Το ίδιο μοτίβο ανισοκατανομής, αδικιών και αποκλεισμών που ακολουθήθηκε στα πανελλαδικής εμβέλειας ή κυκλοφορίας ΜΜΕ, αναφορικά με την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι» -που στην πορεία έγινε «Μένουμε Ασφαλείς»-  επικράτησε και στην κατανομή των χρημάτων στα ΜΜΕ της περιφέρειας. Πρόκειται για τη γνωστή και ως "Λίστα Πέτσα" αφού στον αρμόδιο για τα ΜΜΕ υπουργό "χρεώνεται" ο χειρισμός της όλης υπόθεσης. 

 

Ενώ στην Αθήνα ήταν τα ίδια τα ποσά που "έβγαζαν μάτι", στην περιφέρεια αυτό που φάνηκε περισσότερο ήταν οι αδικίες στην κατανομή και οι αποκλεισμοί.  

 

Ενδεικτική των αδικιών είναι η κατάσταση και στην Καβάλα όπου διανεμήθηκαν περίπου 67.000€ σε 26 ΜΜΕ που ανήκουν σε 13 επιχειρηματίες. Τουλάχιστον 5 γνωστά ΜΜΕ, με ευρεία απήχηση στην Καβάλα αλλά και πέρα από το νομό, έμειναν χωρίς καμία εξήγηση εκτός λίστας. 

 

Την ίδια ώρα, στη λίστα μπήκαν και ΜΜΕ με μηδενική απήχηση και εμφανή απουσία περιεχομένου ενώ ορισμένα ΜΜΕ πιο αδύναμα από άλλα, ευνοήθηκαν περισσότερο. 

 

Έδωσαν κρατικό χρήμα σε μεγαλοφειλέτη του Δημοσίου 

 

Στη λίστα φιγουράρουν και τα ονόματα ΜΜΕ ενός επιχειρηματία της Καβάλας που το Υπουργείο Οικονομικών (αυτό δηλαδή που πληρώνει την καμπάνια) τον εμφανίζει ταυτόχρονα και στη λίστα των μεγαλοοφειλετών του Δημοσίου. Η συγκεκριμένη λίστα μεγαλοφειλετών δόθηκε στη δημοσιότητα επί ημερών κυβέρνησης ΝΔ. 

 

Πρόκειται για επιχείρηση που έχει χρέη στο Δημόσιο άνω του μισού εκατομμυρίου ευρώ και όμως εμφανίζεται ότι παίρνει κρατική διαφήμιση και πληρώνεται από το Υπουργείο Οικονομικών. 

 

Χρήματα σε ΜΜΕ που δεν καταχωρήθηκαν στα μητρώα του Δημοσίου 

 

Μάλιστα η ιστοσελίδα της εν λόγω επιχείρησης δεν είναι καν καταχωρημένη στο Μητρώο Online Media της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, της κυβέρνησης. Το ίδιο όμως συμβαίνει σχεδόν για τις μισές ιστοσελίδες της Καβάλας στις οποίες δόθηκε η συγκεκριμένη κρατική διαφήμιση. 

 

Όμως, πέρα από το ηλεκτρονικό Μητρώο των Online Media που διατηρεί η κυβέρνηση (για τις ιστοσελίδες) υπάρχει και το ηλεκτρονικό μητρώο των Εφημερίδων. Αν κάποια εφημερίδα δεν έχει ακολουθήσει τις απαραίτητες διαδικασίες και δαπάνες για να είναι ενταγμένη σε αυτό το μητρώο, ΔΕΝ δικαιούται να παίρνει και να πληρώνεται καταχωρήσεις του Δημοσίου. 

 

Κι όμως! Στη λίστα υπάρχει τέτοια εφημερίδα που δεν δικαιούται καταχωρήσεις του Δημοσίου ενώ την ίδια ώρα, άλλες εφημερίδες που δικαιούνται, έχουν μείνει εκτός. 

 

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι παρόμοια κατάσταση καταγράφεται σε όλη την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Ωστόσο τα χρήματα που διανεμήθηκαν στους άλλους νομούς είναι αρκετά χαμηλότερα. 

 

 

Τα ποσά (προ ΦΠΑ) που δόθηκαν στα ΜΜΕ της Καβάλας 

 

ENA channel 12.000€

Ράδιο ΕΝΑ 1.000€ 

Αναλυτής 2.000€

enanews 1.000€ 

 

Νέα Εγνατία 3.990€ 

Alpha Radio 3.000€

kavalapost 3.000€

 

Πρωινή 4.000€

Ράδιο Πρωινή 2.000€

proininews 1.000€

 

Center TV 8.000€

 

Καβάλα 3.000€

efimeridakavala 1.000€

 

Φωνή του Νέστου 3.000€

 

Ελευθερία λόγου 2.000€

eleftherialogou 1.000€

 

Ενήμερος 2.000€

kavalawebnews 2.000€

 

Lobby FM 3.000€

nownews 1.000€

 

Θασιακή 1.998€

kavalanews 2.000€ 

 

Ξυράφι 1.000€

k-tipos 1.000€

 

kavalapress 1.000€

 

neapolisnews 1.000€

 

Που πήγε η μερίδα του λέοντος 

 

Από τα 20 εκ. € της συγκεκριμένης καμπάνιας, η μερίδα του λέοντος πήγε στα ΜΜΕ της Αθήνας. Ακολουθεί ενδεικτική λίστα ομαδοποιημένη: 

 

STAR – ALPHA 1.610.000€ 

Όμιλος ΣΚΑΙ – Καθημερινής 1.440.000 € 

ANT1 980.000€

ΜΜΕ Μαρινάκη 957.000€

Όμιλος Πρώτο θέμα 475.000€ 

OPEN 450.000€ 

ΜΜΕ iefimerida 400.000€

ΕΡΤ 270.000€

ΜΜΕ Κουρτάκη (Παραπολιτικά) 249.000€

ΜΜΕ AthensVoice: 220.000€

ΜΜΕ Φιλελεύθερου: 180.000€

RealNews 145.000€

Ελεύθερος Τύπος 100.000€

ΜΜΕ ομίλου Καραμανλή: 55.000€

Εφημερίδα των Συντακτών 30.000€ 

efsyn.gr 10.000€

Δημοκρατία 24.000€

Βραδυνή 18.000€

Εστία 15.000€

Αυγή 10.500€ 

Κόκκινο Αθήνας 5.000€

President (Μουρούτης) 30.000€

Manifesto (Παπαναγιώτου) 10.000€