Ερώτηση προς τους υπουργούς Εργασίας και Μεταφορών κατέθεσε η βουλεύτρια Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Τάνια Ελευθεριάδου και ο τομεάρχης Μεταφορών Νίκος Παππάς σχετικά με την τραγική οικονομική κατάσταση των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ Καβάλας λόγω των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού. 

 

Όπως τονίζουν, η απόφαση της Κυβέρνησης να επιβαίνουν σε κάθε όχημα μέχρι δύο άτομα, εφόσον αυτά έχουν συγγένεια πρώτου βαθμού, εξαιρουμένων, δηλαδή, των περιπτώσεων ζεύγους, καθώς και ο περιορισμός της μετακίνησης πολιτών, αλλά και το μειωμένο τουριστικό φορτίο έχουν ως αποτέλεσμα τη δραματική μείωση των δρομολογίων, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες και κατ’ επέκταση οι οδηγοί των ΤΑΞΙ στην Π.Ε. Καβάλας να βρίσκονται σε δραματική κατάσταση.

 

Μάλιστα, σύμφωνα με πανελλαδικά στοιχεία, ο φόρτος εργασίας τους στην πρώτη καραντίνα μειώθηκε κατά 90%, ενώ και την περίοδο που φαινομενικά η κίνηση είναι αυξημένη λόγω τουρισμού, κινήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν καλύψουν τις απώλειες της προηγούμενης περιόδου. 

 

Ρωτούν τους Υπουργούς αν προτίθεται να προνοήσουν ώστε να ενταχθεί στον ερχόμενο κύκλο επιστρεπτέας προκαταβολής ο κλάδος των ΤΑΞΙ με μοναδική προϋπόθεση τα εισοδηματικά κριτήρια, ενώ ζητούν να καταβληθεί έκτακτη οικονομική ενίσχυση στα πρότυπα της αποζημίωσης θέσεων όπως έγινε με τους υπόλοιπους κλάδους των μεταφορών. 

 

 

Η ερώτηση: 

 

Θέμα: Σε δεινή θέση οι ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ Καβάλα λόγω πανδημικής κρίσης

 

Τραγική είναι η οικονομική κατάσταση των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ Καβάλας λόγω των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού. Συγκεκριμένα, η απόφαση της Κυβέρνησης να επιβαίνουν σε κάθε όχημα μέχρι δύο άτομα, εφόσον αυτά έχουν συγγένεια πρώτου βαθμού, εξαιρουμένων, δηλαδή, των περιπτώσεων ζεύγους, καθώς και ο περιορισμός της μετακίνησης πολιτών, αλλά και το μειωμένο τουριστικό φορτίο έχουν ως αποτέλεσμα τη δραματική μείωση των δρομολογίων, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες και κατ’ επέκταση οι οδηγοί των ΤΑΞΙ στην Π.Ε. Καβάλας να βρίσκονται σε δραματική κατάσταση.

 

Μάλιστα, σύμφωνα με πανελλαδικά στοιχεία, ο φόρτος εργασίας τους στην πρώτη καραντίνα μειώθηκε κατά 90%, ενώ και την περίοδο που φαινομενικά η κίνηση είναι αυξημένη λόγω τουρισμού, κινήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν καλύψουν τις απώλειες της προηγούμενης περιόδου. 

 

Σύμφωνα με το ΔΣ του Σωματείου EUROTAXI Καβάλας, δεν δόθηκε καμία ενίσχυση στους ιδιοκτήτες, ενώ έχει απορριφθεί το 80% των αιτήσεων για την πίστωση ποσού ως επιστρεπτέα προκαταβολή.  

 

Επιπρόσθετα- επαναφέροντας την ερώτηση (αρ.πρωτ. 589, 15/10/2020) που καταθέσαμε 52 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- σημειώνεται ότι οι μισθωτοί οδηγοί ταξί για να λάβουν το επίδομα ανεργίας πρέπει να συμπληρώσουν 175 ένσημα, σε αντίθεση με άλλες κατηγορίες εργαζομένων σε τουριστικά και επισιτιστικά επαγγέλματα, για τους οποίους, σύμφωνα με την πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση, απαιτείται η συμπλήρωση λιγότερων ενσήμων (50 ένσημα).

 

Φέτος όμως, εξαιτίας των ιδιαίτερων δεδομένων και συγκυριών, η συμπλήρωση των απαιτούμενων ενσήμων είναι ανέφικτη, οδηγώντας την πλειονότητα των μισθωτών οδηγών ταξί στην αδυναμία λήψης του επιδόματος ανεργίας και συνακόλουθα στην ανέχεια.

 

Επειδή, οι ιδιοκτήτες και οι οδηγοί ταξί βρίσκονται σε τραγική οικονομική κατάσταση.

 

Επειδή, η θαρραλέα οικονομική ενίσχυση του κλάδου είναι απαραίτητη.

 

Επειδή, σε περιοχές όπως η Καβάλα η επιβολή περιοριστικών μέτρων μειώνει στο ελάχιστο τη μετακίνηση των κατοίκων και ως εκ τούτου την χρήση ΤΑΞΙ.

 

Επειδή, η μειωμένη τουριστική κίνηση του καλοκαιριού επιδείνωσε την κατάσταση.

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός,

 

Προτίθεται να προνοήσει ώστε να ενταχθεί στον ερχόμενο κύκλο επιστρεπτέας προκαταβολής ο κλάδος των ΤΑΞΙ με μοναδική προϋπόθεση τα εισοδηματικά κριτήρια;

 

Για ποιον λόγο εξαιρέθηκε το συντριπτικό ποσοστό από τον τρέχοντα κύκλο;

 

Προτίθεται να εξετάσει την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ  ορισμό ενός κουπονιού μετακίνησης σε χιλιάδες πολίτες ώστε να χρησιμοποιούν το ΤΑΞΙ έναντι των ΜΜΜ τους μήνες μέχρι την άνοιξη με αποτέλεσμα να έχουμε και σχετική αποσυμφόρηση στα ΜΜΜ και αμιγώς ασφαλή μετακίνηση ομάδων υψηλού κινδύνου και στήριξη ενός κλάδου που πλήττεται έντονα;

 

Προτίθεται να καταβάλλει έκτακτη οικονομική ενίσχυση στα πρότυπα της αποζημίωσης θέσεων όπως έγινε με τους υπόλοιπους κλάδους των μεταφορών;

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

 

Σουλτάνα (Τάνια) Ελευθεριάδου

 

Νίκος Παππάς 

 

(δελτίο Τύπου)