Δεν φτάνουν οι αυξήσεις στους λογαριασμούς μέσω της διαβόητης ρήτρας αναπροσαρμογής, υπάρχουν και χιλιάδες καταναλωτές που έρχονται αντιμέτωποι με μονομερείς αλλαγές στα προγράμματα τιμολόγησης από τις ιδιωτικές εταιρείες ρεύματος. 

 

Τον περασμένο Αύγουστο η… σχεδόν δημόσια ΔΕΗ πέρασε και αυτή στις ρήτρες αναπροσαρμογής, διεκδίκησαν λεία από το προσδοκώμενο κύμα φυγής από τη ΔΕΗ, διαφημίζοντας προγράμματα σταθερής τιμολόγησης

 

Φαίνεται, όμως, ότι όταν οι τιμές χονδρικής ρεύματος ξέφυγαν από κάθε έλεγχο (από 121 ευρώ η μεγαβατώρα τον Αύγουστο έφτασε τον Δεκέμβριο τα 235 ευρώ), τα υπεσχημένα προγράμματα φάνηκαν ασύμφορα στις εταιρείες που άρχισαν τα τρικ απαγκίστρωσης, με μονομερείς αλλαγές και επαναφορά στηρήτρα αναπροσαρμογής.

 

Η καταγγελία καταναλωτή που δημοσιεύεται στο  efsyn.gr (έχει υποβληθεί και στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας), είναι μία από τις εκατοντάδες που αφορούν συγκεκριμένη εταιρεία (ανήκει σε έναν από τους μεγαλύτερους ενεργειακούς ομίλους της χώρας).

 

Η τεκμηρίωση από τον καταγγέλλοντα καταναλωτή είναι πληρέστατη και δεν υπάρχει λόγος να προσθέσουμε εμείς κάτι σε αυτή. Δεν κατονομάζεται, η εταιρεία γιατί η παράτυπη πρακτική της ακολουθείται και από άλλες και για να μην καταλογιστεί στην εμπεριστατωμένη καταγγελία πρόθεση «αντι-διαφήμισης». 

 

Η «Εφ.Συν.», ωστόσο, έχει στη διάθεσή της όλα τα στοιχεία, ενώ οι ενδιαφερόμενοι θα κατανοήσουν από το περιεχόμενο όσα τους αφορούν.

 

Η καταγγελία, λοιπόν, αναφέρει:

 

«Είμαι κάτοχος της παροχής ρεύματος με αριθμό παροχής (…). Από τις 19/6/2021 εκπροσωπεί την παροχή μου η εταιρεία ΧΧΧ με την οποία έκανα σύμβαση για 2 έτη. Το πακέτο που επέλεξα είναι το τιμολόγιο “ΧΧΧΧΧΧ -35%”. Στις 11/8/2021 το διαφοροποίησα καθώς ενημερώθηκα ότι: “Πλέον διαθέτουμε σταθερά προγράμματα ρεύματος για τους πελάτες που επιθυμούν να έχουν σταθερό τιμολόγιο χωρίς αναπροσαρμογή στην τιμή. Τα προγράμματα αυτά δίνονται με μια επιπλέον Συνδρομή στο πάγιό τους”. Το πάγιο είναι 9,90 € τον μήνα. Ετσι απέκτησα το πρόγραμμα “ΧΧΧΧΧ-35% fixed”. Σε ερώτησή μου για τους όρους, μου διευκρίνισαν ότι η διάρκεια του προγράμματος είναι μέχρι το τέλος της σύμβασής μου και μόνο εγώ μπορώ αν θέλω να το αλλάξω.

 

Λίγους μήνες μετά, η εταιρεία με ενημέρωσε για τη μονομερή τροποποίηση των όρων και την κατάργηση του Fixed μέσω ενός λογαριασμού, μάλιστα με ψιλά γράμματα στο κάτω μέρος του: “Σύμφωνα με τις προβλέψεις των άρθρων 18 και 30 του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΦΕΚ Β’ 832/2013) σας ενημερώνουμε ότι από 01/12/2021 τροποποιούνται οι Γενικοί Οροι της σύμβασής σας και ιδίως η ρήτρα αναπροσαρμογής των ισχυουσών χρεώσεων προμήθειας (μέρος 6 των Γενικών σας Ορων). Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα www.ΧΧΧΧ.gr για να δείτε τους Γενικούς Ορους, ως τροποποιηθέντες ισχύουν. Σας υπενθυμίζουμε το δικαίωμά σας εκ του άρθρου 21 του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας” (βλέπε φωτογραφία).

 

Η τροποποίηση αυτή είναι καταχρηστική. Δεν μου δίνει καθόλου περιθώριο, αφού στον λογαριασμό που έλαβα τέλη Νοέμβρη ανακοινώνει κατάργηση προγράμματος από 1η Δεκεμβρίου. Ούτε δίμηνη προειδοποίηση έλαβα, ενώ το πρόγραμμα σταθερής τιμολόγησης δεν έχει τρέξει ούτε 4 μήνες. Επίσης ο κώδικας της ΡΑΕ αναφέρει: “Μονομερής τροποποίηση του περιεχομένου της Σύμβασης από τον Προμηθευτή είναι δυνατή μόνο εφόσον τούτο προβλέπεται εκ της κείμενης Νομοθεσίας ή έχει ρητώς συμφωνηθεί στη Σύμβαση”.

 

Στους γενικούς όρους της σύμβασης με την εταιρεία (άρθρο 14) αναφέρεται με ποιον τρόπο μπορεί να τροποποιηθεί η σύμβαση μονομερώς από τον προμηθευτή: “Αρθρο 14: Τροποποιήσεις 14.1 Ο προμηθευτής διατηρεί το δικαίωμα όπως προβεί σε τροποποίηση των όρων της παρούσας για σπουδαίο λόγο, όπως ενδεικτικά: μεταβολή της κείμενης νομοθεσίας ή έκδοση αποφάσεων των αρμόδιων εποπτικών και ρυθμιστικών αρχών που επηρεάζουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο τη λειτουργία της παρούσας Σύμβασης Προμήθειας, αλλαγή των όρων στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας”. Σπουδαίος λόγος δεν υπάρχει. Ούτε η νομοθεσία άλλαξε ούτε αποφάσεις που επηρεάζουν τη λειτουργία της Σύμβασης ούτε αλλαγή των όρων στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Η κατάργηση του προγράμματος, επομένως, είναι αντισυμβατική και οφείλουν να την πάρουν πίσω».

 

Η ΡΑΕ, που έχει γίνει αποδέκτης αυτής και πολλών ανάλογων καταγγελιών, να μην περιοριστεί στη διαβίβασή τους στις ενδιαφερόμενες εταιρείες. Τη δουλειά αυτή την κάνουν και τα ΕΛΤΑ.

 

Πηγή: efsyn.gr