Πρωτοσέλιδα

 

 

 

 

 

Δείτε το βίντεο που δημιούργησε η Όλγα Αρόγλου

 

 

γράφει ο 

Τάσος Αποστολίδης 

 

Ανακαλύφθηκε στην Καβάλα ο τρόπος για να γεμίσει η αγορά με καταναλωτές, ντόπιους και επισκέπτες, και να δουν τα μαγαζιά κίνηση και τζίρο! 

 

Είναι το Park Food Festival

 

Το είχα γράψει και πέρυσι, στην πρώτη απόπειρα, το επαναλαμβάνω και φέτος, έχοντας τσεκάρει ξανά το ίδιο φαινόμενο. Το Kavala Park Food Festival που τόσο πολεμήθηκε από μερίδα επαγγελματιών της εστίασης, είχε τεράστιο θετικό αντίκτυπο στην αγορά, κυρίως στις επιχειρήσεις εστίασης. 

 

Και δεν αναφέρομαι στις επιχειρήσεις εκείνες που έλαβαν μέρος στο φεστιβάλ αλλά σε εκείνες που επωφελήθηκαν από τη λειτουργία του, εξυπηρετώντας χιλιάδες «πεινασμένους» επισκέπτες που μετά τη βόλτα τους, αποφάσισαν ότι δεν θέλουν να περιμένουν στην ουρά για να δοκιμάσουν κάτι διαφορετικό. 

 

Ήταν πολλοί αυτοί που ενώ απόλαυσαν την βόλτα τους και συνάντησαν πολλούς φίλους και γνωστούς που είχαν να δουν καιρό, δεν κατάφεραν όμως να φάνε στο φεστιβάλ. Κι όση ώρα διήρκεσε το «σουλάτσο» τους πάνω-κάτω στο Φάληρο, τους πήραν οι μυρωδιές και άνοιξε η όρεξη

 

Τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος σε όλο σχεδόν το κέντρο, από το Φάληρο έως το Τελωνείο, δηλαδή έως την άλλη άκρη του κέντρου της πόλης, γέμισαν από κόσμο. Όπως θα γεμίσουν και τις μέρες του Cosmopolis γιατί τότε, κόσμος που υπό άλλες συνθήκες θα έμενε στο σπίτι ή θα πήγαινε κάπου αλλού (Κεραμωτή, Ν.Πέραμο, Ν.Ηρακλείτσα κλπ) αποφασίζει να κατέβει στο κέντρο της Καβάλας. 

 

Το ότι ένα φεστιβάλ διαθέτει (πουλάει) φαγητό, αυτό δεν σημαίνει ότι θα σταματήσουν εκείνη την ημέρα να πουλάνε φαγητό όλοι οι υπόλοιποι. Τα φεστιβάλ (ιδιαίτερα αυτά που διαθέτουν και φαγητό) είναι η αφορμή για να υπάρξει κίνηση στην αγορά. Κι αν τα φεστιβάλ είναι τόσο επιτυχημένα, τότε η αγορά γεμίζει.  

 

Η κίνηση αυτή είναι που φέρνει τζίρους στα καταστήματα. Πολλοί επαγγελματίες όχι μόνο δεν το καταλαβαίνουν αυτό, αλλά με τη συμπεριφορά τους δείχνουν ότι… πυροβολούν τα πόδια τους

 

Αν δεν καταλαβαίνουν ότι έτσι αυξάνεται η δουλειά, ότι έτσι απευθύνονται και σε κόσμο που ποτέ πριν δεν τους είχε επισκεφθεί, μάλλον δεν ξέρουν τι πρέπει να κάνουν για να δουλέψουν περισσότερο. 

 

Δεν είναι όλοι έτσι. Υπάρχουν και οι υγιώς σκεπτόμενοι. Αυτοί που καταλαβαίνουν ότι τις ημέρες των φεστιβάλ αυτών, η πόλη και οι επιχειρήσεις της ζουν! Ακόμη κι αν εδρεύουν ένα ή με ενάμιση χιλιόμετρο μακριά. 

 

Στη διοργάνωση του 2019, το Park Food Festival απέδειξε ότι ήρθε για να μείνει. Αυτή τη χρονιά που η επιτυχία του φάνηκε πολύ πριν τη διεξαγωγή του, συνέβη και κάτι πρωτοφανές: την στρεβλή αντίληψη μιας μικρής μερίδας επαγγελματιών, ήρθε να σιγοντάρει και η διοίκηση του Δήμου. Όχι ανοιχτά, όχι φανερά, αλλά κρυπτόμενη και κυρίως με κινήσεις πίσω-μπρος, που έδειχναν ότι δεν ήταν και πολύ σίγουρη για τη στάση της. 

 

Η Δημοτική Αστυνομία που κατά τα άλλα δεν εργάζεται το βράδυ, τέθηκε σε επιφυλακή για να επιβάλλει το Νόμο και την Τάξη. Σε ορισμένες περιπτώσεις το δικό της «νόμο» και τη δική της «τάξη», μην κάνοντας δεκτά τα νόμιμα δικαιολογητικά που είχαν στην κατοχή τους ορισμένοι συμμετέχοντες του φεστιβάλ. 

 

Κινητοποιήθηκε η αστυνομία αλλά και όλες οι ελεγκτικές αρχές για φορολογικές, ασφαλιστικές και υγειονομικές παραβάσεις.

 

Όποιος το άρχισε όλο αυτό, ας μην εκπλαγεί αν το ίδιο πράγμα συνεχιστεί στα καταστήματα της πόλης από εδώ και πέρα. Και οι επαγγελματίες ξέρουν καλά πως ακόμη κι όταν όλα τα κάνουν σωστά, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί κάτι θα βρουν για να "γράψουν". Μετά όμως θα πρέπει να βρουν αυτόν ή αυτούς που άνοιξαν τον ασκό του Αιόλου.   

 

Σε μια άλλη πόλη, πιο εξωστρεφή, με επαγγελματίες που στο σύνολό τους έχουν κοινή συνείδηση και επιχειρηματικό δαιμόνιο, θα παρακαλούσαμε να έχουμε φεστιβάλ κάθε εβδομάδα. Γιατί αυτά κατεβάζουν τον «παρά» στην αγορά. Γιατί αυτά φέρνουν κι επισκέπτες. 

 

Αναρωτιέμαι αν ένας από αυτούς που υποστήριζε όλη αυτή τη ντροπιαστική «καταστολή», με ένστολους και μη να κυκλοφορούν δίπλα σε μικρά παιδιά και οικογένειες στο Φάληρο, έχει επισκεφθεί τις Γιορτές Παλιάς Πόλης στην Ξάνθη κι έχει αγοράσει σουβλάκια από τους συλλόγους που γεμίζουν τους κουμπαράδες τους για το ξακουστό Καρναβάλι. 

 

Ώρες ώρες σκέφτομαι ότι ο νέος δήμαρχος της Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, έχει πολύ δύσκολο ρόλο να επιτελέσει. Δεν είναι ότι πρέπει μόνο να κάνει έργα, να κρατά την πόλη καθαρή και να διαχειρίζεται τη δύσκολη καθημερινότητα του Δήμου. Είναι ότι πρέπει να αλλάξει και νοοτροπίες. Ορισμένες φορές επιβάλλοντας την κοινή λογική. 

 

Μια υποσημείωση: 

Το Park Food Festival διοργανώνεται από την Action Team, μια ομάδα εθελοντών νεαρής ηλικίας που κάνουν τακτικά διάφορες δράσεις. Το γεγονός ότι, από ένα σημείο και μετά, έπρεπε να κοπούν τιμολόγια και να γίνονται συμβάσεις, δεν προκαλεί αναγκαστικά και πέπλο αδιαφάνειας ή άλλων κινήτρων στις δράσεις της. Το ίδιο θα συνέβαινε σε κάθε άλλη περίπτωση. Ο Δήμος που έχει, λόγω cosmopolis και άλλων διοργανώσεων, την τεχνογνωσία για τη νομότυπη διοργάνωση εκδηλώσεων, θα έπρεπε να εκπαιδεύσει και να καθοδηγήσει σε κάθε λεπτομέρεια, όποια εθελοντική ομάδα ή και όποιον συλλογική φορέα ή ακόμη και ιδιώτη, θα ήθελε να πραγματοποιήσει ένα φεστιβάλ. Όχι να κυνηγήσει

 

Αντί να σπαταλά εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για υπερκοστολογημένες φιέστες που δεν φέρνουν κίνηση στην αγορά, ας καθοδηγήσει όσους έχουν όρεξη. Μακάρι η πόλη να είχε άλλες τόσες εθελοντικές ομάδες, άλλους τόσους δραστήριους συλλόγους ή και ιδιώτες με διάθεση να κάνουν άλλα τόσα φεστιβάλ. Στο τέλος θα πειστεί και ο τελευταίος δύσπιστος επαγγελματίας ότι αυτά φέρνουν ζωή, επισκέπτες, κίνηση, τζίρο, κέρδη.