Αυτή την εβδομάδα, οι συντάκτες της «Θασιακής» αποκαλύπτουν το σχέδιο μεγάλης κατασκευαστικής εταιρίας του εξωτερικού για την ανέγερση γέφυρας που θα συνδέσει την πρωτεύουσα της Θάσου με την Κεραμωτή. Για πρώτη φορά το εν λόγω θέμα, από τη σφαίρα της «φιλολογικής συζήτησης» ή των αστεϊσμών περνά στην «επισημότητα» και καταγράφεται ως πρόταση που καταθέτουν υποψήφιοι επενδυτές στις τοπικές αρχές.

 

Με βάση τα έγγραφα που έχει στη διάθεσή της η εφημερίδα, προκύπτει ότι οι ενδιαφερόμενοι έχουν ήδη κάνει τις προκαταρκτικές μελέτες για το έργο, συνεκτιμώντας βασικά χαρακτηριστικά της περιοχής. Η εφημερίδα αναφέρει πως ετοιμάζονται για την πρώτη συνάντηση με τις τοπικές δημοτικές αρχές Θάσου και Νέστου προκειμένου μέσα στον επόμενο μήνα να παρουσιάσουν το πλάνο τους. 

 

Άπαντες «κρατούν μικρό καλάθι» ωστόσο οι εμπλεκόμενες στο θέμα εταιρίες δείχνουν να το έχουν πάρει πολύ στα σοβαρά. Η πρόταση ήρθε από εταιρία με έδρα το Λονδίνο, η οποία διαχειρίζεται επιχειρηματικά κεφάλαια Ευρωπαίων και Κινέζων επενδυτών. Η εταιρία μάλιστα εκπροσωπείται και από δικηγορικό γραφείο στην Καβάλα

 

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, στην πρόταση για γέφυρα Θάσου – Κεραμωτής εμπλέκεται και μια από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρίες του κόσμου, ιδιοκτησίας του κινεζικού δημοσίου, η οποία δραστηριοποιείται σε δεκάδες χώρες.

 

Οι επενδυτές αναφέρουν ότι το σχέδιό τους βασίζεται στα πρότυπα της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου (η οποία έχει μήκος 2,9 χλμ) ενώ με βάση τις πληροφορίες που παρουσιάζει η «Θασιακή» το σχέδιο των Κινέζων βασίζεται σε «πάτημα» στη Θασοπούλα, όπως άλλωστε προέβλεπε και παλιότερη πρόταση τη δεκαετία του ΄70 η οποία όμως ποτέ δεν προχώρησε. 

 

Η κατασκευαστική εταιρία θεωρεί ότι υπάρχουν κεφάλαια αλλά και τρόπος να ξεπεραστούν όλα τα γραφειοκρατικά εμπόδια με παράλληλο πλήρη σεβασμό στο περιβάλλον και την αυστηρή νομοθεσία, κυρίως στην περιοχή της Θασοπούλας και της Κεραμωτής που προστατεύονται από περιβαλλοντικές συνθήκες

 

Πόσο θα κοστίζει η διέλευση από μια τέτοια γέφυρα; 

Μεγάλο ενδιαφέρον έχει τώρα το οικονομικό σκέλος της πρότασης αφού οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές έχουν ως στόχο και την εμπορική εκμετάλλευση του έργου. Κι εδώ αρχίζει η έντονη καχυποψία του κόσμου ως προς το αντίτιμο του διοδίου

 

Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι στη γέφυρα Ρίου-Αντιρίου η διέλευση ΙΧ κοστίζει 13,5€. Με αυτό το δεδομένο, πόσο θα κοστίζει η διέλευση από μια γέφυρα σχεδόν 9 χιλιομέτρων

 

Από την άλλη, ένας οδηγός ΙΧ πληρώνει τώρα σχεδόν 30€ για να περάσει από το ένα σημείο στο άλλο με τα φέρι μπόουτ της «χρυσοφόρας» πορθμειακής γραμμής ενώ αν έχει κι άλλους επιβάτες στο αυτοκίνητο το κόστος ξεπερνά τα 40€ ανά διέλευση.

 

Η παρουσίαση των σχεδίων από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές αναμένεται να λύσει αρκετές απορίες. Λεπτομέρειες για το θέμα στη «Θασιακή» που κυκλοφορεί αυτή την εβδομάδα.