ιστορικά διαπιστώνεται  συμπόρευση και συλλειτουργία των θεσμών της Ορθοδόξου Εκκλησίας και της Πολιτείας. Η συνύπαρξη αυτή  δεν χαρακτηρίζεται από ακραία φαινόμενα φονταμενταλιστικού εθνικιστικού απομονωτισμού και καισαροπαπισμού, όπως οι δήθεν προοδευτικοί και εκσυγχρονιστές του group συχνάκις αναφέρουν στις δημοσιεύσεις των, αλλά από καθεστώς θεσμικής συναλληλίας. Πάντοτε αυτή η συναλληλία κράτους- εκκλησιας έφερνε θετικά αποτελέσματα μετά από αγαστή συνεργασία. Η Εκκλησία πρωτίστως εγγυάται την προστασία της ελευθερίας ως δικαίωμα και καθήκον. Γι΄αυτό γνώμες και απόψεις, για την ταύτιση της επίσημης και επικρατούσας Θρησκείας του κράτους, ήτοι της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, με άλλες μονοθεϊστικές θρησκείες άλλων εθνοτήτων δεν θα πρέπει να αναφέρονται (Θεοκρατία, Ισλαμισμός κ.α.).  Επικεντρώνομαι στην ουσία των γεγονότων και διαπιστώνω με βδελυγμία μετά από λεπτομερή ανάγνωση των σχολίων και των δημοσιεύσεων τα εξής :

            1.Αποδεικνύεται  ότι η δημιουργία ομάδας μελών στο fb  σε κλειστό κύκλο (η αποδοχή των μελών γίνεται κατόπιν ελέγχου) έγινε με σκοπό να εκφραστεί δημόσια η αντιεκκλησιαστική γραμμή της και να παρερμηνευθεί πλήρως ο σκοπός και η σημασία της προτάσεως του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου, προκειμένου να επηρεασθεί αρνητικά η κοινή γνώμη, ενώ παραβλέπετε ότι  η μετονομασία θα επιφέρει μία σημαντική εξέλιξη και μία προόδευση στο σύνολο της τοπικής μας κοινωνίας. Η ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού επιτελείται από την διοίκηση της Εκκλησίας πρός όφελος της κοινωνίας. Αυτός ήταν και ο εξ αρχής σκοπός της δημιουργίας επιτροπής θρησκευτικού τουρισμού, συσταθείσης υπό της Ιεράς Συνόδου της  Εκκλησίας της Ελλάδος και όχι όπως χυδαιότατα κατέθεσαν ορισμένοι από εσας για ενίσχυση παγκαρίου.  Άλλωστε οι επισκέπτες είναι διαφόρων θρησκευμάτων και εθνοτήτων.

            2. Εδώ και περίπου ένα μήνα επιχειρείται μία πολυμέτωπη, αήθης και  λυσσαλέα επίθεση κατά της Τοπικής Εκκλησίας, από  ομάδα ατόμων, ανθρώπων των γραμμάτων, τοπικών Μ.Μ.Ε (ωφελημένων από την Εκκλησία), με αφορμή τα αποκαλυπτήρια του μνημείου των Εβραίων και εν συνεχεία την αίτηση του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου για μετονομασία της οδού Ομονοίας,  οι οποίοι  με πνεύμα ειρωνίας και αμφισβητήσεως προβάλλουν τον κακό αρνητισμό τους σε μία πρόταση, η οποία αν ενεκρίνατο θα ήταν ένα ιστορικό γεγονός για την πόλη της Καβάλας, ασχέτως εάν οι τωρινές συνθήκες δεν το επιτρέπουν.

            3. Προσωπικά ευρισκόμενος 26 σχεδόν χρόνια στην πόλη της Καβάλας ποτέ δεν κατενόησα το νόημα της ονομασίας '' ΟΜΟΝΟΙΑΣ'' και δεν αντιλήφθηκα επετειακό εορτασμό ιστορικού γεγονότος. Αν η συμφιλίωση και η Ειρήνη  απορρίπτουν  την  μετονομασία της Οδού, τότε και εμείς οι Χριστιανοί  καυχόμενοι εν Κυρίω, αναγνωρίζουμε τον Παύλο μέσα από την διδασκαλία του ως Απόστολο της ειρήνης και της συμφιλιώσεως των λαών ( Εφεσίους 2, 14-22) .

            Το σταυροδρόμι της Ανατολικής Μακεδονίας υπήρξε για χιλιετίες τόπος συναθροίσεως θρησκειών και καινοτόμων ιδεών, αλλά και τόπος όπου διαδραματίστηκαν ιστορικά γεγονότα, όπου καθόρισαν την πορεία της Ευρώπης. Η καθοριστική συμβολή του Αποστόλου Παύλου στην περιοχή των Φιλίππων, στην Ευρωπαϊκή Πύλη του χριστιανισμού,  καθίσταται παγκόσμιο γεγονός.  Η δεύτερη περιοδεία του, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η άφιξη στη Νεάπολη, θεωρείται πολύ σημαντική για τους Έλληνες και για τον Ελληνισμό εν γένει. Η πρώτη  Εκκλησία στην Ευρώπη είναι ένα τεράστιας σημασίας γεγονός για την πόλη μας, από το οποίο ξεκινά η αναγεννητική για τον άνθρωπο πορεία. Οι διωγμοί δεν στάθηκαν εμπόδιο στην διάδοση του Ευαγγελικού μηνύματος σε όλη την Ευρώπη. Η ανάδειξη της πόλεως μας ως μητρόπολη του χριστιανισμού σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή Ήπειρο θεωρείται αναγνωρισμένη από όλα τα ευρωπαϊκά κράτη. Δεν θα έπρεπε να αναγνωριστεί και από τον τόπο μας;

 

Με πικρία

Ιεροδιάκονος

π.Μακάριος Σάββας- Μηλόπουλος  

 

 

 

Δείτε περισσότερα για αυτό το θέμα και σχολιασμό της επιστολής στο επίμαχο γκρουπ

https://www.facebook.com/groups/651395694991452/