"Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε όμως αντί για αισθήματα χαράς, αισιοδοξίας και συγκίνησης που πάντα νιώθουμε οι γονείς και τα παιδιά μας αυτές τις μέρες, συσσωρεύεται η ανησυχία, η αγωνία και η ανασφάλεια για τους όρους με τους οποίους ανοίγουν τα σχολεία, οι οποίοι είναι ίδιοι και χειρότεροι με πέρυσι", λέει σε ανακοίνωση η Ομοσπονδία Γονέων Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης. 

 

"Παρόλο που στη χώρα μας καλπάζει η μετάλλαξη «Δ», που φαίνεται να είναι πιο μεταδοτική και να πλήττει ιδιαίτερα τα παιδιά, τα σχολεία είναι εντελώς απροετοίμαστα", λένε οι γονείς. 

 

Αναλυτικά η ανακοίνωση: 

 

"Το νέο υγειονομικό πρωτόκολλο του Υπουργείου Παιδείας αναφέρει ότι ένα τμήμα θα κλείνει αν νοσήσει το 50%+1 των μαθητών, ενώ δε θα γίνεται τηλεκπαίδευση. Γεγονός που θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε ταχύτατη εξάπλωση του ιού (σύμφωνα με τους ειδικούς), αλλά και θα οδηγήσει τους μαθητές σε τεράστια γνωστικά κενά, αφού οι εκπαιδευτικοί θα καλούνται να προχωρούν την ύλη σε τάξεις που θα απουσιάζουν πολλοί μαθητές. Άρα, οδηγούμαστε σε τρίτη χρονιά συσσωρευμένων γνωστικών κενών.

 

Για άλλη μια φορά βλέπουμε να μη λαμβάνεται κανένα προληπτικό μέτρο:

 

•          Στην καθαριότητα: οι προσλήψεις καθαριστριών στην περιοχή της ΑΜΘ προβλέπονται ίδιες με τις περσινές, με αποτέλεσμα ολόκληρα δημοτικά σχολεία να μοιράζονται τη μία ή δύο καθαρίστριες με νηπιαγωγεία που δεν έχουν καθόλου προσωπικό καθαριότητας.

 

•          Στις αίθουσες: σε κανένα δήμο της περιοχής μας δεν υπήρξε πρόβλεψη για επιπλέον χώρους, ώστε να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις. Αντιθέτως, έχουμε αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα, πχ στα Γυμνάσια της Αλεξανδρούπολης που για άλλη μια χρονιά στενάζουν από τα πολυπληθή τμήματα, ενώ αντίθετα το νεοϊδρυθέν πειραματικό έχει περίσσια άδειων αιθουσών! Στη Δράμα λειτουργεί νηπιαγωγείο με 50 παιδιά σε ένα τμήμα!

 

•          Στην υγειονομική πρόληψη: Δεν υπάρχει σκέψη για διενέργεια δωρεάν επαναλαμβανόμενων μαζικών test υπό την ευθύνη του ΕΟΔΥ.

 

•          Στη μεταφορά: δεν υπάρχει μέριμνα για περισσότερα δρομολόγια, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στα ΜΜΜ, ούτε καν σε ευάλωτες περιπτώσεις, όπως για τα προσφυγόπουλα στη Δράμα.

 

Συνεχίζουν να χρονίζουν και να συσσωρεύονται χρόνια προβλήματα υποδομών:

 

•          Στην Ξάνθη για δεύτερη χρονιά η εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής γίνεται με κοντέινερ σε αυλές νηπιαγωγείων και δημοτικών, ενώ τρία τμήματα νηπιαγωγείων στεγάζονται σε αίθουσες δημοτικών παιδικών σταθμών. 

 

•          Το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο για άλλη μια χρονιά ετοιμάζεται να λειτουργήσει σε άθλιες συνθήκες, με παιδιά, εκπαιδευτικούς και υπόλοιπο προσωπικό παστωμένους σε ελάχιστα τ.μ. και «αξιοποίηση» των διαδρόμων.

 

•          Στις Κρηνίδες στην Καβάλα το σχολικό συγκρότημα συνεχίζει να έχει σοβαρά προβλήματα, που απειλούν την ασφάλεια των μαθητών και οι γονείς για την ώρα συνεχίζουν να λαμβάνουν υποσχέσεις, οι τελευταίες από την Περιφέρεια, χωρίς να λύνονται στην πράξη όσα έχουν επισημάνει.

 

Παρά τους διθυράμβους της κυβέρνησης, η χρονιά ξεκινάει με πολλά κενά εκπαιδευτικών κάθε βαθμίδας και κατηγορίας:

 

•          Στην πραγματικότητα οι προσλήψεις που ανακοινώθηκαν ίσα καλύπτουν τα κενά των συνταξιοδοτήσεων. 

 

•          Υπάρχουν μεγάλα κενά στην παράλληλη στήριξη 

 

•          Λείπουν πολλοί αναπληρωτές (70-80 μόνο στην Καβάλα - δεν καλύφθηκε καμιά θέση τμήματος υποδοχής), λείπουν ειδικότητες σε 10 σχολεία στη Δράμα.

 

Τέτοια είναι τα αποτελέσματα της διαχρονικής υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης, της αντιμετώπισής της σαν «κόστος», της λογικής «να βάλει το χέρι στην τσέπη» ο γονιός, την ίδια περίοδο που η ακρίβεια καλπάζει. Την ίδια ώρα που προσφέρονται απλόχερα εκατομμύρια για την κερδοφορία των μεγαλοεπιχειρηματιών και για τις ΝΑΤΟϊκές δαπάνες (1η χώρα στον κόσμο! Πόσα νηπιαγωγεία, σχολεία, εκπαιδευτικοί θα χρηματοδοτούνταν με τα ποσά που δίνονται για να γίνει η περιοχή μας πεδίο βολής των Αμερικάνων;).

 

Παράλληλα η χρονιά που ξεκινάει, είναι η χρονιά που θα γίνει προσπάθεια να υλοποιηθούν οι αντιεκπαιδευτικές αλλαγές που νομοθετήθηκαν τα τελευταία χρόνια και μες στο καλοκαίρι. Αυτές που διαμορφώνουν σχολεία κατηγοριοποιημένα, των χορηγών, των εμποδίων στη μόρφωση, της αξιολόγησης της επιχειρηματικής λειτουργίας.

 

Πλέον δεν υπάρχει καμία δικαιολογία. Οι ευθύνες της κυβέρνησης και του υπουργείου είναι εγκληματικές! 

 

Εδώ και τώρα μέτρα για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία:

 

•          Αραίωση των μαθητών στις αίθουσες - 15 μαθητές ανά τάξη.

 

•          Αντιμετώπιση των μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών επιπτώσεων της πανδημίας και της τηλεκπαίδευσης. Για κάθε παιδί με ιδιαίτερες μαθησιακές εκπαιδευτικές ανάγκες, πρόβλημα υγείας ή αναπηρία, να προσλαμβάνεται και το απαραίτητο αντίστοιχο προσωπικό της αναγκαίας ειδικότητας (παράλληλη στήριξη, σχολικός νοσηλευτής).

 

•          Κάλυψη των πραγματικών αναγκών σε εκπαιδευτικούς. 

 

•          Μόνιμο προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία.

 

          Περισσότερα δρομολόγια για τη μεταφορά των μαθητών.

 

•          Πλήρης, έγκυρη και επιστημονική ενημέρωση για το ζήτημα του εμβολιασμού. Κέντρα ενημέρωσης, εμβολιασμού, διεξαγωγής τεστ και εξατομικευμένης παρακολούθησης του κάθε μαθητή μετά το εμβόλιο.

 

•          Δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία µε ευθύνη του ΕΟΔΥ. Μπροστά και στην εμφάνιση κρουσμάτων ήδη με το «καλημέρα» στα σχολεία (χ.π. κρούσματα σε μαθητές την ημέρα του αγιασμού στην Αλεξανδρούπολη) απαιτούμε τη διεύρυνση λειτουργίας των κλιμακίων του ΕΟΔΥ και το απόγευμα (όπου δεν συμβαίνει) και συνεργασία των με τον ΕΟΔΥ ώστε να πραγματοποιούνται στοχευμένα rapid test το πρωί στις 7.00-8.00 έξω από τη σχολική μονάδα σε όλους τους μαθητές του τμήματος που εμφάνισε κρούσμα, για όλη τη διάρκεια της βδομάδας. ΑΜΕΣΗ απολύμανση της αίθουσας.

 

•          Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και της Τράπεζας Θεμάτων.

 

Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων, τις Ενώσεις Γονέων να βρίσκονται στα σχολεία, να επαγρυπνούν για ζητήματα και προβλήματα που προκύπτουν, να συνεργαστούν με τους συλλόγους των εκπαιδευτικών, διεκδικώντας την ασφαλή λειτουργία των σχολείων! Τους καλούμε την Τετάρτη 15/9, στις κατά τόπους συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που καλούν οι Σύλλογοι των εκπαιδευτικών.