Ξεπεράστηκαν από όσο φαίνεται και τα τελευταία εμπόδια ώστε να δρομολογηθεί τελικά στις τοπικές γραμμές το υδροπτέρυγο «Ήλιδα» που θα συνδέει με καθημερινά δρομολόγια την Καβάλα με την Θάσο.

 

Το συγκεκριμένο σκάφος βρίσκεται εδώ και αρκετό καιρό στο εμπορικό λιμάνι «Φίλιππος Β» στη Νέα Καρβάλη για εργασίες συντήρησης και επιθεώρηση. Αυτό που ανέμενε ήταν η πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση χάρη στην οποία θα μπορέσει και πάλι να δραστηριοποιηθεί.

 

Μέχρι πρότινος, τα σκάφη που είχαν συμπληρώσει την ηλικία των 35 ετών δεν μπορούσαν να εκτελούν δρομολόγια κι έπρεπε είτε να αποδρομολογούνται είτε να χρησιμοποιούνται μόνο για ναυλωμένα δρομολόγια και υπό προϋποθέσεις.

 

Ο νέος νόμος δίνει εξαίρεση για αυτόν τον τύπο σκαφών, πράγμα που γνώριζαν και ανέμεναν από καιρό οι ιδιοκτήτες του «Ήλιδα» ώστε να το δρομολογήσουν στις τοπικές γραμμές.

 

Το ερώτημα από εδώ και πέρα είναι πότε θα ξεκινήσει τα δρομολόγια και ποια λιμάνια θα συνδέει. Υπάρχουν πληροφορίες που θέλουν το σκάφος να ξεκινάει από τον Γενάρη κιόλας (!) δρομολόγια από Καβάλα προς Πρίνο και αντίστροφα.

 

Υπάρχουν άλλες πληροφορίες που το θέλουν να εκτελεί δύο δρομολόγια την ημέρα από Καβάλα προς Λιμένα (και επιστροφή) και δύο δρομολόγια από Καβάλα προς Πρίνο (και επιστροφή). Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι στα μελλοντικά σχέδια των πλοιοκτητών είναι το δρομολόγιο του Πρίνου να μεταφερθεί στα Λιμενάρια, όταν ολοκληρωθούν οι εκεί λιμενικές υποδομές.

 

Το βέβαιο είναι ότι το αίτημα των πλοιοκτητών για δρομολόγια, σε όποιο λιμάνι κι αν είναι αυτά, πρέπει πρώτα να περάσει από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) και να λάβει σχετική, θετική γνωμοδότηση.

 

Για την ώρα δεν υπάρχει προγραμματισμένη συνεδρίαση του ΣΑΣ και άνθρωποι του χώρου αναφέρουν ότι τέτοια δεν θα υπάρξει έως τον Φλεβάρη. Κατά συνέπεια είναι μάλλον απίθανη η δρομολόγησή του από τον επόμενο μήνα.

 

Υπενθυμίζεται ότι τέτοια περίοδο πριν από δύο χρόνια, υπήρχε αίτημα στο ΣΑΣ για δρομολόγηση του «Ήλιδα ΙΙ» στην γραμμή Πρίνου-Καβάλας, το οποίο ωστόσο απορρίφθηκε διότι είχε διατυπωθεί ως προσωρινή δρομολόγηση (τελευταίο δίμηνο του 2013, πριν δηλαδή τη λήξη του τότε ορίου ηλικίας).

 

Πάντως και μόνο το αίτημα για δρομολόγηση του δελφινιού είχε προκαλέσει αντιδράσεις από τις ναυτιλιακές εταιρίες ΑΝΕΘ και ΝΕΚ οι οποίες έβλεπαν με κακό μάτι την έλευση ενός ανταγωνιστή, ο οποίος θα διεκδικούσε και ήταν βέβαιο ότι θα έπαιρνε σημαντικό κομμάτι του μεταφορικού έργου.

 

Σημειώνεται ότι με βάση τα στατιστικά στοιχεία της κίνησης των υδροπτέρυγων (όταν αυτά λειτουργούσαν τοπικά), τέτοιου είδους σκάφη μπορούν να έχουν πληρότητα όλους τους μήνες του χρόνου, αφού προτιμώνται από ανθρώπους που μετακινούνται σε καθημερινή βάση για την εργασία τους. 

 

Τότε, είχαν ταχθεί θετικά με παρεμβάσεις τους στο ΣΑΣ υπέρ της δρομολόγησης υδροπτέρυγου τόσο η τοπική αυτοδιοίκηση (Δήμοι Θάσου-Καβάλας και Περιφέρεια ΑΜΘ) όσο και οι λιμενικές αρχές, το Επιμελητήριο, η Θασιακή Ένωση και πολλοί άλλοι. Κατά συνέπεια θεωρείται σχεδόν αυτονόητο ότι θα υπάρξει κοινωνική και πολιτική στήριξη σε πιθανό νέο αίτημα.