Τη δική του θέση σχετικά με τις δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης της Καβάλας καταθέτει στο διαδίκτυο και στην σελίδα του στο facebook ο δημοτικός σύμβουλος και πρώην αντιδήμαρχος Μιχάλης Λυχούνας.

 

Αρχίζει βέβαια τις προτάσεις του, παίρνοντας αφορμή από στιγμές της τελευταίας συνεδρίασης, τις οποίες σχολιάζει με… βιτριολικό αλλά απολαυστικό τρόπο.

 

Γράφει συγκεκριμένα:

 

Ισοκράτης και Ολυμπιακοί Αγώνες 
 

1. Ήσυχος αναπαύεται από εχθές ο Αθηναίος ρήτωρ μετά την ανακοίνωση του κ. Αγανικόλα πως θα παραμείνει στο Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας. Θα έχει αντάξιο απόγονό του! Η ευρύτης των αντιλήψεων, η δεινότης των επιχειρημάτων, η βάσανος της λογικής στην οποία υποβάλλει τις απόψεις του (και του Αρτέμη) ο σύμβουλος, καθιστούν απαραίτητη τη φωνή του στο σώμα.

Βεβαίως ο διακεκριμένος νεκρός διατρέχει τον κίνδυνο στο προσεχές μέλλον να απαλειφθεί το όνομά του στα δικαστήρια και στις νομικές βιβλιοθήκες και στο εξής να μην ακούγεται η έκφραση πως "ρητορεύει τις ως Ισοκράτης", αλλά " τα λέει ως Αγανικόλας". Ας μην είναι όμως εγωιστής από το υπερπέραν ο τιμημένος νεκρός, αρκετά απόλαυσε της δόξης. 
 

2. Ευγενής, αν και χαριτωμένα αφελής θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και η πρόταση του κ. Παππά για την μετατροπή της Καβάλας σε home porting (έχουμε γίνει Southampton). Μετά από την εκδήλωση μιας τέτοιας υψιπετούς επιθυμίας-στόχου, το επόμενο βήμα θα ήταν να ανασύρουμε την υπόθεση των Μεσογειακών (εκείνων που τρομαγμένοι και μπατηρημένοι αναθέσαμε στην Τουρκία) ή και γιατί όχι των επομένων, τολμώ να πω, Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων σε συνεργασία με το Δήμο Παγγαίου (αλπικά στο χιονοδρομικό του) και Χρυσουπόλεως (χόκευ επί πάγου στην πλατεία της Λεκάνης) για μην είμαστε και μονοφαγάδες). 

 

Για να γίνουμε ελάχιστα σοβαρότεροι.

 

Αν κάποιος περάσει ελάχιστο χρόνο στο διαδίκτυο, θα δει πως σε όλη τη Μεσόγειο υπάρχουν με το ζόρι δέκα σταθμοί και με την εξαίρεση της Ιταλίας (Ρώμη-Βενετία) οι χώρες έχουν έναν μόνο. Η σχετική βιομηχανία είναι ουσιαστικά ελεγχόμενη από δύο εταιρείες και προσπαθούν να πετύχουν βελτιστοποίηση των υπηρεσιών τους.

 

Σταθμοί επιβίβασης απαιτούν διεθνή αεροδρόμια με πυκνό δίκτυο, μεγάλες υποδομές με ξενοδοχεία σοβαρά (όχι μετριότατα τριάρια), υποδομές logistics και υποδομές υποδοχής και τελωνείων. Τέτοιες η Ελλάς με το ζόρι έχει στον Πειραιά. Ούτε η Θεσσαλονίκη, ούτε το Ηράκλειο, ούτε το Κατάκολο, ούτε η Σαντορίνη, ούτε η Ρόδος για να αναφέρω σημεία με απίστευτη επισκεψιμότητα διαθέτουν το σύνολο αυτών. Τα υπόλοιπα είναι λόγια για να λέγονται. 

Τι μπορεί να γίνει. Η πόλη και η περιοχή να εκμεταλλευτεί την καλή συγκυρία (κακή για τους άλλους, Ν. Μεσόγειο και Μυτιλήνη) που αύξησαν τις αφίξεις και να εμπλουτίσει το προσφερόμενο πακέτο πολύ πέραν των Φιλίππων και της πόλης. Η Θράκη δεν έχει τόσο ενδιαφέροντα σημεία για τον διεθνή ταξιδιώτη.

 

Στόχος μπορεί να γίνει η περιοχή από τη Βεργίνα μέχρι τα οινοποιεία της Δράμας (Θεσσαλονίκη, Αμφίπολη, Cluster οινοποιείων Αδριανής κλπ) πεδίο βολής από το λιμάνι της Καβάλας.

 

Αυτό μπορεί να πείσει τους διοργανωτές να κρατήσουν ή και να αυξήσουν τις αφίξεις, ακόμη και όταν τα άλλα λιμάνια βγουν στον αγώνα της διεκδίκησης). Αν πάλι δεν το πετύχουμε, υπάρχει πάντοτε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Καλλιτεχνικού Πατινάζ και ο Αλέξης Κωστάλας!