Μέχρι και τα 20 εκατομμύρια Ευρώ θα αγγίξουν τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται σε επιχειρήσεις που δεν συμμορφώνονται με τον νέο κανονισμό προστασίας προσωπικών δεδομένων.

 

Με αυτό τον τρόπο επιχειρείται να εφαρμοστεί ένα αυστηρότερο θεσμικό πλαίσιο επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων που θα ισχύει από τις 25 Μαΐου 2018.

 

Έτσι ο κάθε οργανισμός που διαχειρίζεται και επεξεργάζεται προσωπικά δεδομένα είναι υποχρεωμένος να συμμορφωθεί πλήρως με τον κανονισμό αυτό. Το πλαίσιο του νέου κανονισμού αναλύθηκε στην εκδήλωση που διοργάνωσε το απόγευμα της Τετάρτης 9 Μαΐου ο Εμπορικός Σύλλογος Καβάλας  στην αίθουσα συνεδριάσεων του Επιμελητηρίου Καβάλας με θέμα "Ο νέος Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα". Η εκδήλωση χαρακτηρίστηκε από την μικρή συμμετοχή των επιχειρηματιών.

 

Ο κανονισμός χαρακτηρίζεται κυρίως από την ριζική αλλαγή του συστήματος ευθύνης για τήρηση της νομοθεσίας εισάγοντας την αρχή της λογοδοσίας, σύμφωνα με την οποία οι εταιρείες που συλλέγουν και επεξεργάζονται προσωπικά δεδομένα οφείλουν να διαμορφώσουν τις διαδικασίες, τα τεχνικά και οργανωτικά συστήματα τους κατά τέτοιο τρόπο ώστε να είναι πλήρως συμμορφωμένες με όσα προβλέπει ο νέος Κανονισμός.

 

Το βάρος απόδειξης μεταφέρεται από τις Αρχές Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων στις εταιρείες, οι οποίες οφείλουν να αποδεικνύουν σε οποιαδήποτε περίπτωση ελέγχου ότι είναι πλήρως εναρμονισμένες με τις διατάξεις του Κανονισμού.

 

Παράλληλα, ο Κανονισμός επιτάσσει την ύπαρξη ξεκάθαρης συναίνεσης του υποκειμένου των δεδομένων για κάθε σκοπό επεξεργασίας. Το γεγονός αυτό δημιουργεί την ανάγκη άμεσου εκσυγχρονισμού των μεθόδων και συστημάτων που εφαρμόζονται για την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων ούτως ώστε να τηρούνται οι αυστηρές προϋποθέσεις συγκατάθεσης και επεξεργασίας. Τα δεδομένα που πρέπει να προστατεύονται είναι οι πληροφορίες που αφορά ταυτοποιημένο φυσικό πρόσωπο ή κάθε πληροφορία που μπορεί ταυτοποιήσει ένα φυσικό πρόσωπο, ιδίως μέσω αναφοράς σε αναγνωριστικό στοιχείο ταυτότητας, όπως όνομα, σε αριθμό ταυτότητας, σε δεδομένα θέσης ή σε στοιχεία που αφορούν τη σωματική, ψυχολογική, οικονομική ή κοινωνική κατάσταση του εν λόγω φυσικού προσώπου.

 

Τα δικαιώματα των καταναλωτών σύμφωνα με τον κανονισμό:

 

• Ενημέρωση με σαφήνεια και διαφάνεια από τον υπεύθυνο επεξεργασίας

• Δυνατότητα πρόσβασης στα προσωπικά του δεδομένα, όταν αυτά υφίστανται επεξεργασία.

• Δυνατότητα απαίτησης διόρθωσης ή συμπλήρωσης ελλιπών δεδομένων, από τον υπεύθυνο επεξεργασίας.

• Αίτημα διαγραφής των προσωπικών του δεδομένων

• Δυνατότητα εναντίωσης στην επεξεργασία προσωπικών δεδομένων