Πρωτοσέλιδα

Σε περισσότερα από 20€ αναμένεται να διαμορφωθεί το ποσό που θα πληρώνει ένας οδηγός για να πάει στη Θεσσαλονίκη και να επιστρέψει στην Καβάλα, προειδοποιούν οι εργαζόμενοι στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατία Οδού (στα 25€ το κόστος Χρυσούπολη-Θεσσαλονίκη μετ΄επιστροφής). 

 

Αυτό εκτιμά ο αντιπρόεδρος του συλλόγου εργαζόμενων στην Εγνατία Οδό Α.Ε., Θανάσης Τσαντσάνογλου ο οποίος επαναλαμβάνει την προειδοποίηση του συλλόγου ότι ο παραχωρησιούχος έχει τη δυνατότητα να αυξήσει το κόστος των διοδίων (ακόμη και όταν λειτουργήσουν οι αναλογικοί σταθμοί) από 0,03€ ανά χλμ που είναι σήμερα σε 0,07€ ανά χλμ

 

Υπενθύμισε δε ότι οι παραχωρήσεις που υπάρχουν σήμερα στον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης αλλά και στην Πελοπόννησο, ο υπολογισμός γίνεται με 0,07€ ανά χιλιόμετρο. 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΠΟΙΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΗΚΑΝ ΤΕΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ

 

Ο κ. Τσαντσάνογλου ανέφερε μεταξύ άλλων για τις τιμές των διοδίων: “ο σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ είναι να αυξήσει τη χρέωση των διοδίων, ώστε το μοντέλο εσόδων να είναι πιο ελκυστικό για έναν ιδιώτη”.

 

Έθεσε ως παράδειγμα τη διαδρομή Καβάλα-Θεσσαλονίκη, η οποία σήμερα κοστίζει σε διόδια 4,8€ (2Χ2,40) δηλαδή 9,6€ μετ΄επιστροφής. Σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης, το κόστος αυτό αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί και να διαμορφωθεί σε ένα ποσό πάνω από 20€ (με βάση υπολογισμού τα 0,07€ ανά χιλιόμετρο για περίπου 290χλμ απόσταση αυτοκινητόδρομου). 

 

ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ… ΤΟΥ 2011 ΤΑ ΝΕΑ ΔΙΟΔΙΑ ΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ! 

Ο κ. Τσαντσάνογλου εκτίμησε ότι η κατασκευή των νέων διοδίων σε Καβάλα, Θεσσαλονίκη και Ασπροβάλτα που είναι σήμερα σε εξέλιξη, επηρεάζει και την ολοκλήρωση της αξιολόγησης στο πλαίσιο του μνημονίου, καθώς “στα 85 προαπαιτούμενα, τα 5 έχουν σχέση με την Εγνατία Οδό. Τα διόδια της Καβάλας, της Θεσσαλονίκης, της Ασπροβάλτας”.

 

Ο κ. Τσαντσάνογλου θεωρεί ότι με τα προαπαιτούμενα, που ισχύουν με κυβερνητικές αποφάσεις του 2010 και του 2011, η Εγνατία Οδός σαν κρατικός οργανισμός εντέλλεται από το κράτος, το ΤΑΙΠΕΔ, να προχωρήσει.

 

ΝΕΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΧΟΜΕΝΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ! 

Στα ίδια προαπαιτούμενα είναι και η έγκριση της νέας τιμολογιακής πολιτικής της Εγνατία Οδού, η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα!!! 

 

Εκτίμησε ότι οι αντιδράσεις στην Καβάλα είναι έντονες γιατί το κομμάτι εκείνο της Εγνατία Οδού λειτουργεί και ως περιφερειακός δρόμος που έχει αποσυμφορήσει την Καβάλα.  

 

Εξέφρασε πάντως τις έντονες αντιδράσεις του συλλόγου στο γεγονός ότι ενώ βρισκόμαστε στην ολοκλήρωση του πρώτου σταδίου εκδήλωσης ενδιαφέροντος, δεν έχουν κατατεθεί οικονομικές προσφορές και ότι δεν έχει ακόμη αναφερθεί στη διαδικασία το τίμημα, παρότι υπάρχει σχετική ευρωπαϊκή οδηγία. 

 

Οι δηλώσεις του έγιναν στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha 96,5 της Θεσσαλονίκης, μία ημέρα μετά την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ για τα επτά εταιρικά σχήματα τα οποία προκρίθηκαν στη Β΄ φάση του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης του αυτοκινητόδρομου.

 

Μιλώντας για τα οικονομικά μεγέθη, τα χαρακτήρισε “τεράστια” καθώς με βάση μελέτες της ίδιας της εταιρείας, ο παραχωρησιούχος θα έχει για 35 χρόνια καθαρά κέρδη της τάξης των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ

 

ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ;;;

“Αν το ΤΑΙΠΕΔ ζητήσει την προείσπραξη του ποσού αυτού, από κάποιον ιδιώτη θα πρέπει να μιλάμε για ένα ποσό της τάξης του 1,5-3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Αποκλείεται να συμβεί αυτό” εκτίμησε και πρόσθεσε ότι το μοντέλο που θα ακολουθήσει το ΤΑΙΠΕΔ είναι “να δώσει ένα μικρό ποσό στην αρχή και μετά θα επιστρέφει κάθε χρόνο ένα ποσό απ’ τα διόδια” κάτι το οποίο χαρακτηρίζει απολύτως αποτυχημένο δεδομένου ότι αυτό “δεν είναι παραχώρηση. Αυτό μπορεί να γίνει από την Εγνατία Οδός Α.Ε. η οποία διαχειρίζεται τα διόδια. Έχει κέρδη. Μπορεί να τα επιστρέφει στο δημόσιο με τον ίδιο τρόπο.”

 

Επ΄ευκαιρία, παρακολουθήστε το βίντεο που ανέβασαν στο youtube οι εργαζόμενοι της Εγνατία Οδού απαντώντας στα επιχειρήματα όσων ζητούν να ιδιωτικοποιήσουν ένα από τα σημαντικότερα έργα και μια από τις μεγαλύτερες πηγές εσόδων του ελληνικού δημοσίου.