Σιδηροδρομικά έργα που θα συνδέσουν την Ελλάδα με την Ευρώπη και τα κύρια λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και έργα ηλεκτροκίνησης θα ξεκινήσουν σε μερικές μέρες από την ΕΡΓΟΣΕ.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα της εταιρείας, έξι μεγάλοι διαγωνισμοί, που θα δημοπρατηθούν με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, και τέσσερα έργα που θα τρέξουν για να αναβαθμιστούν περαιτέρω σιδηροδρομικά τμήματα συνθέτουν το παζλ των έργων νέας γενιάς που τρέχει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσω της ΕΡΓΟΣΕ.
Τα έργα που θα δημοπρατηθούν με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου είναι:
►Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κορωπί-Λαύριο.
►Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το σιδηροδρομικό δίκτυο με το λιμάνι της Ραφήνας.
►Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Ρίο-Πάτρα,
►Η σύνδεση του λιμένα της Θεσσαλονίκης με το δίκτυο.
►Ο Δυτικός Προαστιακός Θεσσαλονίκης και
►η νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες Ξάνθης.
Το κόστος για αυτά τα έργα έχει υπολογιστεί σε 4 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα έργα θα έχουν χαρακτηριστικά σύνθετου διαγωνισμού. Θα ξεκινήσουν με την κατάθεση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος, στη συνέχεια οι ενδιαφερόμενοι θα συμμετέχουν στην διαμόρφωση του φυσικού αντικειμένου και ο ανάδοχος θα προκύπτει από προσφορές βάσει ενός μειοδοτικού συστήματος.
Με αυτόν τον τρόπο φιλοδοξείται να ξεπεραστούν τα δομικά προβλήματα που βλέπουμε συχνά στις δημόσιες συμβάσεις και να τρέξουν απρόσκοπτα τα έργα. Η χρηματοδότησή τους θα είναι, επίσης, ευέλικτη και θα μπορεί να βρίσκει ως πηγή το ΕΣΠΑ, το CEF ΙΙ ή κάποιο αναθεωρημένο πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης.
Η επιλογή της μεθόδου του Ανταγωνιστικού Διαλόγου ως βέλτιστη διαγωνιστική διαδικασία, ήταν στρατηγική, καθώς πιστεύεται ότι προσφέρει μια σειρά σημαντικών πλεονεκτημάτων έναντι άλλων μεθόδων δημοπράτησης, που στο σύνολό τους επιτυγχάνουν την επιτάχυνση της υλοποίησης όλων των έργων.
Παράλληλα, θα τρέξουν διαγωνισμοί συμβούλων για την υποβοήθηση της ΕΡΓΟΣΕ στην γρηγορότερη ωρίμανση των έργων αυτών. Η ΕΡΓΟΣΕ φιλοδοξεί μέσω των διαγωνισμών αυτών να μπορέσει να ελέγξει αποτελεσματικότερα τα εν εξελίξει και μελλοντικά έργα σε συνεργασία με το καταρτισμένο προσωπικό που διαθέτει.