Ξεσαλωμένοι οι πλοιοκτήτες της πορθμειακής γραμμής από την πολιτική όλων των κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης που, υπηρετώντας την ελευθερία δράσης του κεφαλαίου, έχουν μετατρέψει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες σε οικονομικό τους τσιφλίκι, έρχονται τώρα αδίστακτα και αξιώνουν επιπρόσθετα προνόμια, νέες επιδοτήσεις για την επαναλειτουργία της γραμμής Πρίνου-Καβάλας.
Δηλαδή θωράκιση της τρελής κερδοφορίας τους, με νέο «ζεστό χρήμα» στα σεντούκια τους, όταν ο λαός βογκά από την αντιλαϊκή πολιτική, την φτώχεια, την ανέχεια. Δεν διστάζουν, δε, οι πλοιοκτήτες να εξαπολύουν απειλές, ότι δεν θα ξαναλειτουργήσουν την γραμμή Πρίνου-Καβάλας, αν δεν τους δοθεί επιδότηση.
Μιλάμε για τους «πληγέντες πλοιοκτήτες» δια στόματος υπουργού Ναυτιλίας, που αύξησαν τα εισιτήρια το καλοκαίρι εν μέσω πανδημίας, την ώρα που η κυβέρνηση τους απάλλαξε από τον ΦΠΑ στα εισιτήρια, τους αύξησε την πληρότητα στο 85%, έχουν σειρά φοροαπαλλαγών που ένας περιπτεράς πληρώνει περισσότερο φόρο. Απαλλάσσονται από τις εισφορές στο Ν.Α.Τ., απαλλάσσονται από τα λιμενικά τέλη, οι οργανικές συνθέσεις εξακολουθούν να μην ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πλοίων.
Μιλάμε για τέτοια «φτώχεια» για τους πλοιοκτήτες, που δεκαετίες τώρα έχουν αποκομίσει τεράστια κέρδη και όμως συνεχίζουν να επικαλούνται ζημιές. Όπως καταλαβαίνουμε όλοι μας, η κυβέρνηση της ΝΔ, υπουργοί, βουλευτές της είναι «δίπλα στον πολίτη», σε μια συγκεκριμένη κατηγορία πολιτών, τα παράσιτα που απομυζούν τον κόπο και το εισόδημα του λαού.
Την ανάγκη για απρόσκοπτη, σύγχρονη, ασφαλή, τακτική, φτηνή σύνδεση με την Καβάλα, 365 ημέρες το χρόνο, η κυβέρνηση, οι υπουργοί και βουλευτές της, όπως και οι φορείς της Τοπικής Διοίκησης, την μετατρέπουν ως ανάγκη των πλοιοκτητών για νέες επιδοτήσεις, νέα προνόμια με «ζεστό χρήμα» για την διασφάλιση της κερδοφορίας τους.
Από κοντά και οι χρήσιμοι ηλίθιοι, ορισμένοι φορείς της Καβάλας οι οποίοι βάζουν πλάτη στα συμφέροντα των πλοιοκτητών. Χαρακτηριστική περίπτωση ο πρόεδρος της Θασιακής Ένωσης που έχει αναλάβει εργολαβικά την στήριξη των πλοιοκτητών για νέες επιδοτήσεις.
Όσο για ορισμένους πολιτικούς και τοπικούς φορείς που χύνουν κροκοδείλια δάκρια ότι δήθεν ενδιαφέρονται για το καλό μας, έχουμε να τους υπενθυμίσουμε ότι: όταν οι ναυτεργάτες μαζί με το αγωνιστικό κομμάτι του νησιού, το ταξικό εργατικό κίνημα της χώρας, δίναμε μάχη ενάντια στον διαλυτικό κανονισμό 3577/92 της Ε.Ε και τον Νόμο-έκτρωμα 2932/2001, μας λοιδορούσαν, είχαν επιδοθεί τότε σε διάφορες κινήσεις υπονόμευσης του αγώνα μας μαζί με τους πλοιοκτήτες.
Είχαν επιδοθεί σε μια άνευ προηγουμένου παραπληροφόρηση και αποπροσανατολισμό των εργαζομένων και της κοινής γνώμης, υπερασπιζόμενοι την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας, ότι τάχα ο ελεύθερος ανταγωνισμός θα βελτίωνε τις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Σήμερα εκ των ύστερων αναγκάζονται να παραδεχτούν ότι η απελευθέρωση της ακτοπλοΐας περισσότερα προβλήματα δημιούργησε παρά έλυσε, εγκλωβισμένοι όμως σαν δογματικοί λάτρες του ευρωμονοδρόμου και της αστικής πολιτικής, προτείνουν ανώδυνες λύσεις οι οποίες δεν βγαίνουν έξω από το υπάρχον νομικό πλαίσιο της αντιλαϊκής πολιτικής. Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό και ως τέτοιο πρέπει να υπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων και όχι το κέρδος των πλοιοκτητών.
Τα προβλήματα των κατοίκων του νησιού και των ναυτεργατών μπορούν να λυθούν αντιμετωπίζοντας ενιαία αυτήν την ανάλγητη πολιτική, σε σύγκρουση με τα συμφέροντα των πλοιοκτητών, τις κυβερνήσεις, τα αστικά κόμματα που τα υπηρετούν. Η αγανάχτηση, η οργή μας να μετατραπεί σε αγώνα διεκδίκησης των σύγχρονων αναγκών μας.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
--Εδώ και τώρα να προγραμματιστούν δρομολόγια στην γραμμή Πρίνος-Καβάλα χωρίς καμία επιδότηση. Απρόσκοπτη, ασφαλή, τακτική, φτηνή σύνδεση με την Καβάλα 365 ημέρες το χρόνο, χειμώνα-καλοκαίρι. -
-Μείωση 50% των ναύλων μεταφοράς επιβατών –οχημάτων –εμπορευμάτων.
--Δωρεάν εισιτήρια για τους ανέργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχοι, πολύτεκνοι, φοιτητές, φαντάροι, ΑΜΕΑ).
--Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, κοινωνική ασφάλιση, συνδικαλιστικά δικαιώματα με βάση τις σύγχρονες ανάγκες των ναυτεργατών.
--Να καταβληθεί εδώ και τώρα το πενιχρό επίδομα των 530 ευρώ στους ναυτεργάτες, που αναίτια καθυστερεί από τον μήνα Σεπτέμβρη η κυβέρνηση. Τα σχέδια πλοιοκτητών-κυβέρνησης για κατάργηση της σύνδεσης Πρίνος–Καβάλα να βρουν την μαζική καθολική αντίδραση του λαού της Θάσου και της Καβάλας και την έμπρακτη αντίδραση σωματείων και φορέων για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των κατοίκων της Θάσου και των επισκεπτών του, της απρόσκοπτης σύνδεσης με την Καβάλα.
ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΝΑΤ ΚΑΒΑΛΑΣ-ΘΑΣΟΥ ΑΓΡΟΤΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΑΣΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΙΜΕΝΑΡΙΩΝ «ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ»