Μεγαλύτερο αριθμό ναυαγοσωστών θα πρέπει να προσλάβει φέτος ο Δήμος Θάσου για τις παραλίες που έχει στην ευθύνη του ενώ θα πρέπει να εφοδιαστεί και με σκάφος περιπολίας συγκεκριμένων προδιαγραφών, σύμφωνα με το νέο Προεδρικό Διάταγμα 31/2018 για τον καθορισμό της υποχρεωτικής πρόσληψης ναυαγοσωστών σε οργανωμένες ή μη παραλίες. 

 

γράφει η

Κάτια Γιαννουκάκου

 

 

 

Τι ορίζουν οι νέες διατάξεις

 

Οι νέοι κανόνες στους οποίους πρέπει να συμμορφωθεί ο Δήμος της Θάσου σύμφωνα με τις διατάξεις του Προεδρικού Διατάγματος συζητήθηκαν την περασμένη Παρασκευή στη διάρκεια συνάντησης της επιτροπής για τον καθορισμό των μέτρων πολυσύχναστων παραλιών που πραγματοποιήθηκε στο Λιμενικό Τμήμα Θάσου

 

Όπως ορίζει το Προεδρικό Διάταγμα (που καταργεί το προηγούμενο) «Οι Δήμοι, καθώς και οι φορείς διαχείρισης χώρων, των οποίων η διαχείριση δεν ανήκει στο Υπουργείο Οικονομικών (Λιμενικά Ταμεία, Οργανισμοί Λιμένων Α.Ε., Ε.Τ.Α.Δ. Α.Ε. κ.λπ.), όταν παραχωρούν ή εκμισθώνουν σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, χώρο αιγιαλού - παραλίας που θεωρείται λουτρική εγκατάσταση, υποχρεούνται 

 

κατά τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο από τις 10.30 - 17.30, να προσλαμβάνουν ικανό αριθμό ναυαγοσωστών. Κάθε ναυαγοσώστης ελέγχει έκταση ακτής σε ακτίνα διακοσίων (200) μέτρων εκατέρωθεν του βάθρου. Εφόσον ο υπόχρεος πρέπει να διαθέτει 3 τουλάχιστον ναυαγοσώστες, υποχρεούται να προσλαμβάνει και έναν συντονιστή- επόπτη ναυαγοσωστών.

 

Επιπλέον πρέπει να εφοδιάσουν τους ναυαγοσώστες με μηχανοκίνητο επαγγελματικό μικρό σκάφος, ολικού μήκους τουλάχιστον 3,30 μέτρων, ιπποδύναμης τουλάχιστον των 6 HP, εγγεγραμμένο σε Βιβλίο Εγγραφής Μικρών Σκαφών, χρώματος εξωτερικά πορτοκαλί, με τα προβλεπόμενα για την κατηγορία του εφόδια. Στο μέσο των πλευρών του μικρού σκάφους, δεξιά και αριστερά, είναι γραμμένη η ένδειξη ΣΩΣΤΙΚΟ ΣΚΑΦΟΣ και, κάτωθεν αυτής, η ένδειξη RESCUE BOAT, μπλε απόχρωσης. Η έλικα του μικρού σκάφους είναι προφυλαγμένη με πλέγμα για την αποτροπή ατυχήματος.

 

Τι ίσχυε μέχρι σήμερα και τι θα ισχύει στο εξής

 

Μέχρι σήμερα ο Δήμος της Θάσου για τις παραλίες ευθύνης του προσλάμβανε πέντε ναυαγοσώστες και συγκεκριμένα: Σκάλα Παναγίας (Χρυσή Αμμουδιά) 1 άτομο, Σκάλα Ποταμιάς 1 άτομο, Παράδεισος Κοινύρων 1 άτομο, Ψιλή Άμμος 1 άτομο, Παραλία Ποτού 1 άτομο. Να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο προσλαμβάνεται από το Λιμενικό Ταμείο Θάσου και ένας ναυαγοσώστης για την παραλία στο Παλιό Λιμανάκι η οποία ανήκει στον τομέα ευθύνης του.

 

Όπως τονίστηκε από την πλευρά τού Λιμεναρχείου σύμφωνα με τις νέες διατάξεις ο Δήμος της Θάσου για να καλύψει τις περιοχές ευθύνης του θα πρέπει να προχωρήσει στην πρόσληψη επτά ακόμα ναυαγοσωστών και συγκεκριμένα για τις παραλίες: Άγιος Αντώνιος 1 άτομο, Παράδεισος Κοινύρων 1 άτομο, Παχύς 1 άτομο, Τρυπητή 1 άτομο, Δασύλλιο Πρίνου στο καρνάγιο 1 άτομο, Πευκάρι 1 άτομο, Σκάλα Παναγίας (Χρυσή αμμουδιά) 1 άτομο. Όπως διαπιστώνεται από τα παραπάνω, για τις παραλίες: Παράδεισος Κοινύρων και Χρυσή Αμμουδιά, απαιτείται να προσληφθεί από ένας ναυαγοσώστης επιπλέον για την πλήρη κάλυψή τους καθώς πρόκειται για ακτές αρκετών μέτρων. 

 

Προκήρυξη διαγωνισμού για ναυαγοσωστική εταιρία 

 

Μετά από τα νέα αυτά δεδομένα ο Δήμος της Θάσου θα πρέπει να προχωρήσει στην προκήρυξη διαγωνισμού για την σύμβαση έργου με ιδιωτική ναυαγοσωστική εταιρία που θα αναλάβει την κάλυψη των παραλιών του νησιού τις οποίες εκμισθώνει σε ιδιώτες. Όπως τόνισε ερωτηθείς σχετικά ο αντιδήμαρχος Γιάννης Πλαφαδέλης, η ανάδοχη εταιρία που θα προκύψει από τον διαγωνισμό θα αναλάβει να τοποθετήσει προσωπικό – ναυαγοσώστες στις παραλίες που απαιτείται σύμφωνα με την απόφαση του Λιμεναρχείου ενώ βασική προϋπόθεση είναι να διαθέτει σκάφος με τις προδιαγραφές που αναφέρονται στο Προεδρικό Διάταγμα. Το ύψος της δαπάνης για τον Δήμο της Θάσου ανέρχεται στις 250.000, ενώ μέχρι πρότινος το κόστος για την πληρωμή των 5 ναυαγοσωστών που απαιτούνταν ανερχόταν στις 50.000 ευρώ. 

 

Ερωτηθείς σχετικά ο αντιδήμαρχος γιατί ο Δήμος δεν προχωρά σε απευθείας προσλήψεις και θα προβεί σε διαγωνισμό για την εύρεση αναδόχου, ο κ. Πλαφαδέλης τόνισε πως αφενός δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τον κόσμο για την πλήρωση των θέσεων των ναυαγοσωστών και αφετέρου ο Δήμος δεν μπορεί να διαθέσει χρήματα για την αγορά σκάφους περιπολίας.

 

Επισήμανε πάντως ότι με τις νέες διατάξεις μπορεί ο Δήμος να μπαίνει σε οικονομικές περιπέτειες λόγω της αύξησης του κόστους ωστόσο αναβαθμίζεται ταυτόχρονα και το τουριστικό προϊόν του νησιού που πλέον θα έχει περισσότερες οργανωμένες παραλίες και σκάφος περιπολίας για να τις ελέγχει καλύτερα.