Κάποιες φορές τα ταλέντα των παιδιών φαίνονται από πολύ μικρή ηλικία. Και δεν είναι λίγες οι φορές που ο χώρος του σχολείου έχει βοηθήσει στην ανάδειξη των ταλέντων. Κορυφαία περίπτωση στην Καβάλα αποτελεί το παλιό Πολυκλαδικό Λύκειο (Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο ή ΕΠΛ) που λόγω και του μεγέθους του αλλά κυρίως της δομής του (που δυστυχώς σήμερα δεν υπάρχει) έδινε στους μαθητές πολλές διεξόδους για να καλλιεργήσουν τα ενδιαφέροντά τους. 

 

Στο Πολυκλαδικό της Καβάλας λειτουργούσαν, μεταξύ άλλων, θεατρικές ομάδες με μεγάλη δραστηριότητα και πολλές διακρίσεις και δεν είναι λίγοι οι απόφοιτοι του σχολείου που αργότερα έκαναν καλλιτεχνική καριέρα. 

 

Ξεχωριστή περίπτωση αποτελεί η σκηνοθέτις Μαρία Σαββίδου, η οποία γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καβάλα και αποφοίτησε από το συγκεκριμένο σχολείο στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Η ίδια λέει, μιλώντας στην Ελένη Μπεζιριάνογλου και την AthensVoice: «Συναντήθηκα με το θέατρο σε μικρή ηλικία και ήξερα από τότε πως με αυτό θα ασχοληθώ στη ζωή μου. Σπούδασα ένα χρόνο στο θεατρικό εργαστήρι και 4 χρόνια στη σχολή του Κώστα Καζάκου. Έκανα μετεκπαιδευτικά σεμινάρια στο Λονδίνο και στην Πολωνία και δουλεύω επαγγελματικά στο θέατρο περίπου 20 χρόνια. Τα τελευταία πέντε, διδάσκω υποκριτική σε μετεκπαιδευτικά σεμινάρια για ηθοποιούς, καθώς και στη σχολή του Ωδείου Αθηνών και στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου».

 

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, η Μαρία Σαββίδου υπήρξε μέλος της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου για περισσότερο από μία πενταετία, όταν καλλιτεχνικός διευθυντής ήταν ο Στάθης Λιβαθινός, με τον οποίο συνεργάζεται ακόμη, σχεδόν 20 χρόνια μετά. Η ίδια χαρακτηρίζει την περίοδο της δουλειάς και εκπαίδευσης στην Πειραματική Σκηνή «από τις πιο δημιουργικές και καθοριστικές για τη μετέπειτα εξέλιξη» τόσο της ίδιας όσο και των υπολοίπων μελών. 

 

Μεταξύ άλλων αναφέρει στη συνέντευξή της: 

‘’Στη ζωή μου είχα την ευτυχία να συναντήσω σημαντικούς δασκάλους! Ξεκινώντας από την ίδια μου την οικογένεια, που από πολύ νωρίς μου έμαθε πως το σημαντικό για τη χαρά είναι να δίνεις κι ότι το αναπτυγμένο «εγώ» έχει νόημα όταν υπηρετεί και αναπτύσσει το «εμείς», στη συνέχεια συναντήθηκα με κάποιους σημαντικούς δασκάλους στο σχολείο, φίλους και καθηγητές μου στη σχολή του Καζάκου. Ο άνθρωπος ωστόσο που καθόρισε τη σχέση μου με το θέατρο, με πήρε από το χέρι όταν τελείωσα τη σχολή, μου μετέφερε εργαλεία, μέθοδο, θεατρικό ήθος, μου άνοιξε δρόμους στη σκέψη και την ψυχή, είναι ο Στάθης Λιβαθινός. Στη διάρκεια των 20 χρόνων με εμπιστεύτηκε ως βοηθό του στη σκηνοθεσία και τα τελευταία χρόνια ως παιδαγωγό υποκριτικής στη σχολή του Εθνικού. Είναι ο «θεατρικός μου πατέρας» κι είναι αυτός ο τρόπος που έχει επηρεάσει τη δουλειά μου’’.

 

Μιλώντας για τις «Μικρές Ιστορίες για Αγρίους» που σκηνοθετεί στο Μικρό Εθνικό, αναφέρει; 

 

‘’Στόχος του Μικρού Εθνικού και νομίζω βασική επιδίωξη της Σοφίας Βγενοπούλου από όταν ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση ήταν να φιλοξενεί παραστάσεις που να αφορούν το κοινό και να απευθύνονται σε νεότερες ηλικίες θεατών. Γι’ αυτό φέτος στο Μικρό Εθνικό παίζεται ήδη «Η τραμπάλα», που είναι για νήπια, και «Ο Πρίγκιπας κι ο Φτωχός» για παιδιά δημοτικού.  Όταν είδαν τη δουλειά που κάναμε  πάνω σε ιστορίες του Friot  τo ’18 στο θέατρο Καρέζη, σε παραγωγή του Γυάλινου Μουσικού Θεάτρου, μου πρότειναν να φτιάξω φέτος μια καινούργια  παράσταση που να ανοίξει την εφηβική σκηνή.

 

Μια σκηνική σύνθεση βασισμένη σε ιστορίες του σημαντικού σύγχρονου γάλλου συγγραφέα και παιδαγωγού Bernard Friot. O Friot χρησιμοποιεί συχνά ως πρωτογενές υλικό αυθεντικές αφηγήσεις παιδιών και εφήβων κι είναι ακριβώς αυτή η οπτική με την οποία δομεί και τις δικές του ιστορίες. Τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας είναι ρευστά, το χιούμορ συχνά καυστικό, η ματιά όχι βαριά αλλά βαθιά και ευαίσθητη και ο τρόπος του παιγνιώδης. Η παράσταση χρησιμοποιεί αυτά ως υλικό και ως αφορμή για να διαπραγματευτεί, τόσο από την οπτική του εφήβου, όσο και αυτήν του ενήλικα, μια σειρά θεμάτων που αφορούν  στην εφηβική ηλικία του ανθρώπου ανεξαρτήτως εποχής.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ όλη τη συνέντευξη στην Athens Voice ΕΔΩ

 

ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΣΤΟ CULTURE NOW